Gandrīz puse (43%) autovadītāju izvēlas iegādāties obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) polises degvielas uzpildes stacijās (DUS) brīžos, kad tuvojas esošās OCTA beigu termiņš.
Savukārt katrs ceturtais atzinis, ka OCTA iegādājies DUS, jo nav bijusi iespēja izdarīt to internetā, secināts apdrošināšanas sabiedrības ERGO un Statoil veiktajā pētījumā.
Kā citus iemeslus OCTA pirkšanai DUS autovadītāji minējuši, ka tas ir ērtākais veids kā to izdarīt (12%), vai tuvumā nebija apdrošināšanas filiāļu (8%). Tikai 2% autovadītāju atzinuši, ka OCTA DUS iegādājas pēc tam, kad Ceļu policija konstatējusi, ka tie satiksmē bija piedalījušies bez apdrošināšanas.
Statoil Fuel & Retail Latvija veikala preču un pakalpojumu attīstības direktors Gatis Pavārs norāda, ka aptaujas dati pierāda – OCTA polises lielai daļai autovadītāju ir «pēdējā brīža» pirkums.
Autovadītāji degvielas uzpildes stacijās kopā ar OCTA polisi bieži iegādājas arī citas preces – piemēram, gandrīz katrs trešais autovadītājs iegādājies arī pārtikas produktus un bezalkoholiskos dzērienus, katrs ceturtais – automašīnas kopšanas līdzekļus un preses izdevumus, bet katrs piektais – tabakas izstrādājumus.
Pētījums par autovadītāju OCTA polises pirkšanas paradumiem veikts sadarbībā ar Mind Scan, un tajā kopumā piedalījās 833 respondenti visā Latvijā.