Noslēdzies ceturtais Startup Slalom hakatons. Šoreiz hakatons tika rīkots sadarbībā ar Eiropā lielāko «business-to-business» akseleratoru Startup Wise Guys, un tā tēma bija B2B programmatūra kā risinājums jeb SaaS (Software as a Service).
Hakatona sākumā tika prezentētas vairāk nekā desmit jaunas idejas, par tām balsojot klātesošajiem programmētājiem, dizaineriem, kā arī mārketinga un projektu vadības speciālistiem. Sešas izveidotās komandas aktīvi strādāja 48 stundas, konsultējoties ar mentoriem no Latvijas un ārzemēm.
Kas ir hakatons un kādēļ tas ir Latvijā?
Izveidot gatavu produkta prototipu izdevās piecām no sešām komandām, kas 20. augusta svētdienas vakarā savu veikumu prezentēja žūrijai un investoriem:
Loyalnet – rīks lojalitātes piedāvājumu administrēšanai. Izveidotais rīks palīdzēs bezpeļņas organizācijām, sporta klubiem un citām iestādēm vieglāk pārvaldīt lojalitātes programmu sadarbības partnerus un aprēķināt komisijas izmaksas;
MedIncluded – serviss, kas nodrošina iespēju atrast un izmantot medicīniskos pakalpojumus citās valstīs. Aplikācijā visvairāk būs pieejami ārzemēs piedāvātie zobārstniecības pakalpojumi;
FitFit – aplikācija sporta klubiem, kas palīdz gan organizēt treneru darbu, gan veidot kopienu sporta klubu apmeklētāju starpā;
Decimber.com – platforma nekustamo īpašumu, piemēram, dzīvokļu īpašniekiem, kas veicinātu dažādu kopīgu lēmumu pieņemšanu attiecībā uz nekustamo īpašumu apsaimniekošanu;
Foody – palīgs veselīgas pārtikas izvēlē. Aplikācija, kas piedāvā ātri un ērti uzzināt produkta sastāvu pirms tā iegādes, skenējot produkta kodu. Idejas realizēšanu atbalstīja liels skaits dalībnieku, veidojot spēcīgu komandu astoņu cilvēku sastāvā.
Par uzvarētājiem tika atzīta komanda Foody, kas tika pie galvenās balvas – 1000 eiro no IT uzņēmuma SQUALIO un bezmaksas juridiskajām konsultācijām no advokātu biroja SORAINEN. Tā bija skaitliski vislielākā komanda šajā hakatonā – komandā bija astoņi cilvēki. To izdevās izveidot, jo idejas autore aktīvi iesaistījās dalībnieku ieinteresēšanā par savu ideju hakatona sākumā.
Foody idejas autore Māra Lasmane skaidro: «Es pati veikalos pētu produktus un mēģinu saprast, cik tie ir veselīgi. Vienmēr domāju, cik tas ir apgrūtinoši un kā aplikācija varētu atvieglot dzīvi. Tā nu 48 stundu laikā sasniedzām mērķi – uztaisījām funkcionējošu aplikāciju. Veselīgums, protams, ir subjektīvs vērtējums, un izvēle bieži ir atkarīga no katra cilvēka diētas plāniem. Pagaidām mēs esam pievērsuši uzmanību e-vielām, cukuriem, hidroganizētajiem augu taukiem un to klātesamībai produktu sastāvā.»