Atsevišķi Nordea klienti saņēmuši krāpnieciska satura e-pastus it kā bankas vārdā, kuros aicināti izmantot bankas internetbanku, informēja kredītiestādes pārstāve Signe Lonerte.
Banka šobrīd pārbauda šos gadījumus un aicina klientus nekādā gadījumā nereaģēt uz šādām viltus vēstulēm, par šādiem saņemtiem ziņojumiem nekavējoties informējot banku.
Banka aicina ņemt vērā:
• Neatbildēt zvaniem, īsziņām vai e-pastiem «it kā no Nordea» ar lūgumu atsūtīt savu paroli vai citus identifikācijas datus. Nordea nekad nezvana un neizsūta e-pastus, neveido internetbankā logus, kuros aicina ievadīt personīgu informāciju. Personīgas informācijas piemēri: maksājumu kartes numurs, kartes derīguma termiņš, PIN kods, internetbankas lietotāja kods, parole.
• Savus personas datus vai konta informāciju norādīt tikai tajās tīmekļa vietnēs, par kuru drošumu (SSL jeb HTTPS pieslēgums) klients ir pārliecināts un kuru apmeklēšanu iepriekš iniciējis.
• Neglabāt personīgu informāciju bez atbilstošas šifrēšanas ārējās atmiņās, klēpjdatoros, mobilajos telefonos un citās ierīcēs, jo tās var viegli pazaudēt vai tās var nozagt un klienta dati var nonākt pie trešās puses.
• Nekādā gadījumā nesūtīt pa e-pastu vai neteikt pa telefonu šādus datus:
o internetbankas parole;
o kodu kartes vai kalkulatora pilnie numuri;
o kartes numurs;
o kartes derīguma termiņš;
o PIN kods;
o kā arī CVV2 kods jeb trīsciparu kods, kas atrodas kartes aizmugurē baltā laukumā, blakus parakstam.