Finanses

No jaunā gada mainīsies automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums

Žanete Hāka,16.12.2014

Jaunākais izdevums

Sākot ar 2015. gada 1. janvāri ir paredzētas izmaiņas banku piedāvātajā pakalpojumā – automātiskā rēķinu apmaksā jeb tiešā debeta maksājumā, aizvietojot to ar alternatīvu risinājumu, informē Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pārstāvji.

Šīs izmaiņas nodrošinās Eiropas Parlamenta regulas Nr. 260/2012 prasību izpildi, kas paredz, ka Latvijā gada laikā pēc eiro ieviešanas jānodrošina iekšzemes tiešā debeta maksājumu atbilstība vienotās eiro maksājumu telpas (SEPA) prasībām.

Pielāgojoties jaunajām prasībām un nodrošinot klientiem iespēju arī turpmāk veikt automātisko rēķinu apmaksu no bankas konta, Latvijas bankas ir izstrādājušas alternatīvu risinājumu - regulāru SEPA kredīta pārvedumu klienta e-rēķinu apmaksai, kas būs spēkā no 2015. gada 1. janvāra.

Tas nozīmē, ka sākot ar jauno gadu, klienta rēķinu apmaksa tiks nodrošināta, pamatojoties uz pakalpojumu sniedzēja izrakstīto e-rēķinu. Bankas jau laicīgi informējušas klientus par gaidāmajām izmaiņām, tāpēc banku klientiem, kuri patlaban izmanto automātisko rēķinu apmaksu, jāseko līdzi savu banku paziņojumiem un jāpievērš uzmanība turpmākai pakalpojumu saņemšanas kārtībai.

Tāpat klientam būtu jāpārliecinās, vai uzņēmums, kura pakalpojumi līdz šim tika apmaksāti ar automātiskā maksājuma palīdzību, arī turpmāk piedāvās šādu iespēju e-rēķinu regulārās apmaksas formātā. Šādu informāciju var saņemt gan savā bankā, gan pie pakalpojuma sniedzēja.

Jebkuru neskaidrību vai jautājumu gaidījumā par turpmāko e-rēķinu apmaksas kārtību, klienti var sazināties ar savu banku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank uzsāk e-rēķinu ieviešanu internetbankā

Lelde Petrāne,05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank ir uzsākusi e-rēķinu ieviešanu internetbankā, liecina kredītiestādes sniegtā informācija.

Tiem uzņēmumiem, kas ieviesīs e-rēķinus Swedbank internetbankā šogad, arī pēc 1.janvāra varēs darboties automātiskā rēķinu apmaksa atbilstoši ES regulai. To vidū ir tādi uzņēmumi kā Latvijas Mobilais Telefons (LMT), Latvenergo un citi.

Lai atbilstu ES regulas izmaiņām, no nākamā gada Latvijā vairs nebūs pieejams līdzšinējais automātiskās rēķinu apmaksas risinājums. Swedbank izstrādāja jaunu pakalpojumu – e-rēķinus Swedbank internetbankā. Tas sniedz iespēju saņemt savus rēķinus vienuviet internetbankā, tos pārskatīt un apmaksāt, arī izmantot rēķinu automātisku apmaksu, skaidroja bankas pārstāve Vineta Savicka.

Tiem uzņēmumiem, kas decembrī ieviesīs savu rēķinu piegādi Swedbank internetbankā, klientiem arī pēc 1.janvāra notiks e-rēķinu automātiskā apmaksa. Arī nākamgad uzņēmumi saviem klientiem var ieviest jauno pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Mainoties rēķinu automātiskās apmaksas sistēmai, pakalpojums banku klientiem būs bez maksas

Žanete Hāka,18.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada nogalē tiks noslēgts automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums, tā vietā piedāvājot jaunu risinājumu, stāsta Swedbank E-rēķinu projekta vadītājs Andris Lasmanis.

Patlaban 180 tūkstoši Swebank klientu patlaban lieto automātisko rēķinu apmaksu. Šobrīd mēnesī Swedbank internetbankā automātiski tiek apmaksāti ap 350 tūkstoši rēķinu, kas ir 3,5 miljoni rēķinu gadā.

Būtiska atšķirība no jaunā gada būs, ka līdz šim tiešā debeta serviss bija maksas pakalpojums – patērētājs maksāja par automātiskā rēķina apmaksas iespējām, bet turpmāk klientiem šis pakalpojums būs bez maksas, stāsta A. Lasmanis. Uzņēmumiem, kas šo pakalpojumu izmantos, būs maksas pakalpojums

Viņš uzsver, ka laika nav palicis daudz – septembra beigās Swedbank sāks tiešo komunikāciju ar klientiem, kas lieto šo pakalpojumu.Patlaban notiek sarunas un līgumu slēgšana ar uzņēmumiem un novembrī tiks veikti testi ar rēķinu sūtīšanu. Decembrī pakāpeniski tiks pāriets uz jauno sistēmu – decembra beigās esošais serviss tiks slēgts, un tiem uzņēmumiem, kuri nebūs pārgājuši uz jauno sistēmu, tiks piedāvāti citi produkti.Vēl nepieciešama nopietna sagatavošanās, lai zinātu, kuri uzņēmumi pāriet. Klienti gan gada beigās, gan nākamā gada sākumā tiks informēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Komercbanku Asociācija: cenu jautājumi nav risināmi ar publiskiem paziņojumiem

Baiba Melnace, Latvijas Komercbanku Asociācijas (LKA) komunikācijas speciāliste,07.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji ir pietiekami labi informēti par automātiskā rēķinu apmaksas pakalpojuma izmaiņām, bet cenu jautājumi nav risināmi ar publiskiem paziņojumiem

(LKA viedoklis par rakstu, kas vakar publicēts Db.lv: «LTRK: izmaiņas automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojuma funkcionalitātē radīs papildu izmaksas uzņēmējiem»)

Jau kopš 2014.gada sākuma Latvijā plašā lokā sākās diskusijas par automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojuma sagaidāmajām izmaiņām no 2015.gada 1.janvāra, kad Latvijai jāievieš ES Vienotās Eiropas maksājumu telpas regula. Pie sarunu galda Tiešā debeta apakšgrupā, ko vadīja Latvijas Banka, bija gan bankas, gan uzņēmumi, tai skaitā telekomunikāciju nozares lielākie uzņēmumi, gan starpnieki – rēķinu infrastruktūras nodrošinātāji. Tādēļ šie uzņēmēji ir lieliski informēti, ka visām pusēm līdz šim ērtais automātiskais maksājums bankām ir obligāti jāaizstāj ar citu risinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

E-rēķinu skaits audzis par piektdaļu

Žanete Hāka,04.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusē nosūtīti un apstrādāti 4,5 miljoni rēķinu, liecina AS OpusCapita apkopotā informācija. Tas ir par piektdaļu vairāk, ja salīdzina ar iepriekšējo gadu, kad tie bija 3,7 miljoni.

«Elektronisko rēķinu popularitāti privātpersonu vidū veicina vairāki faktori. Pirmkārt, ņemot vērā interneta pieejamību Latvijā, e-rēķins ir kļuvis daudz ērtāks gan saņemšanas, gan piegādes ziņā. Otrkārt, šobrīd e-rēķinam ir piesaistītas vairākas apmaksas iespējas, tajā skaitā arī automātiska apmaksa. Plus, jāņem vērā arī tas, ka uzņēmumi popularizē e-rēķinu saņemšanu, jo tas ir tehnoloģiski un ekonomiski daudz ērtāks risinājums. Vienlaikus jāatzīmē, ka Latvijā atšķirībā no, piemēram, Igaunijas vai Skandināvijas valstīm, e-rēķinu izmantošana norēķinos starp uzņēmumiem vēl joprojām ir zema. Tas ir saistīts ar vēl joprojām neskaidrajiem juridiskajiem aspektiem, kā arī praktisko piemēru trūkumu. Līdzīgi kā e-paraksta gadījumā, arī ar e-rēķiniem saistītos jautājumus varētu risināt ar lielāku valsts iesaistīšanos,» skaidro OpusCapita valdes loceklis Aldis Greitāns.

Komentāri

Pievienot komentāru