Šā gada pirmajā pusē nosūtīti un apstrādāti 4,5 miljoni rēķinu, liecina AS OpusCapita apkopotā informācija. Tas ir par piektdaļu vairāk, ja salīdzina ar iepriekšējo gadu, kad tie bija 3,7 miljoni.
«Elektronisko rēķinu popularitāti privātpersonu vidū veicina vairāki faktori. Pirmkārt, ņemot vērā interneta pieejamību Latvijā, e-rēķins ir kļuvis daudz ērtāks gan saņemšanas, gan piegādes ziņā. Otrkārt, šobrīd e-rēķinam ir piesaistītas vairākas apmaksas iespējas, tajā skaitā arī automātiska apmaksa. Plus, jāņem vērā arī tas, ka uzņēmumi popularizē e-rēķinu saņemšanu, jo tas ir tehnoloģiski un ekonomiski daudz ērtāks risinājums. Vienlaikus jāatzīmē, ka Latvijā atšķirībā no, piemēram, Igaunijas vai Skandināvijas valstīm, e-rēķinu izmantošana norēķinos starp uzņēmumiem vēl joprojām ir zema. Tas ir saistīts ar vēl joprojām neskaidrajiem juridiskajiem aspektiem, kā arī praktisko piemēru trūkumu. Līdzīgi kā e-paraksta gadījumā, arī ar e-rēķiniem saistītos jautājumus varētu risināt ar lielāku valsts iesaistīšanos,» skaidro OpusCapita valdes loceklis Aldis Greitāns.
E-rēķini Latvijā ir pieejami kopš 2001. gada, piedzīvojot dažādas izmaiņas, tajā skaitā šogad saistībā ar maksājumu sistēmu pielāgošanu SEPA (Single Euro Payment Area) noteikumiem.