Jaunākais izdevums

SIA Depozīta Iepakojuma Operators (DIO) no HoReCa nozares uzņēmiem (viesnīcas, restorāni, sabiedriskās ēdināšanas vietas), kas ir noslēguši līgumu ar DIO par bezmaksas depozīta iepakojumu savākšanu, pērn ir saņēmis 3,8 miljonus taras vienību – tas ir aptuveni 1% no visiem pērn depozīta sistēmā nodotajiem iepakojumiem.

DIO aicina arī citus uzņēmumus, kuru rīcībā regulāri nonāk liels apjoms izlietota depozīta iepakojuma, noslēgt ar viņiem līgumu, lai tukšās taras nodošana būtu ērtāka un efektīvāka.

“Šobrīd veicam regulāru depozīta iepakojumu bezmaksas izvešanu no 565 HoReCa nozares uzņēmumu un arī lielāku biroju un konferenču centru atrašanās vietām. Jāpiebilst, ka līdz ar augošo sadarbības klientu sarakstu, pieauguši arī savāktās taras apjomi – ja 2022. gadā tie sastādīja 1,9 miljonus iepakojuma vienību, tad 2023. gadā tie bija jau 3,8 miljoni. Līgumu ar DIO var noslēgt joprojām, un šis bezmaksas pakalpojums ir izstrādāts, domājot par sistēmā iesaistīto pušu ērtībām – uzņēmumiem, kuru rīcībā nonāk lielāks apjoms depozīta iepakojumu, nav pašiem jānodarbojas ar iepakojumu transportēšanu uz depozīta punktiem un nodošanu taromātos, turklāt depozīta maksu par nodoto taru mēs pārskaitām uz bankas kontu,” komentē SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Kā stāsta Hotel Jūrmala SPA & Conference Centre Ēdienu un dzērienu nodaļas vadītājs Māris Mežols, uzņēmums rūpīgi seko līdzi savai ietekmei uz vidi, tādēļ, depozīta sistēmai uzsākot darbību, lēmums par līguma slēgšanu ar DIO bija pašsaprotams. “Uzņēmuma darbības rezultātā radušos tukšās taras apjomus un to ietekmi uz vidi tā pa īstam aptvērām vien tad, kad sākām izmantot depozīta sistēmu. Lai gan mūsu dalība sistēmā ir prasījusi lielāku darbinieku iesaisti un ikdienas procesu pielāgošanu, tas ir neatsverams pienesums vides sakopšanai un arī finansiālajai pusei, jo naudas līdzekļi, kurus šādā veidā atgūstam, nav maznozīmīgi. Sadarbības laikā arī DIO esam atraduši zelta vidusceļu, lai loģistikas procesi būtu maksimāli vienkārši un precīzi, tādēļ noteikti turpināsim izmantot šo pakalpojumu, sniedzot arī savu pienesumu tīrākai Latvijai.”

Šobrīd līgumu ar DIO par iepakojumu bezmaksas savākšanu no uzņēmuma telpām noslēguši tādi Latvijā pazīstami zīmoli kā “Vēl vairāk saules”, “Street Burgers”, “Valmiermuižas alus”, “Kebab Factory”, “Stender’s Pica” un citi.

Pakalpojuma princips ir vienkāršs – pēc līguma noslēgšanas DIO nodrošina klientam iepakojuma transportēšanas maisus un, kad ir savākts minimālais iepakojumu apjoms (~500 PET pudeles un skārdenes vai ~250 vienreizlietojamie stikla iepakojumi, vai 15 kastes ar atkārtoti uzpildāmajām stikla pudelēm), DIO bez maksas atbrauc un tos savāc. Par katru saņemto depozīta iepakojumu DIO atgriezīs uzņēmumam depozīta maksu, pārskaitot to uz bankas kontu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2024. gads būs pārmaiņu laiks, kurā tiks veiktas investīcijas 7 līdz 8 milj. eiro apmērā un uzbūvēta jauna 5000 m2 liela noliktava, un īstenots kompānijas digitalizācijas projekts, vienlaikus tiks strādāts pie jaunu vegānisko produktu receptūrām.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta SIA Gemoss īpašniece un ilggadējā vadītāja Ieva Treija. Viņa atzīst, ka Covid-19 pandēmija būtiski ietekmējusi HoReCa nozari, kā arī mainījusi tās vaibstus.

Fragments no intervijas

Kāda ir situācija nozarē, kura pēdējo četru gadu laikā ir piedzīvojusi būtiskas pārmaiņas, sākot ar Covid-19 pandēmiju, kam sekoja HoReCa segmenta darbības ierobežojumi, bet vēlāk savu artavu deva milzīgā inflācija?

Nenoliedzami, ka HoReCa ir tā sfēra, kura ir izjutusi visus minētos faktorus, un šis ir bijis sarežģīts, neprognozējams laiks, kurā nemitīgi notiek pārmaiņas. HoReCa ir ļoti nozīmīgs Gemoss klientu loks, un tieši tāpēc visu, kas tajā un ap to notiek, arī ļoti būtiski izjūt. Nozare ir sāpīgi izjutusi visus pandēmijas laika noteiktos ierobežojumus saistībā ar iespēju strādāt, kas būtiski mainīja cilvēku paradumus, praktiski neesošo tūrismu, 2022. gada inflācijas lēcienu un sekojošo pašmāju patērētāju pirktspējas kritumu. Laikā, kad kvalitatīvi sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi īsti nevarēja strādāt, sazēla ātrās ēdināšanas iestādes – burgernīcas, kebabnīcas, pieauga ēdienu piegādes plastmasas kārbu apjomi atkritumu tvertnēs un ne tikai tajās, kas nebūt nav Latvijas sabiedriskās ēdināšanas seja. Diemžēl, bet šādas pārmaiņas degradē augstvērtīgo restorānu vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz vietējiem iedzīvotājiem orientētam viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas (HoReCa) segmentam klājas salīdzinoši labi, bet Vecrīgā krogiem un bāriem Covid-19 krīze turpinās, intervijā atzina Latvijas Neatkarīgo aldaru biedrības priekšsēdētājs un alus darītavas "Labietis" vadītājs Reinis Pļaviņš.

Viņš pauda, ka Covid-19 pandēmija pilnībā mainīja HoReCa segmentu un atkopšanās nav notikusi. "Jāsaprot, ka Covid-19 krīze nav beigusies, un tā pilnībā izjauca HoReCa struktūru. Bāru un restorānu nozare pirms un pēc Covid-19 ir divas dažādas nozares," teica Pļaviņš.

"Labietis" vadītājs stāstīja, ka arī viņiem bija krogs Vecrīgā, kuru Covid-19 laikā vēl centās uzturēt ar domu, ka spēs atgūties, bet pagājušajā gada novembrī tomēr bija spiesti krogu slēgt.

"Ja Vecrīgā pirms Covid-19 visas centrālās ielas bija aizņemtas un dzīvība sāka parādīties arī mazajās ielās, tad tagad dzīvība lēnām sāk atgriezties galvenajās ielās. Visās mazajās ielās kafejnīcām un restorāniem telpas stāv tukšas. Vecrīgā viss ir slikti, un tur neviens nav atguvies - tur joprojām ir kovida krīze," norādīja aldaris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pašapkalpošanās un automatizācijas risinājumu ražotājs Omnic Liepājā būvēs jaunu rūpnīcu, lai ražotu pakomātus Eiropas tirgum.

Šobrīd vēl tiek precizēta potenciāli vislabākā atrašanās vieta ražotnei, bet pie labvēlīgiem apstākļiem pirmie būvdarbi varētu tikt uzsākti jau šogad. Darbu jaunā rūpnīca varētu uzsākt jau 2024. gadā.

Šobrīd vēl ir grūti pateikt precīzas Liepājas rūpnīcas izmaksas, bet līdzīgā ražotnē Gruzijā Omnic investēja 8 miljonus eiro. Liepājas rūpnīcā plānots ražot paku skapīšus, pašapkalpošanās kases aparātus, ar saules paneļiem aprīkotus pakomātus, paku skapīšus-ledusskapjus, kā arī dažādus citus pašapkalpošanās un automatizācijas risinājumus.

Omnic galvenā produktu attīstības vadītāja Anna Snitko (Ann Snitko): “Pakomātu tirgus piedzīvo ārkārtīgi strauju izaugsmi. Eiropā vien šobrīd ir vairāk nekā 100 000 pakomātu un tuvāko gadu laikā ir paredzama vismaz pieckārtīga tirgus izaugsme. Tostarp daudz iespēju saredzam arī pakomātu efektivitātes un ilgtspējas palielināšanā, izmantojot tehnoloģiskas inovācijas un jaunus automatizācijas risinājumus. Ražojam gan standartizētus paku skapīšus, gan arī inovatīvus un individualizētus risinājumus, piemēram, aukstumu un siltumu uzturošus pakomātus, kas dažādiem produktiem nodrošina atbilstošu temperatūru. Restorāni saviem klientiem var nosūtīt un uzglabāt siltu picu, bet pārtikas veikali – dažādus produktus, kas ir jutīgi pret temperatūras svārstībām.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu lielākais HoReCa sektora piegādātājs SIA Gemoss paziņojis par sava jaunā veikala atklāšanu Tartu, Igaunijā.

Šis ir jau otrais Gemoss veikals Igaunijā. Tallinā jau gandrīz 10 gadus darbojas Gemoss veikals.

Jaunatklātajā Tartu veikalā pieejami visi nepieciešamie virtuves produkti, sākot ar izejvielām kulinārijas un konditorejas nozarei līdz profesionālām virtuves iekārtām un galda traukiem un piederumiem.

"Gemoss" 2022.gadā strādāja ar 38,1 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 15,6% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga par 59,6% - līdz 2,822 miljoniem eiro.

Kompānija reģistrēta 1993.gadā, un tās pamatkapitāls ir viens miljons eiro. "Gemoss" vienīgā īpašniece ir Ieva Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotā Plūkt ziemeļu augu tēja ar nosaukumu Blossom janvāra beigās piedzīvoja atpazīstamības pieaugumu Amerikā pēc tam, kad amerikāņu aktrise Drū Berimora izcēla zīmolu kā ideālu dāvanu, ko izvēlēties e-komercijas vietnē Etsy.

Amerika ir stratēģiski nozīmīgākā un viena no 22 eksporta valstīm, kur tiek tirgota bioloģiski sertificēta tēja ar latvisko nosaukumu Plūkt. Uzņēmuma līdzdibinātāja un vadītāja Māra Lieplapa atklāj: ”No Dienvidāfrikas līdz Japānai un no Austrālijas līdz Amerikai - Plūkt zīmolu un sortimentu novērtē un mans ilgtermiņa mērķis ir, lai Nordic jeb tēja no Ziemeļeiropas atraisa jaunu tējas baudīšanas kultūru pasaulē. Tāpēc katru atsauksmi par Plūkt tēju novērtēju kā būtisku ieguldījumu tējas baudītāju komūnas paplašināšanā un nenoliedzami slavenās amerikāņu aktrises rekomendācija vēl vairāk stiprina mūsu zīmola pozīciju Amerikā”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ūdens attīrīšanas sistēmu ražotājs “Aquaphor International” paplašina savu starptautisko veikalu klāstu, atklājot pirmo uzņēmuma veikalu Latvijā.

Jaunā “Aquaphor International” veikala koncepts Rīgā ir veidots tā, lai tas piedāvātu risinājumus no vienkāršām ūdens filtru krūzēm līdz pat sarežģītām sālsūdens atsāļošanas sistēmām.

Raugoties nākotnē ar mērķi nodrošināt drošu ūdeni ikdienas patēriņam visā Latvijā, “Aquaphor International” plāno piedāvāt ūdens analīzes pakalpojumus un paplašināt savu klātbūtni, atverot jaunus veikalus gan Rīgā, gan citos Latvijas reģionos. Arī sadarbība ar HoReCa nozari ir izvirzīta par prioritāti – uzņēmums ir izstrādājis risinājumus kafejnīcām, restorāniem, SPA centriem, viesnīcām un veļas mazgātavām.

“Aquaphor International” nodrošina darba vietu vairāk nekā 600 cilvēkiem Igaunijā un pāri par 2000 cilvēkiem visā pasaulē, tostarp Latvijā, Lietuvā, Polijā, Vācijā un Anglijā. Lielākā daļa strādā lielākajā ūdens attīrīšanas iekārtu ražotnē Eiropā, kur, pateicoties pieaugošam pieprasījumam, tiek ražotas ūdens attīrīšanas un jūras ūdens atsāļošanas iekārtas. Papildu uzņēmumam ir patentēti dažādi ūdens attīrīšanas risinājumi, tostarp, filtri, kas ir piemēroti visa filtrēšanai, liekā dzelzs, organisko vielu un cietības noņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Gemoss jaunās noliktavas un biroju ēkas pamatos iemūrēs laika kapsulu

Db.lv,21.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties celtniecības darbiem Gemoss teritorijā, Mūkusalas ielā, Rīgā, ēkas pamatos tiks iemūrēta laika kapsula ar vēstījumu un piemiņas lietām nākamajām paaudzēm.

Pasākums iezīmē būtiskas pārmaiņas Gemoss teritorijā – jaunas noliktavas un biroju ēkas celtniecības darbu uzsākšanu.

Gemoss valdes locekle Ieva Treija: “Šodien Gemoss vēsturē ir nozīmīgs notikums. Kaut apsaimniekojam daudzas ēkas, tās nekad nav būvētas no jauna, bet pārbūvētas mūsu vajadzībām. Šodien pamatos tiks iemūrēta laika kapsula noliktavas ēkai ar biroju telpām. Tās kopējā platība ir 6000 kvm. Noliktava paredzēta procesu uzlabošanai un efektivizēšanai. Tās galvenais uzdevums būs piegādes HORECA klientiem. Esošā noliktava Ziepniekkalnā saglabās ražošanas ēkas un riekstu, žāvētu augļu noliktavas funkciju.”

2023. gada 23. martā ar SIA “Aimasa” tika noslēgts līgums par Gemoss noliktavas un biroju ēkas projektēšanu un būvniecību, Mūkusalas ielā, Rīgā. Atbilstoši noslēgtajam līgumam, būvdarbus objektā paredzēts pabeigt līdz 2025. gada februārim. Tie tiek veikti atbilstoši apakšuzņēmēja arhitektu biroja SIA “Layout17” izstrādātajam būvprojektam. Būvuzraudzību nodrošina SIA “Firma L4”.

Komentāri

Pievienot komentāru