Valsts ieņēmumu dienests (VID) atgādina, ka no 3.marta būs iespējams iesniegt gada ienākumu deklarāciju gan tiem nodokļu maksātājiem, kam tas jādara obligāti, gan tiem, kuri to vēlas darīt brīvprātīgi, lai saņemtu iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu par ārstniecības, izglītības un citiem attaisnotajiem izdevumiem.
VID aicina iedzīvotājus noslēgt līgumu un kļūt par VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietotāju, lai gada ienākumu deklarācijas aizpildīšana turpmāk būtu daudz ērtāka, ātrāka un vienkāršāka.
Galvenā priekšrocība, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju elektroniski, - tajā automātiski tiek atspoguļota visa VID rīcībā esošā informācija par nodokļu maksātāju: gūtie ienākumi, neapliekamie ienākumi, informācija no kredītiestādēm par iemaksām pensiju fondos un no apdrošināšanas sabiedrībām par iemaksām par dzīvības apdrošināšanas pakalpojumiem, kā arī no iepriekšējiem gadiem pārnestie attaisnotie izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem.
Tādējādi, lai saņemtu pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli, personai attiecīgajā deklarācijas pielikumā (D 4) jānorāda tikai summa, kas iztērēta par ārstniecības, zobārstniecības vai izglītības pakalpojumiem, kā arī jāpievieno deklarācijai attaisnojuma dokumenti (čeki vai stingrās uzskaites kvītis). Tos deklarācijai iespējams pievienot elektroniski, datņu veidā kā fotogrāfijas (iepriekš nofotografējot attaisnojuma dokumentus un lejupielādējot tos datorā), kā ieskenētus dokumentus vai arī, ja tādas iespējas nav, nosūtīt tos pa pastu jebkuram VID klientu apkalpošanas centram.
VID mājaslapā ir pieejama arī īpaši izstrādāta video instrukcija, kurā soli pa solim izstāstīts, kā elektroniski iesniegt Gada ienākumu deklarāciju elektroniski.
VID atgādina, ka fiziskajām personām - saimnieciskās darbības veicējiem šogad Gada ienākumu deklarācija, kā arī citas nodokļu deklarācijas ir obligāti jāiesniedz elektroniski, izmantojot EDS.
Lai kļūtu par EDS lietotāju, personai ir jāaizpilda iesniegums un jānoslēdz līgums ar VID. Iesniegums un līgums pieejams VID mājaslapā sadaļā Noderīgi / Elektroniskās deklarēšanas sistēma (EDS) / Kā kļūt par EDS lietotāju?. Aizpildītas EDS līguma formas un pielikumus var iesniegt jebkurā personai tuvākajā VID Klientu apkalpošanas centrā, nosūtīt VID pa pastu, kā arī tās var iesniegt elektroniski, ja tiek lietots virtuālais eParaksts. Pēc līguma noslēgšanas piecu darba dienu laikā uz iesniegumā norādīto lietotāja elektroniskā pasta adresi tiks nosūtīts identifikators un sākotnējā parole, lai varētu uzsākt darbu EDS.