Nike 2018. gada sākumā laidīs klajā speciālu apģērbu, kas paredzēts islāmticīgajām sportistēm, tādējādi kļūstot par pirmo sporta apģērbu ražotāju, kurš savā sortimentā iekļaus šādu atsevišķu galvassegu, kas paredzēta sacensībām, tā ziņo Nike preses ziņojums.
Šī galvassega, ar nosaukumu Pro Hijab pēc kompānijas teiktā, ir īpaši viegla un islāmticīgajām sportistēm ļaus nodarboties ar sportu, netraucējot sasniegt augstus rezultātus un saglabājot viņu personīgās vērtības.
Pēdējā laikā hidžābs ir kļuvis par vienu no svarīgākajiem islāma kultūras simboliem Eiropā un ASV. Daudzas musulmaņu sievietes publiskās vietās savas galvas apsedz ar hidžābu kā pieticības un vienkāršības simbolu, taču vairāki kritiķi to redz arī kā sieviešu diskriminācijas zīmi. Tai pat laikā Nike ir izpratis hidžāba nozīmi islāmticīgo kultūrā, kā rezultātā ir tapis šāds produkts.
Arī Sieviešu gājienā Vašingtonā, kas notika dienu pēc prezidenta Donalda Trampa inaugurācijas ceremonijas, organizatori izmantoja plakātu, uz kura tika attēlota sieviete hidžabā ASV karoga krāsās.
Nike nav vienīgā kompānija, kura atradusi nišu musulmaņu atlētu vidū. Pagājušā gadā Dānijas sporta apģērbu ražotājs Hummel prezentēja futbola formas ar hidžābu, kuras vēlāk lietoja Afganistānas sieviešu nacionālā futbola izlase.
Amatieru līmeņa sportistes lieto hidžābus, kurus ražo citas, mazāk pazīstamas kompānijas, taču Nike lielā ietekme un budžets var piešķirt musulmaņu sievietēm jaunas iespējas sportā un iedrošināt arvien vairāk sievietes nodarboties ar sportu, nebaidoties no noteiktajām apģērba normām.