Veids, kā Honda dīlertiesības tika atņemtas SIA Bensonsauto un piešķirot jaunizveidotajam pēcnācējam SIA Nippon auto, vairākiem autotirgotājiem nevieš pārliecību par primāro vēlmi uzlabot Honda pozīcijas Latvijas tirgū, ziņo laikraksts Dienas bizness.
Jau ziņojām (30.07.), ka Honda Europe pārstāvis Baltijas valstīs Honda Baltic lauzis sadarbības līgumu ar kompāniju SIA Bensons Auto, kas līdz šim nodarbojās ar Hondas automašīnu tirdzniecību un apkalpošanu Latvijā, un nupat noslēdzis sadarbības līgumu par dīlera tiesībām ar SIA Nippon Auto.
Biznesa ētika izpaliek
SIA Domenikss (Mercedes, KIA, Mitsubishi Fuso) īpašniece Benita Sadauska uzskata, ka Honda dīleru maiņa neliecina par biznesa ētikas labāko paraugu. «Balstoties uz masu saziņas līdzekļos izskanējušo informāciju, pēc manas pieredzes šādā veidā dīlera tiesības netiek atņemtas vieni un deleģētas citai kompānijai. Parasti tas ir saskaņots process, par ko tiek savlaicīgi informēti ne tikai šajā rokādē iesaistītie uzņēmumi, bet arī klienti. No malas izskatās, ka Honda dīlertiesību maiņas scenārijs pilnībā neietver klientu intereses. Patiesība šķiet slēpta ne publiskajā telpā,» norāda B. Sadauska.
Motorcentrs (Nissan) direktors Jānis Pormalis pauda viedokli, ka situācija, kas šobrīd ir izveidojusies ap Honda zīmolu, ikvienam uzņēmējam liks uz Honda distribūcijas sistēmu raudzīties ar neuzticību. «Iznāk, ka šobrīd ikviens, pat ļoti veiksmīgi strādājošs autotirgotājs, atceroties Bensons auto piemēru, par savu pozīciju tirgū nevar būt drošs. Nepatīkamākais šajā stāstā ir tas, ka ir sajūta, ka konkrētā Honda Motor Europe lēmumā nav izslēgts cilvēciskais faktors,» tā J. Pormalis.
Pēc Aura Auto (Mitsubishi) direktora Gundara Margēviča pārliecības, lai cik izcils būtu nākamais Honda pārstāvis, savos tiešajos darba pienākumos, viņaprāt, viņam būs teju neiespējami sasniegt to līmeni, kāds līdz šim tika nodrošināts Honda īpašniekiem. «Pārējiem tirgus dalībniekiem tā ir priecīga vēsts, jo Honda zīmols neapšaubāmi tiek vājināts un visticamāk, ka šī dīleru rokāde samazinās Honda tirgus daļu,» uzskata viņš.
Visu rakstu lasiet šodien, 7. augustā, laikrakstā Dienas bizness. Laikraksta abonenti rakstu var lasīt, klikšķinot šeit.