Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada oktobri, novembrī samazinājās par 8 %, liecina TNS Latvia dati. Apjomu kritums daļēji skaidrojams ar novembra beigās rīkoto NATO sanāksmi, kuras laikā netika izdoti lielākie preses izdevumi.
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi novembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Novembra mēnesī presē, televīzijā un radio bija vērojams neliels reklāmas apjomu kritums, informēja TNS Latvia mārketinga vadītāja Laura Briča.
Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada oktobri, ir samazinājies par 8 %. Attiecīgi novembrī tika reģistrēti 2,65 miljoni cm², bet oktobrī - 2,88 miljoni cm² reklāmas. Kā norāda TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere, tad apjomu kritums daļēji skaidrojams ar novembra beigās rīkoto NATO sanāksmi, kuras laikā netika izdoti lielākie preses izdevumi. Līdz ar to daļa reklāmas netika nopublicēta.
Šī gada novembrī presē reģistrēti 16 454 reklāmas gadījumi, kas ir par 6 % mazāk nekā 2005.gada novembrī , kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 17 553 reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) novembrī bijuši Bite, Elkor, Tele2, Hansabanka, L’Oreal, Parex, LMT, Baltkom, Renault, Rebus. Reklamētākās markas presē – BMW, Parex, Hansabanka.
Televīzijā, salīdzinot arī šī gada oktobri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 3 %. Novembrī televīzijā noraidītas 39,5 tūkstoši minūtes, bet oktobrī - 40,8 tūkstoši minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2006. gada novembrī sasniedza 102 011 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada novembri, ir par 9 % vairāk (2005. gadā reģistrēti 93 459 reklāmas gadījumi).
Novembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Tele2, Masterfoods, Reckitt Benckisser, Nestle, Unilever, Tim.we, Wrigley, Colgate – Palmolive, Glaxosmithkline. Reklamētākās markas televīzijā – Nescafe, Head & Shoulders, Tele2.
Radio reklāmas apjomi šī gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, ir samazinājušies par 4 %, attiecīgi novembrī izskanējušas 19,7 tūkstoši reklāmas minūtes, bet oktobrī – 20,6 tūkstoši minūtes.
Novembrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Elkor, Rimi, Parex, Bite, LMT, Skandi Motors, Skandi Auto, Aura Auto; Nordea, VP Market, Zetcom. Reklamētākās markas – Rimi, Parex, Hyundai.
Reklamētākās nozares:
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares novembrī:
-Sakari, elektronika, datortehnika
-Kosmētika, higiēna
-Pārtikas produkti
-Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
-Mājsaimniecības preces