#Nākotnē arvien ierastāka lieta būs maksāt par saturu internetā.
Nākotnē arvien ierastāka lieta būs maksāt par saturu internetā
«Mediji ir interesanta joma. Industrijā nonācu pirms pieciem gadiem un šajā laikā ir bijušas ievērojamas izmaiņas. Ir jābūt spējīgam visu laiku mainīties, jo īpaši virtuālajā vidē – ir jāizmēģina visas jaunās lietas, iespējas, platformas, jāseko līdzi tam, kas notiek pasaulē,» saka Mari-Līsa Rītsalu (Mari-Liis Rüütsalu), AS Ekspress Grupp valdes priekšsēdētāja. Viņa paredz, ka nākotnē pieaugs uzticamu ziņu nozīme. Tā kā internetā var «saražot» jebko, mediju kompānijām ir iespēja palikt par uzticamu avotu.
Ekspress Grupp pieder vairāki laikraksti, žurnālu un grāmatu izdevniecība, kā arī interneta portāli Delfi. Grupā ietilpst arī poligrāfijas uzņēmums Pritnall, kas drukā avīzes, žurnālus un arī reklāmas materiālus.
«Igaunija ir satura pārdošanas pionieris digitālajos medijos. Igaunijā ir diezgan ierasti pirkt saturu internetā, bet cilvēkiem Latvijā un Lietuvā tāda ieraduma nav. Mēs to piedāvājam jau septiņus gadus, un pērnais gads šajā jomā bija diezgan veiksmīgs, nodrošinot diezgan ievērojamu apgrozījuma daļu. Latvijā vēl nekā šajā jomā nav, bet ticu, ka nākotnē būs normāli maksāt par kvalitatīvu saturu arī internetā,» spriež M.-L. Rītsalu.
Vaicāta, kādi ir iemesli, kāpēc Igaunijā šī lieta ir attīstījusies, bet Lietuvā un Latvijā ne, viņa teic, ka tam ir vēsturiski iemesli. «Mums Ekspress Grupp ir arī avīzes, kas ir nodrošinājušas kvalitatīvu saturu, garus rakstus, pētniecisko žurnālistiku. Tās jau septiņus gadus ļauj piedāvāt digitālu saturu. Latvijā un Lietuvā mums ir tikai portāli. Ja ir avīzes ar kvalitatīvu saturu, ir dabiski pievērsties satura pārdošanai internetā. Taču ticu, ka interneta kompānijas sāks to darīt,» viņa stāsta. Dažādos kompānijas portālos ir atšķirīgi piedāvājumi, bet ir iespējas iegādāties gan vienu rakstu, gan abonementus.
Sākums bijis diezgan grūts, bet tagad kompānijai ir desmitiem tūkstošu digitālo abonentu. «Ņemot vērā, ka Igaunijā ir tikai 1,3 miljoni iedzīvotāju, ir panākts labs progress,» viņa uzsver.
M.-L. Rītsalu uzskata, ka klientam ir jāpiedāvā divas lietas – kvalitatīvs saturs un ērta norēķināšanās iespēja.
Visu rakstu Pieaug uzticamu ziņu nozīme lasiet 30. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.