«Entuziasms, traka ideja, bet, ja runā nopietni, sākām ar to, ka braucām uz starptautiskajām dizaina izstādēm. Pirmā izstāde, kurp devāmies, notika 2009. gadā Japānā,» SIA MUNIO īpašniece Elīna Čīma atklāj intervijā laikrakstam Diena. Latvijas sveces tagad pazīst arī šajā valstī.
«Bijām Latvijas tirgū sapelnījuši pirmo naudu un aizbraucām uz Tokijas dizaina izstādi. Tobrīd pat īsti nesapratām, kas un kā šādā izstādē notiek,» viņa stāstījusi. «Tagad uzskatu, ka tas bija liels veiksmes faktors, ka tieši Japāna bija pirmā valsts, uz kuru aizbraucām. Pēc tam sekoja izstādes Parīzē, Ņujorkā, kā arī Vācijas izstādes,» turpinājusi uzņēmuma īpašniece.
«Tagad Japānā mūsu ražotās sveces ir apmēram 180 veikalos. Eksportējam arī uz Koreju, Taivānu un ļoti daudzām Eiropas valstīm, to vidū Vāciju, Franciju, Lielbritāniju, Poliju, Spāniju, Portugāli, kā arī uz Skandināvijas valstīm. Arī uz Krieviju, lai gan Krievija noteikti nav viegls tirgus,» laikrakstam atklājusi E. Čīma.
«Kad pirmo reizi ar Munio svecēm aizbraucām uz Krieviju, šīs valsts pārstāvji īsti nesaprata, kas gan tas par produktu, kas ieliets vecā ievārījuma burkā, kas tā par kasti - neuzkrītoši brūnā krāsā, turklāt nekas nav spilgts un spīdīgs. Tomēr jāatzīst, ka arī tur cilvēki mainās, iet līdzi laikam, daudz ceļo un redz, ka gaumes var būt dažādas. Tagad Krievijā esam atraduši sadarbības partneri, kurš mūs saprot, un par mūsu ražotajām svecēm jau ir ļoti labas atsauksmes. Nenoliedzami Krievija mums ir ļoti svarīgs tirgus. Jāsaka, ka tirgi dažādās valstīs ir ļoti atšķirīgi, un atšķirīgi ir arī modeļi, kādos strādājam. ļoti atšķirīga ir sadarbība ar mūsu krievu partneri un mūsu japāņu partneri. Eiropā un Āzijā sadarbības modeļi ir un vienmēr būs ļoti dažādi. Bet man patīk atrast pareizo pieeju dažādiem tirgiem. Komunicēt tā, lai sadarbība būtu veiksmīga - tas ir ļoti interesanti. Turklāt mēs neražojam parastas sveces, katram produktam ir savs stāsts. Patlaban mums ir četras kolekcijas, katru gadu pa vienai nāk klāt,» pieredzē dalījusies SIA MUNIO īpašniece.