Ražošana

MUNIO īpašniece Elīna Čīma atklāj, kas palīdzēja iziet eksporta tirgos

Dienas Bizness,26.09.2013

Jaunākais izdevums

«Entuziasms, traka ideja, bet, ja runā nopietni, sākām ar to, ka braucām uz starptautiskajām dizaina izstādēm. Pirmā izstāde, kurp devāmies, notika 2009. gadā Japānā,» SIA MUNIO īpašniece Elīna Čīma atklāj intervijā laikrakstam Diena. Latvijas sveces tagad pazīst arī šajā valstī.

«Bijām Latvijas tirgū sapelnījuši pirmo naudu un aizbraucām uz Tokijas dizaina izstādi. Tobrīd pat īsti nesapratām, kas un kā šādā izstādē notiek,» viņa stāstījusi. «Tagad uzskatu, ka tas bija liels veiksmes faktors, ka tieši Japāna bija pirmā valsts, uz kuru aizbraucām. Pēc tam sekoja izstādes Parīzē, Ņujorkā, kā arī Vācijas izstādes,» turpinājusi uzņēmuma īpašniece.

«Tagad Japānā mūsu ražotās sveces ir apmēram 180 veikalos. Eksportējam arī uz Koreju, Taivānu un ļoti daudzām Eiropas valstīm, to vidū Vāciju, Franciju, Lielbritāniju, Poliju, Spāniju, Portugāli, kā arī uz Skandināvijas valstīm. Arī uz Krieviju, lai gan Krievija noteikti nav viegls tirgus,» laikrakstam atklājusi E. Čīma.

«Kad pirmo reizi ar Munio svecēm aizbraucām uz Krieviju, šīs valsts pārstāvji īsti nesaprata, kas gan tas par produktu, kas ieliets vecā ievārījuma burkā, kas tā par kasti - neuzkrītoši brūnā krāsā, turklāt nekas nav spilgts un spīdīgs. Tomēr jāatzīst, ka arī tur cilvēki mainās, iet līdzi laikam, daudz ceļo un redz, ka gaumes var būt dažādas. Tagad Krievijā esam atraduši sadarbības partneri, kurš mūs saprot, un par mūsu ražotajām svecēm jau ir ļoti labas atsauksmes. Nenoliedzami Krievija mums ir ļoti svarīgs tirgus. Jāsaka, ka tirgi dažādās valstīs ir ļoti atšķirīgi, un atšķirīgi ir arī modeļi, kādos strādājam. ļoti atšķirīga ir sadarbība ar mūsu krievu partneri un mūsu japāņu partneri. Eiropā un Āzijā sadarbības modeļi ir un vienmēr būs ļoti dažādi. Bet man patīk atrast pareizo pieeju dažādiem tirgiem. Komunicēt tā, lai sadarbība būtu veiksmīga - tas ir ļoti interesanti. Turklāt mēs neražojam parastas sveces, katram produktam ir savs stāsts. Patlaban mums ir četras kolekcijas, katru gadu pa vienai nāk klāt,» pieredzē dalījusies SIA MUNIO īpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Munio Candela jauns zīmols

Anda Asere,07.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Munio Candela nāk klajā ar mājas aromātu un sveču zīmolu Anna Kilpe, kas iezīmē jaunu ceļu kompānijas attīstībā

«Vēlamies nest pasaulē vērtības, kas mums, latviešiem, ļoti patīk – dzintaru un jūras akmeņus. Sākumā, aplūkojot šo produktu, liela daļa vietējo bija samērā skeptiski, jo mums ir grūti uz to paskatīties no malas, bez domām par līmētajām dzintara glezniņām. Šim zīmolam jūtam pastiprinātu interesi no Āzijas reģiona valstīm, kur dzintars ir dārgakmeņa vērtībā,» stāsta Elīna Čīma, sveču zīmola Munio Candela (SIA Munio un Munio SPA) īpašniece.

Ideja par šādām svecēm radās pēc sarunas ar kādu sadarbības partneri no Ķīnas. Saruna ievirzījās par to, kā Ķīnas puse redz produktus, kādu pievienoto vērtību vēlas, kā rezultātā dzima ideja par sveču zīmolu Anna Kilpe. Zīmols nosaukts Elīnas vecvecvecmāmiņas vārdā un balstīts uz viņas personības iezīmēm. Tas labi saskan ar faktu, ka Munio ir ģimenes uzņēmums, kur Elīna darbojas kopā ar māsām. Ideja par jauno zīmolu radās pirms trim gadiem. Pērn sveces nonāca veikalu plauktos, tās bija iepakotas elegantās sudraba un zelta krāsas kastēs, tomēr viņa secinājusi, ka tas neatbilst viņas redzējumam par to, kādam ir jābūt šim zīmolam, tāpēc tagad sveces ar dzintariem tiek pasniegtas linu maisiņos, veidojot līdzsvaru starp vieglu smalkumu un raupju dabiskumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijā strauji attīstās ekoloģisko sveču ražotāji

Kristīne Stepiņa,09.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sveču biznesā strādājošie uzņēmēji norāda uz nepieciešamību arvien vairāk paplašināt sortimentu un attīstīt nišas produktus, lielākais izaicinājums viņiem ir jaunu noieta tirgu apgūšana, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lielākie sveču ražotāji Latvijā ir SIA Baltic Candles un SIA Diana sveces, kuru apgrozījums gadā veido aptuveni 24,2 miljonus eiro. Pēdējos gados sevi ir pieteikuši arī vairāki jauni tirgus dalībnieki, jo sveču bizness ir samērā vienkāršs, tas ir samērā viegli sākams un izejvielas ir brīvi pieejamas.

Sveču ražošana attīstās, neskatoties uz izejvielu cenu kāpumu. «It kā utopiski, jo pasaulē naftas cenas krītas, bet parafīna cena ceļas, kas izraisa arī dabiskas izcelsmes izejvielu cenu kāpumu. Attīstība ir bijusi iespējama, pateicoties situācijai Ķīnas tirgū, – dārgā dolāra dēļ sveces no šīs valsts maksā tikpat vai dārgāk nekā Eiropas ražojumi. Lai arī daudzas lielās Eiropas mazumtirdzniecības ķēdes pieraduma pēc vēl iepērkas Ķīnā, ir uzņēmumi, kas novērtē vietējo ražotāju priekšrocības – savstarpējās komunikācijas, piegāžu, paraugu izveidošanas ātrumu,» saka SIA Diana sveces direktora vietniece Agnese Olesena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ražotāji izspēlē tautisko kārti

Anda Asere,19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotāji mēdz izspēlēt tautisko kārti un savos produktos, kā arī dizainā izceļ to vietējo izcelsmi

Dizaina papīrlietu zīmols Purpurs ir radījis triju veidu papīra svečturus, un neatkarīgi no pircēja nacionalitātes iecienītākais ir ar baltu zīmēm. «Mums, latviešiem, ir svarīgas latviskas lietas, jo tās spēcina mūsu identitāti. Savukārt ārzemniekam ir svarīgi izbaudīt latvisko caur vidi, lietām un atmosfēru,» saka Ginta Šmite, dizaina papīrlietu zīmola Purpurs vadītāja.

Viņa norāda, ka latviskos produktus uzņēmums nerada ar izteiktu komerciālu mērķi. Tie atnāk kā spilgta ideja, kā vajadzība darīt tieši tā,» saka G. Šmite. Viņa priecājas, ka šodien tiek radīts daudz latvisku izstrādājumu. Kad aiz muguras ir krīze – cīņa par izdzīvošanu, cilvēki meklē dziļāku jēgu un patiesas vērtības. «Tāpēc arī rodas produkti un pakalpojumi ar dziļi latvisku saturu,» spriež G. Šmite.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules Iepakojuma organizācijas starptautiskajā konkursā "WorldStar for Packaging Excellence" uzņēmums "Austra Pak" ieguvis augstu novērtējumu un saņems uzvarētāja balvu par kartona iepakojumu bišu transportēšanai.

Apbalvošanas ceremonija notiks 2020. gada 8. maijā Diseldorfā, Vācijā, starptautiskās iepakojuma izstādes "Interpack" laikā.

Konkursā šogad bija iesniegts 321 darbs no 36 valstīm. Darbus vērtēja un uzvarētājus noteica starptautiska žūrija, kurā piedalījās pārstāvji no 36 iepakojuma asociācijām.

Latvija piedalījās ar iepakojumu bišu transportēšanai - strops ar ērtiem rokturiem pārvietošanai, bišu skrejām un ventilācijas caurumiem sānu plaknēs. Tas noder tiem, kas ķer spietus, audzē, pērk, pārdod, pārvieto bites. Kartona stropi ir pietiekoši lēti vienreizējai izmantošanai, tomēr ir izmantojami arī ilgāk. Tas ir pietiekoši izturīgs iepakojums, lai savietotu vismaz piecos stāvos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas pilsētā Ninbo šodien svinīgi atklāta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvniecība.

«Latvijas un Ķīnas sadarbībai ir potenciāls,» saka Vilnis Ķirsis, Latvijas Republikas Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs. Viņš arī norāda, ka Ķīna ir Latvijas otra lielākā tirdzniecības partnere ārpus Eiropas savienības un Latvijas ekonomika katru gadu aug.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvniecībā Ninbo ir gan biroja telpas, gan Latvijas produktu izstāde, ko pārstāv Pure Chocolate saldumi, Lāči produkcija, Munio Candela sveces, Saules fabrika kosmētika, Libertu bērza sulas izstrādājumi, Latvijas zivju konservi u.c.

«Latvija ir laba vieta, kur dibināt uzņēmumu, turklāt to var izdarīt vienas dienas laikā. Latvija ir moderna valsts, kur interneta sakari ir vieni no labākajiem pasaulē,» savā prezentācijā norāda Kaspars Rožkalns, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras ārējās ekonomiskās pārstāvniecības vadītājs Šanhajā. Viņš uzsvēra ārzemju investoriem pievilcīgās speciālās ekonomiskās zonas, kā arī kvalificētu un izglītotu darbaspēku, kas runā trijās valodās. Tāpat Latvijas priekšrocība ir tās atrašanās pa vidu Krievijai un Rietumeiropai, kā arī Skandināvijas tuvums. Starp attīstītākajām nozarēm Latvijā viņš minēja kokmateriālu ražošanu, būvniecību, metālapstrādi un mašīnbūvi, elektroniku, IT, zinātni un farmāciju, modi un dizainu, pārtiku, loģistiku. Tāpat K. Rožkalns norādīja, ka Latvijā ir daudz starptautisko biznesa centru un aicināja investēt Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tokijā atklāts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals

LETA,13.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas lielveikalā Isetan Shinjuku Departament Store, kas tiek dēvēts par valsts pazīstamāko universālveikalu, līdz 18.novembrim būs atvērts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals, aģentūra LETA uzzināja Ārlietu ministrijā (ĀM).

Veikala atklāšanu 12.novembrī organizējusi LIAA pārstāvniecība Japānā sadarbībā ar Latvijas vēstniecību un uzņēmumu Isetan Mitsukoshi Ltd.

Kā norāda ĀM pārstāvji, šīs sezonas tēma Isetan universālveikalā ir Ziemeļeiropas dzīves stils un Latvijas "pop-up" veikals ar koncepciju Old and New Lifestyle piedāvā gan tradicionālus ar rokām darinātus izstrādājumus, gan arī mūsdienu dizaina ražojumus.

Lai atlasītu zīmolus prezentācijai pop-up veikalā, Isetan vadošie iepircēji šā gada septembrī apmeklēja Latviju un jau vizītes laikā atzinīgi novērtēja Latvijas ražojumu augsto kvalitāti un dabīgos izejmateriālus.

Latvijas pop-up veikalā tiek prezentēti vairāki apģērbu un interjera zīmoli - Natālija Jansone, One Wolf, Miesai, Riga Chair, Maffam Freeform, An&Angel, Ars Tēla, Munio Home, Munio Candela, Anna Kilpe, Feltstyle, HUGU un Ginta. Tāpat veikalā pieejama zīmola Emils Gustavs šokolāde un latviešu amatnieku izstrādājumu kolekcija, ko pārstāv japāņu aģente Akiko Mizoguči no Subaru. Veikalā iespējams iegādāties arī grāmatas japāņu valodā par Latviju un Latvijas amatnieku izstrādājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pirms Ziemassvētkiem zeļ pop-up veikalu bizness

Anda Asere,04.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku laikā uzplaukst pop-up jeb īstermiņa veikalu bizness, kuri piedāvā svētku dāvanas, kas lielākoties ražotas tepat Latvijā.

Pop-up veikali parasti ir atvērti noteiktu laika posmu un par godu kādam notikumam. Šobrīd Rīgā tādi ir vismaz četri – Christmas Popup Store, Ziemassvētku veikals, ArtiChic Latvian Pop-Up Store un Paviljons. «Pēc pirmās reizes likās, ka otrajam nekad dzīvē neķeršos klāt, jo tas ir smags darbs. Nav nemaz tik vienkārši atvērt veikalu uz nedēļu, divām vai mēnesi,» stāsta Liena Kalna, Ziemassvētku veikala īpašniece. Taču šogad viņas veikals savas durvis ver jau piekto reizi. Iepriekšējos gados tas ir bijis iekārtots tirdzniecības centros, bet šogad – Barona ielā. L. Kalna atzīst, ka ar katru gadu kļūst arvien grūtāk realizēt šādu projektu, jo Ziemassvētku laikā parādoties daudz līdzinieku. Konkurence gan ir laba lieta, liek sapurināties, atrast jaunus ražotājus un izdomāt ko interesantu, lai piesaistītu apmeklētājus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces

Tomēr Andele Mandele dibinātāja Līva Jaunozola norāda, ka lielākais motivējošais faktors lietotu apģērbu pirkšanā ir finansiālais aspekts un, protams, «medību» azarts. Lai gan pēdējā laikā tiek akcentēta ilgtspēja, viņas novērojumi liecina, ka vismaz Latvijā tā nav prioritāte. Dienā portālā andelemandele.lv tiek pārdotas līdz pat 1600 jeb aptuveni 45 tūkstošiem lietu mēnesī.

Šogad septembrī savstarpēji pārdoto preču vērtība bija rekordliela – nepilns miljons jeb 879 tūkstoši eiro. Līva gan uzsver, ka viņas uzņēmums iekasē maksu tikai par sludinājumiem un norēķini starp pircējiem un pārdevējiem notiek savstarpēji, tādēļ šī summa sadalāma uz 30 tūkstošiem portāla aktīvo lietotāju, attiecīgi katra tirgotāja vidējais ietirgojums ir 30 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau otro gadu Ziemassvētku gaidīšanas laikā durvis vēris grāmatu un dizaina lietu pop-up veikals "Peipers", kuru radījuši papīrlietu entuziasti - "Droši un koši", "Piparmētra" un "Lotte's Papery", kā arī šogad tapšanā piedalījusies dekoratore - Baiba Prindule - Rence.

Veikalā iespējams iegādāties grāmatas, ādas izstrādājumus, ceļakrūzes un papīrlietas no veikala organizatoriem, kā arī tējas un uzkodas, porcelāna darinājumus svētku galdam un eglītes rotāšanai, sveces un citus galda aksesuārus.

Līdzās - iespēja atbalstīt sociālo projektu un iegādāties jauniešu ar smagiem attīstības traucējumiem veidotās sveces. Visi ienākumi no sveču pārdošanas tiks ziedoti biedrībai "Latvijas Kustība par neatkarīgu dzīvi".

Veikalā pieejami šādu ražotāju produkti: "Mood Lux", "Telma Botanic", "Munio Candela" sveces, "Concreets Betons" svečturi un paliktņi, "Herbarium Latvia" rāmīši ar herbāriju, "The Letter Tribe" rāmīši burtiņiem, "Tobesalted" koka kalendāri, "MarMore" koka dēlīši un servējamās paplātes, "Manas garšas" garšvielu mēģenes, trauki bērniem un pieaugušajiem no "Rotā", "Katrīnas keramika", "Oltes keramika" un egļu rotājumi no "Piebalgas porcelāna fabrikas".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecība Japānā sadarbībā ar vēstniecību Tokijā un uzņēmumu Isetan Mitsukoshi Ltd. no 11. līdz 17. novembrim organizē Latvijas preču prezentāciju vadošajā Japānas universālveikalā Isetan Shinjuku Department Store, informē Latvijas pārstāvniecība Latvijā.

Pasākuma atklāšanā 11. novembrī piedalījās vēstnieks Japānā Normans Penke. Sarunā ar universālveikala ģenerāldirektoru Masaaki Takano vēstnieks ļoti atzinīgi novērtēja šī gada koncepcijas izcilo izpildījumu, kā arī izvēlēto Latvijas zīmolu dažādību un kvalitāti. M. Takano no savas puses pateicās par līdzšinējo sadarbību un piedāvāja sadarbību ar Latviju attīstīt arī turpmāk, jo par vienu no galvenajām misijām veikalsuzskata ne tikai vislabākās kvalitātes produktu un pakalpojumu piedāvājumu, bet arī klientu izglītošanu un iepazīstināšanu ar dažādu valstu kultūru un tradīcijām.

Latvijas stends izstādīts, īstenojot universālveikala koncepciju World Compass, lai iepazīstinātu apmeklētājus ar dažādu valstu kultūru un dzīves stilu. Tajā aplūkojami Latvijas apģērbu, modes aksesuāru un interjera preču zīmoli, kas tika atlasīti sadarbībā ar veikala Isetan vadošajiem iepircējiem, kuri augstu novērtēja Latvijas ražojumu augsto kvalitāti un dabīgos izejmateriālus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu tirdzniecības un ekonomiskās sadarbības veicināšanas pasākuma ietvaros šodien atklāts Latvijas nacionālais stends Ķīnas pilsētā Ninbo, kā arī Latvijas paviljons.

Latvijas nacionālajā stendā pārstāvēti dažādu nozaru uzņēmumi – Yayoi aksesuāri, Munio Candela sveces, Libertu bērzu sulas dzirkstošais vīns, Nella Ulla saldumi, Rāmkalni sukādes, Pinumu pasaule, Baltic Dairy Farm produkti, 55 marites tējas u.c. Nacionālajā stendā Latvijas produkti būs apskatāmi un nogaršojami kopumā četras dienas.

Tāpat šodien tika atklāts Latvijas paviljons, kas ir ilgtermiņa izstāžu zāle, kur apskatāmi Latvijas produkti. Tajā šobrīd pārstāvētas Cido sulas, Rāmkalni sukādes, Nella Ulla šokolāde, dažādu uzņēmumu zivju konservi, an&angel dizaina trauki u.c. produkti. Šis paviljons tiks regulāri papildināts ar Latvijas produktiem un uzņēmēji var pieteikties savai dalībai tajā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eksportā iepakojumu pielāgo, lai izpatiktu

Signe Knipše,21.05.2013

Hugu lācītis uz eksporta tirgiem dodas divās kastītēs - transporta iepakojumā, kuram iekšā ir otra - dāvināšanai piemērota kastīte. Lācītis ar vēstījumu - pašā viducī.

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pielāgoties vai izcelties – šo stratēģiju kombinācijas raksturo ražotāju pieeju eksporta produktu iepakojumam. Daļa uzņēmumu, tostarp ekskluzīvu un dizaina preču ražotāji biežāk visos tirgos startē ar vienu iepakojumu, savukārt otra daļa iepakojumā kaut ko pamaina.

«Iepakojumu dažādiem tirgiem nepielāgojam – nekad neesam izskatījuši šādu iespēju, jo attīstām savu zīmolu. Jebkurā valstī – Krievijā, Japānā – visur ejam ar vienādu iepakojumu. Tā ir zīmola daļa, arī produkts nav tāds, lai būtu atšķirīgas prasības dažādās valstīs,» stāsta sveču ražotāja Munio Candela eksporta vadītāja Inese Klimoviča.

Arī stikla trauku an&angel iepakojums vietējā un ārvalstu tirgos neatšķiras, jo gan pats an&angel trauks, gan iepakojums esot izstrādāts tā, lai veidotu vienu veselumu, norāda uzņēmuma eksporta vadītāja Rota Jakuška. «Nepielāgojam, jo pats produkts – HUGU lācītis – ir visai pasaulei domāts. Produktā nav nekā specifiska,» teic HUGU idejas autors un īstenotājs Lauris Rasa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Latviešiem atveras arī Ķīna

Anda Asere,06.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēju interese par Ķīnu aug, eksperti iesaka izmēģināt spēkus mazākās – otrā un trešā līmeņa – pilsētās

«No Latvijas puses interese par Ķīnas tirgu vienmēr ir bijusi augsta, tā īpaši pastiprinājusies pēc Krievijas sankcijām pret ES ražotājiem. Latvijas uzņēmējiem pamatā ir vispārīgas zināšanas par Ķīnu – kopumā esam informēti, ka tirgus ir liels, ka Ķīna ļoti daudz ko ražo. Pastāv vairāki stereotipi, piemēram, «Ķīnā viss ir lēts» vai arī «Ķīnā ir iespējams pārdot jebko par jebkuru cenu, ja tikai tas satur bioloģisko marķējumu». No savas pieredzes varu teikt, ka tā nemaz nav,» stāsta Kaspars Rožkalns, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras ārējās ekonomiskās pārstāvniecības vadītājs Šanhajā.

Komentāri

Pievienot komentāru