Viedierīces

Motorola izstrādā «saliekamu» viedtālruni

Jānis Rancāns,29.10.2013

Jaunākais izdevums

Interneta giganta Google paspārnē esošā kompānija Motorola strādā pie jauna projekta, kas ļaus lietotājiem pašiem pielāgot savu viedtālruni.

Projekts nodēvēts par Ara un paredzēts, ka, tam noslēdzoties, lietotājs varēs iegādāties viedtālruņa pamatstruktūru, kam vēlāk pievienot papildus moduļus – tastatūru, bateriju un dažādus sensorus. Kompānija Motorola atklājusi, ka pie šī projekta strādā jau ilgāk nekā gadu.

«Mēs vēlamies aparatūras jomā izdarīt to pašu, ko Android panāca programmatūras laukā – radīt dinamisku, trešās puses izstrādātājiem paredzētu ekosistēmu,» kompānijas Motorola pausto citē BBC. Tādējādi Motorola cer, ka ar savu projektu dos lietotājiem iespējas izlemt, kā izskatīsies to ierīce, kur tā ir izgatavota, cik daudz tā maksā un kādus uzdevumus spēj izpildīt.

Projekta ietvaros Motorola izstrādās viedtāruņa rāmi, kuru kompānija sauc par endoskeletu, kas saturēs visus lietotāja pievienotos moduļus. «Modulis var būt jebkas – sākot no jauna procesora, beidzot ar displeju vai papildus bateriju,» skaidro Mororola. Kompānija plāno drīzumā piesaistīt izstrādātājus, kas izgatavos pievienojamos moduļus un laist klajā pirmās eksperimentālās ierīces versijas.

Ara radīšanā kompānija ietekmējusies no holandiešu dizainera Deiva Hakena (Dave Hakkens), kurš strādā pie plašu uzmanību guvušā projekta Phonebloks, kura ietvaros tiek mēģināts radīt viedtālruni, kas būtu saliekams no atsevišķām sastāvdaļām. D. Hakens uzsācis ziedojumu vākšanu interneta vietnē Thunderclap un jau saņēmis vairāk nekā 950 tūkstošu cilvēku atbalstu.

Phonebloks popularitāte piesaistījusi Motorola uzmanību, kas uzaicinājusi holandieti strādāt tās labā pie projekta Ara virzīšanas. «Mēs veicām nopietnu tehnisko darbu. D. Hakens radīja fanātiski noskaņotu kopienu,» atzinusi Motorola.

Tikmēr analītiķi noskaņoti visai atturīgi pret topošo saliekamo viedtālruni. «Es to nesaredzu kā nozīmīgu notikumu. Tas neuzrunā esošu pieprasījumu un nav nekāda labuma no ierīces salikšanas pašam. Dienas, kad cilvēki nodarbojās ar datoru salikšanu personīgi ir beigušās, jo to cenas ir ievērojami samazinājušās,» sarunā ar BBC sacīja Davies Murphy Group analītiķis Kriss Grīns (Chris Green).

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Juris Ulmanis: Lietoju podziņu telefonu, jo pats vēlos kontrolēt savu dzīvi

Kristīne Stepiņa,27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jēga ir sasniegt mērķi, tikt līdz otram galam, paveikt to, kas eventuāli nav paveicams, izdarīt to, ko nevar izdarīt – izpildīt neiespējamo misiju.

Tā grāmatā Uz Grenlandi – pēc pērlēm atzīst uzņēmējs, zemessargs un pasniedzējs Juris Ulmanis, kurš savā pirmajā polārajā ekspedīcijā ir sajuties kā īsts pērļu zvejnieks. Viņš kopā ar leģendārajiem latviešu alpīnistiem Teodoru Ķirsi un Imantu Zaulu ir uzkāpis vairākās pasaules virsotnēs un sapņo pievarēt arī pašu augstāko – Everestu.

Fragments no intervijas

Daudzi jūs saista ar pirmajiem mobilajiem telefoniem. Kā kļuvāt par ASV kompānijas Motorola Baltijas pārstāvniecības vadītāju?

Kad Arizonas Starptautiskajā menedžmenta skolā ieguvu savu otro maģistra grādu starptautiskajā biznesa vadībā, meklēju darbu. Nelielajā latviešu kopienā bija viens kungs, kurš strādāja Motorolā. Viņš man sarunāja darba interviju. Tā sāku strādāt šajā kompānijā par tirgus analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Motorola ar ilgi gaidīto Moto X centīsies mainīt spēku samēru viedtālruņu tirgū

Jānis Rancāns,02.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigantam Google piederošā kompānija Motorola Mobility prezentējusi ilgi gaidīto viedtālruni Moto X .

Ierīce aprīkota ar skārienjūtīgu 4,7 collu ekrānu, 1,7 Ghz divkodolu Qualcomm Snapdragon S4 procesoru, 2GB RAM un Android 4.2.2 operētājsistēmu. Viedtālrunis būs pieejams divās versijās – ar 16 vai 32 gigabaitu atmiņu. Papildus tam lietotāji varēs izmantot Google Drive mākoņskaitļošanas pakalpojumu, kurā Moto X īpašniekiem uz diviem gadiem bez maksas tiks piešķirti 50 gigabaiti.

Viedtālruņa lietotāji varēs modificēt tā vizuālo izskatu – būs pieejami dažādu krāsu gan priekšēji, gan aizmugurējie vāciņi. Motorola apgalvo, ka tādējādi iespējams izveidot vairāk nekā divus tūkstošus kombināciju. Tāpat ierīce aprīkota ar balss asistentu, kas var atbildēt uz lietotāja uzdotiem jautājumiem un sniegt palīdzību un kontrolēt viedtālruni. Moto X tiek ražots ASV Teksasas štatā, tādējādi ilustrējot tendenci, kad kompānijas savas ražotnes pārceļ no Ķīnas atpakaļ uz mītnes zemi. Ierīces sastāvdaļas – displeji un mikroshēmas – gan joprojām tiks ražotas Āzijā. Tirdzniecībā ASV ierīce nonāks augusta beigās un maksās sākot no 200 dolāriem. Patlaban nav zināms, kad Moto X varētu nonākt tirdzniecībā Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google peļņa, pateicoties reklāmām, uzlec par 17%

Gunta Kursiša,31.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Google pērnā gada ceturtā ceturkšņa peļņa veido 3,38 miljardus ASV dolāru, kas ir par 17% vairāk nekā pirms gada. Lielākoties veiksmīgos rādītājus Google nodrošināja ieņēmumi no reklāmām, vēsta BBC.

«Mēs noslēdzām 2013. gadu ar vēl vienu lielisku izaugsmes ceturksni,» teikts Google vadītāja Lerija Peidža (Larry Page) paziņojumā.

Tāpat kompānija paziņojusi, ka pēdējā gada laikā pieaudzis zaudējumu apjoms Google līdz šim piederošajā uzņēmumā Motorola Mobility. 2012. gadu kompānija noslēdza ar zaudējumiem 152 miljonu ASV dolāru apmērā, bet 2013. gadā zaudējumi auguši līdz 384 miljoniem ASV dolāru. Šonedēļ Google paziņoja par Motorola Mobility pārdošanu Ķīnas datoru ražotājam Lenovo. Tas labvēlīgi ietekmēja Google akcijas cenu, jo līdz šim Motorola Mobility uz leju rāva visa koncerna kopējos finanšu rādītājus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) jau otrdien varētu noteikt rekordlielu sodu ASV tehnoloģiju korporācijai Google par konkurences noteikumu pārkāpšanu, atklājuši anonīmi avoti.

Konkurences komisāres Margrētes Vestageres vadībā ES noteiks sodu Google, kas būs lielāks nekā 2009.gadā noteiktais 1,06 miljardu eiro sods ASV mikroshēmu ražotājam Intel, atklāja lietai pietuvinātas personas, kas vēlējās palikt anonīmas.

Anonīmie avoti atklājuši, ka sods Google varētu būt 1,1-2 miljardi eiro. Lai gan tas būtu visu laiku lielākais sods, kādu ES noteikusi par konkurences pārkāpumiem, maksimālais pieļaujamais sods ir 10% no kompānijas iepriekšējā finanšu gada ieņēmumiem, kas Google gadījumā būtu astoņi miljardi eiro.

Vienlaikus ES arī prasīšot Google mainīt savu biznesa praksi, lai kliedētu ES bažas.

Lēmums, kura paziņošana gaidāma otrdien vai trešdien, pieņemts gadu pēc tam, kad Vestagere pārsteidza pasauli un saniknoja toreizējā ASV prezidenta Baraka Obamas administrāciju ar rīkojumu ASV tehnoloģiju kompānijai Apple atmaksāt 13 miljardus eiro Īrijas budžetā, ko kompānija saņēmusi kā nodokļu atvieglojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google nav jāmaksā Francijas valsts pieprasīts nodokļu parāds 1,115 miljardu eiro apmērā, jo interneta milža Īrijas meitsabiedrība nav apliekama ar nodokļiem Francijā, trešdien nolēma Francijas tiesa.

«Francijas kompānija Google Ireland Limited (GIL) nav apliekama ar nodokļiem Francijā par periodu no 2005. līdz 2010.gadam,» teikts tiesas lēmumā.

Google 2015.gadā samaksāja Francijā uzņēmuma ienākuma nodokli tikai 6,7 miljonu eiro apmērā, jo tās Eiropas meitsabiedrības ienākumi bija reģistrēti zemo nodokļu valstī Īrijā. Šādu iespēju ir izmantojuši arī citi multinacionālie uzņēmumi.

Grupa nodarbina Francijā 700 cilvēkus, bet reklāmas kontrakti tās interneta pārlūkam vai videofailu apmaiņas vietnei YouTube ir parakstīti ar Īrijas meitsabiedrību.

Francijas pieprasītais nodokļu parāds bija tikai viena no vairākām juridiskām problēmām, ar kurām Kalifornijas štatā bāzētā Google ir saskārusies Eiropas Savienībā (ES).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas datu aizsardzības regulatori draudējuši uzsākt tiesvedību pret tehnoloģiju kompāniju Google saistībā ar tās 2012. gadā pieņemto privātuma politiku, kas pārkāpjot «caurspīdīguma saistības».

Lielbritānijas, Vācijas un Itālijas regulatori kompānijai Google likuši mainīt privātuma politiku, pretējā gadījumā interneta gigantam nāksies rēķināties ar juridiskām sankcijām. Iepriekš līdzīga satura iebildumus pret Google izteica arī Francijas un Spānijas regulatori.

Google jaunā privātuma politika, kuras ietvaros tiek apvienoti lietotāja dati no vairākiem kompānijas pakalpojumiem, radot nopietnus jautājumus saistībā ar tās atbilstību Lielbritānijas Datu aizsardzības aktu, pavēstījis britu regulators. Privātuma politikas mainīšanai Apvienotā Karaliste kompānijai devusi laiku līdz 20. septembrim. Savukārt Vācijas regulators pavēstījis, ka Google nāksies stāties priekšā, lai atbildētu uz jautājumiem par privātuma politiku, kas «pārkāpj kompānijas apņemšanos ievērot datu izmantošanas un uzglabāšanas caurspīdīgumu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā programma Google Developers Launchpad sāk sadarbību ar jaunuzņēmumu akseleratoru Startup Wise Guys kā vienīgo partneri Baltijā; Eiropā tam ir vēl trīs partneri

Jaunā sadarbība ar Google palīdzēs programmas dalībniekiem piekļūt augstas klases mentoriem un arī Google Firebase un Google Cloud pakalpojumiem, stāsta Startup Wise Guys mārketinga direktore Zane Bojāre. Līdz šim Startup Wise Guys akselerācijas programmās Baltijā ir piedalījušies 145 uzņēmumi, tostarp 14 no Latvijas, piemēram, Anatomy Next, CastPrint, Zeew, Lahdes, Orocon, Motivio, Vartus.eu, CEnOS.

Fragments no intervijas, kas publicēta 6. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Kā radusies šāda sadarbība?

Savā ziņā šī sadarbība ir attīstījusies un izaugusi no ilgtermiņa sadarbības. Google speciālisti jau ilgstoši ir bijuši Startup Wise Guys programmu mentori. Kompānija novērtē mūsu ilgtermiņa darbu un to, ka strādājam visā Baltijā. Reģionā ir vēl citi akseleratori, kas darbojas aptuveni tikpat ilgi, piemēram, BuildIt, bet tas nestrādā visā Baltijā. Google Eiropā sadarbojas tikai ar četriem akseleratoriem šajā programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Google nāk klajā ar jauniem tālruņiem un viedskaļruņiem

LETA--AP,05.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija «Google» trešdien nāca klajā ar jauniem tālruņiem, viedskaļruņiem un citām ierīcēm ar mākslīgā intelekta iezīmēm, mēģinot uzlabot savas pozīcijas konkurencē ar firmām «Amazon» un «Apple».

Trešdien prezentētajiem «Google» otrās paaudzes tālruņiem «Pixel» ir lielāki un spožāki ekrāni, kas aizņem lielāku daļu no tālruņa priekšējās virsmas. Šādas pārmaiņas arī «Apple» veic savā tālrunī «iPhoneX», kuru paredzēts izlaist nākamajā mēnesī.

Gan 6 collu «Pixel XL», gan 5 collu «Pixel» vairs nav austiņu pieslēgvietas (headphone jack), kādas kopš pērnā gada vairs nav arī «Apple» viedtālrunim «iPhone7».

«Google» arī uzlabojusi «Pixel» kameru un apgalvo, ka ar to varēs uzņemt labākas fotogrāfijas nekā ar «iPhone».

Mazākā tālruņa «Pixel» cena būs 650 ASV dolāri, tātad tas būs par 50 dolāriem lētāks nekā «iPhone 8». «Pixel XL» varēs iegādāties par 850 dolāriem, tātad par 50 dolāriem dārgāk nekā «iPhone 8 Plus». «iPhone X» cena ir, sākot no 1000 dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānijas «Google» sociālo mediju platforma «Google+» tiks slēgta 2.aprīlī un pakāpeniski tiks sākta kontu satura dzēšana, teikts «Google+» lietotājiem izsūtītajā paziņojumā.

«Google» izveidoja «Google+» kā potenciālu konkurentu sociālajam tīklam «Facebook», bet šī sociālo mediju platforma piesaistīja maz lietotāju.

«Google» jau pagājušā gada oktobrī paziņoja par plāniem slēgt «Google+», jo šīs platformas kļūme bija padarījusi neaizsargātus personīgos datus līdz 500 000 lietotāju kontos. Sākotnēji bija plānots platformu slēgt līdz 2019.gada gada augustam, bet pēc jaunas privātuma kļūmes konstatēšanas tika nolemts slēgšanas procesu paātrināt.

«Google+» lietotājiem izsūtītajā paziņojumā teikts, ka tiks dzēsts viss kontu saturs, tostarp fotogrāfijas un video, taču dzēšanas process var ilgt vairākus mēnešus, tādēļ kādu laiku daļa satura platformā vēl būs redzama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas starpplatformu web biznesa risinājumu izstrādātājs - uzņēmums Arcana Digital Group, ir izveidojis demonstratīvu versiju vietnei arcanaglobal.com, paredzētu Google Glass ierīcēm. Tā esot pirmā interneta mājaslapa Eiropā, kas speciāli paredzēta jaunās tehnoloģijas platformai, stāstīja uzņēmuma pārstāvis Andris Merkulovs.

Tehnoloģijas turpina strauji attīstīties, un ASV un Lielbritānijā laists klajā jauns augsto tehnoloģiju «sīkrīks» - Google Glass.

Jaunā platforma pieprasa principiāli citādāku pieeju no web izstrādāju puses. Ir nepieciešams apgūt informācijas atspoguļošanas īpatnības uz caurspīdīga displeja, kas izvietots uz Google Glass brillēm, skaidroja A. Merkulovs.

Vietnes arhitektūru nācies ievērojami vienkāršot un pielāgot Google Glass lietošanas īpatnībām. Lapas teksta informāciju tika nolemts pārveidot audio formātā. Šāda pieeja tika paredzēta, lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu ar Google Glass brillēm, nesamazinot lietošanas efektivitāti. Kā rezultātā, skatoties uz lapu arcanaglobal.com, izmantojot Google Glass, ir viegli pārvietoties starp lapas sadaļām, apskatīt portfolio un iegūt pamatinformāciju audio formātā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google uzsākusi speciālu balonu palaišanu zemes atmosfēras augstākajos slāņos, lai tos izmantotu kā interneta raidītājus.

Projekta ietvaros pirmos izmēģinājumus Google uzsākusi Jaunzēlandē, kur paredzēts palaist kopumā trīsdesmit balonus, raksta BBC. Savukārt piecdesmit mājsaimniecības, kas iesaistījušās projektā, saņēmušas speciālus uztvērējus.

Gaisa baloni nodrošināšot 3G līdzvērtīgu interneta ātrumu grūti pieejamās vietās. Tāpat šādi baloni var kļūt neaizstājami katastrofu skartās teritorijās, kur traucētas komunikācijas. Google savus centienus nodēvējusi par Project Loon un atzīst, ka patlaban tas ir ļoti agrīnā attīstības fāzē.

Pagaidām Google gaisa balonu tīkls darbosies ar pārtraukumiem, tomēr kompānija cer, ka rezultātā tiks izvietota pietiekoši liela flote, lai sakarus nodrošinātu nepārtraukti. Eksperti tikmēr norāda, ka Google stāv priekšā ļoti smags darbs – no planētas vējiem atkarīgu balonu navigācija vienlaicīgi var izrādīties pārāk sarežģīta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SV Tieslietu ministrija trešdien pieprasījusi tiesai likt tehnoloģiju uzņēmumam "Google" pārdot plaši izmantoto interneta pārlūkprogrammu "Chrome".

Tiesā iesniegtajos dokumentos ministrija pieprasa veikt izmaiņas "Google" uzņēmējdarbības modelī, tostarp aizliedzot darījumus, kas ļauj "Google" būt noklusējuma meklētājprogrammai viedtālruņos.

Tāpat ministrija norāda, ka "Google" varētu nākties pārdot viedtelefonu operētājsistēmu "Android", ja uzņēmuma piedāvātie pasākumi nenovērsīs iespēju tam izmantot savu kontroli pār mobilo operētājsistēmu savā labā.

Sagaidāms, ka "Google" decembrī iesniegs savus ierosinājumus, un abas puses argumentus šajā lietā ASV apgabaltiesā izteiks aprīlī.

Taču neatkarīgi no apgabaltiesas tiesneša Amita Mehtas prāvas beigās pieņemtā lēmuma, sagaidāms, ka "Google" to apstrīdēs. Tiesāšanās varētu ilgt vairākus gadus, un gala spriedums šajā lietā, visticamāk, būs jāpieņem ASV Augstākajai tiesai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot naudu interneta reklāmā, Jūs sagaidāt atdevi (piemēram, jaunus klientus). Bet bieži vien uzņēmējiem nav informācijas (vai arī ir pieejama tikai virspusīga informācija), vai digitālā reklāma strādā efektīvi un sasniedz biznesa mērķus. Ja pieņemam, ka kāda daļa no reklāmas budžeta strādā neefektīvi, tad būtībā šis neefektīvi izmantotais budžets ir Jūsu zaudējumi. To apzinoties, noteikti rodas vēlme noskaidrot, kas tieši nestrādā efektīvi (kanāls, ziņojums, atslēgvārdi, mājas lapa). Ja to nezināsiet, palielinot reklāmas budžetu, palielināsies arī Jūsu zaudējumi.

Esmu izvēlējies divus būtiskus jautājumus, ko atbildot uzzināsiet, vai esat jau paveikuši galvenās darbības, lai uzsāktu analīzi. Ja Jūsu atbildes ir “Nē”, tad uzzināsiet, kādi priekšdarbi vēl jāpaveic.

Veikt reklāmas un mājas lapas darbības efektivitātes analīzi var ar vairākiem analītiskas rīkiem. Šajā rakstā es runāšu par vienu no tiem. Google Analytics ir analītiskas rīks, kas ikvienam mājas lapas īpašniekam ir pieejams bezmaksas. Šajā rakstā esmu pieņēmis, ka esat jau pieslēguši savam interneta resursam Google Analytics.

1. Vai Jums ir izveidoti mērķi Google Analytics kontā? Jā/Nē

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Plānojiet virzīt produktus ārzemju tirgos? Divi svarīgie momenti, kam jāpievērš uzmanība

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants,20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības kamerā notika seminārs «GOOGLE EKSPORTAM», kur par eksporta iespējām, izmantojot interneta un t.sk. Google meklētāja priekšrocības, stāstīja Didzis Vilcāns (Google Ireland), Dr.Sergejs Volvenkins (iMarketings.lv) un Jānis Birģelis (Infinitum8).

Zemāk minēšu kopsavilkumu no savas prezentācijas. Prezentācijā iekļautais saturs bija 100% praktisks, kam par pamatu tika ņemta informācija no iMarketings Google AdWords un Google Analytics nodaļas ekspertu ikdienas darba ar klientiem, kuri realizē savu produkciju ārzemēs. Prezentācija bija sadalīta divās daļās: pirmā daļā stāstīju par diviem būtiskiem argumentiem, kāpēc Google meklētājs ir atbilstošs reklāmas instruments eksporta noieta veicināšanai un otrā daļā tika akcentēti divi momenti, kam obligāti jāpievērš uzmanība pirms uzsākt reklāmas aktivitātes ārzemju tirgos. Pie dāvāju ar šīs informācijas kopsavilkumu iepazīties zemāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts,31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaule varēs vērot, kā Google cīkstēsies par sava dominējošā stāvokļa saglabāšanu interneta meklēšanas tirgū.

Septembra pirmajā daļā tika startēta, iespējams, viena no lielākajām pretmonopola stāvokļa izmantošanas lietām mūsdienu vēsturē. ASV cīnīsies ar internetā dominējošā meklēšanas uzņēmuma Google mātes kompāniju Alphabet. Daži pauž viedokli, ka šīs tiesvedības iznākums var noteikt to, kāda nākotnē izskatīsies interneta meklēšana. Šim procesam arī var būt pa spēkam pavērt durvis uz to, lai pret Alphabet un citiem tehnoloģiju grandiem tiek izvirzītas kādas citas prasības.

Konkrēti šī ASV Tieslietu departamenta lieta ir vērsta pret Alphabet saistībā ar to, ka šis uzņēmums slēdzis, iespējams, ne īsti legālas vienošanās par to, lai tieši tā Google meklēšanas platforma vienmēr būtu pamata izvēle patērētāju pūļiem. Piemēram, Google šādus daudzmiljardu ASV dolāru darījumus slēdzis ar Apple un ne tikai - lieta koncentrēsies uz līdzīgiem Alphabet darījumiem gan ar Samsung un pārējiem viedtālruņu ražotājiem, gan citiem tās šādiem sadarbības partneriem. ASV investīciju bankas J.P. Morgan analītiķi rēķinājuši, ka Google šogad vien tās meklēšanas rīka partneriem izmaksās gandrīz 30 miljardus ASV dolāru. 20 miljardi no tiem, lai Google būtu pamata izvēles meklēšanas rīks, atlēkšot Apple un 8 miljardi – tālruņu izstrādātājiem ar Android operētājsistēmu. ASV prokurori gan kopējo summu min krietni mazāku – 10 miljardu ASV dolāru apmērā, kas, iespējams, liecina par duļķainu un visai interpretējamu lauku.

Komentāri

Pievienot komentāru