Veidosies nozīmīgs savienojums Krievija–Mongolija–Ķīna ogļu pārvadāšanai , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Mongolijas parlaments akceptējis jaunu Nacionālo dzelzceļa politiku, kas ietver t. s. Ziemeļu dzelzceļa līniju (ZDz) no Erdenetas un Ovotas līdz pat Arts Suuri Krievijas pierobežā, izveidojot tiešu savienojumu ar Ulug-Hemas ogļu baseinu Krievijas dienvidos, vēsta Mongoliaeconomy.com. ZDz attīstība atbilst nesenajiem Mongolijas līgumiem ar Krieviju un Ķīnu, lai īstenotu liela mēroga transporta infrastruktūras projektus, lai palielinātu derīgo izrakteņu pārvadājumus no Krievijas uz Ķīnu pa Transmongolijas dzelzceļu. Minētā baseina metalurģijā izmantojamo ogļu krājumi tiek lēsti 2,5 miljardu tonnu apmērā.
Austrāļi smaida
Mongolijas valdībai tagad dotas pilnvaras, lai vienotos par koncesijas līgumu attiecībā uz 547 kilometru garā dzelzceļa (1520 mm) izbūvi starp Erdenetu un Ovotu, kas būs pirmais Ziemeļu dzelzceļa līnijas posms. Vidējā termiņā Erdenetas–Ovotas dzelzceļš veidos nozīmīgu savienojumu ar stratēģisko dzelzceļa tīklu, savienojot Krievijas ogļu baseinu ar Ķīnu, paziņojusi Austrālijas kompānija Aspire Mining Limited, kas plāno ogļu ieguvi Mongolijas ziemeļos. Ulug-Hemas koksa ogļu baseins kombinācijā ar Aspire pilnībā piederošo Ovotas koksa ogļu projektu veidošot vienu no lielākajiem jaunajiem augstas kvalitātes koksa ogļu ilgtermiņa avotiem. Tiek sagaidīts, ka Krievijas ogļu eksports nodrošinās nozīmīgu tranzīta kravu apjomu gan Erdenetas–Ovotas, gan Transmongolijas dzelzceļam. 144 miljonu ASV dolāru vērtais Ovotas projekts paredz sākotnēji iegūt piecus miljonus tonnu gadā, sākot ar 2018. gadu, vēsta Miningweekly.com.
«Mongolijas parlamenta lēmums sniedz dzelzceļa risinājumu tam, lai atklātos Ovotas projekta vērtība,» norādījis Aspire rīkotājdirektors Deivids Pols. Viņš sagaida, ka šis dzelzceļš līdz ar Transmongolijas dzelzceļa šobrīd noritošo paplašināšanu (līdz pat 100 miljoniem tonnu gadā) atstās milzīgu ietekmi uz Ziemeļmongolijas ogļu ieguves vietu konkurētspēju gan Ķīnas, gan aizjūras koksa ogļu tirgos. «Papildu tam šis jaunais dzelzceļš dos milzīgu ekonomisko un sociālo labumu Ziemeļmongolijas provincēm, jo ekonomiskā attīstība un reģionālā integrācija norit paātrināti,» sacījis Pols. Pēc viņa teiktā, Aspire meitas uzņēmums Northern Railways LLC jau tuvākajā laikā izteiks savu piedāvājumu koncesijas līgumam. Ziemeļu dzelzceļa līnijas izmaksas tiek lēstas 1,3 miljardu ASV dolāru apmērā, vēsta Railwaygazette.com. Pēc Mongolijas parlamenta lēmuma Aspire Mining akciju cenai vajadzētu pieaugt, norāda Proactiveinvestors.com.
Visu rakstu Mongolija dod zaļo gaismu dzelzceļa līnijai uz Krieviju lasiet 31. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.