Tehnoloģijas

Miris uzņēmējs, kurš «atbildīgs» par Nintendo panākumiem

Gunta Kursiša,19.09.2013

Jaunākais izdevums

Ceturtdienas rītā 85 gadu vecumā miris Japāņu uzņēmējs Hiroši Jamauči (Hiroshi Yamauchi). Nozares eksperti uzskata, ka, pateicoties viņam, Nintendo savulaik no nelielas kompānijas kļuva par pasaulē vadošo videospēļu kompāniju, vēsta BBC.

H. Jamauči vadīja Nintendo 53 gadus – no 1949. līdz 2002. gadam, un bija otrs lielākais kompānijas akcionārs.

Nintendo apstiprinājusi ziņas par H. Jamauči nāvi oficiālā paziņojumā.

H. Jamauči ietekmi videospēļu nozarē nevajadzētu novērtēt par zemu, BBC norādīja Robs Kroslijs (Rob Crossley), žurnāla Computer and Video Games redaktors.

Nintendo šā gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās 30. jūnijā, peļņa veidoja 88 miljonus ASV dolāru. Savukārt līdz gada beigām Nintendo plāno palielināt peļņas apjomu līdz 562 milj. ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēļu izstrādes kompānija Nintendo atmetusi savu ilggadējo nostāju neiet mobilo tālruņu spēļu tirgū, paziņojot, ka sāks attīstīt spēles viedtālruņiem, raksta The Wall Street Journal.

Nintendo attīstīs spēles, balstoties uz saviem iepriekš izstrādātajiem produktiem, piemēram, Mario. Spēļu izstrādē Nintendo sadarbosies ar Japānas mobiļo spēļu nodrošinātāju DeNA Co, apmainoties ar daļām uzņēmumā un kopā attīstot spēļu aplikācijas viedtālruņiem un citām ierīcēm.

Līdz šim Nintendo turējās pie sava tradicionālā biznesa modeļa, kas balstīts uz konsoļu spēlēm, atsakot piešķirt licenci tās izstrādāto tēlu izmantošanai mobilajās tehnoloģijās, jo uzņēmuma pārstāvji satraucās, ka tas var mazināt spēļu vērtību.

«Izskatās, ka kompānija ir pilnībā mainījusi savu stratēģiju, jo iepriekš tā pilnībā noraidīja mobilo spēļu attīstīšanu un publiski sūdzējās par zemo mobilo spēļu kvalitāti,» norāda Tokijas spēļu konsultants Serkans Toto, piebilstot, ka šīs ir visdramatiskākās un spēcīgākās Nintendo stratēģijas izmaiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Miris Nintendo vadītājs Satoru Ivata

LETA--BBC/AFP,13.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas videospēļu kompānija Nintendo Co. paziņojusi, ka tās vadītājs Satoru Ivata miris no vēža 55 gadu vecumā.

Uzņēmums norāda, ka Ivata mūžībā aizgājis sestdien, analītiķiem brīdinot, ka viņa pēkšņā nāve varētu iedragāt kompānijas stratēģijas maiņu iesaistīties viedtelefoniem paredzētu videospēļu tirgū.

Kā viens no vadošajiem cilvēkiem videospēļu nozarē Ivata pārraudzīja videospēļu konsoles Nintendo Wii veiksmi un kompānijas ienākumu pieaugumu, pirms viedtelefonu spēles sāka negatīvi ietekmēt uzņēmuma darbību, liekot pārskatīt turpmāku stratēģiju.

Ivata pērn paziņoja, ka viņš ir slims un 2014.gada jūnijā neapmeklēja Nintendo akcionāru sanāksmi, lai arī viņa slimības smagums tajā laikā nebija zināms.

Pēc dažiem mēnešiem viņš atgriezās darbā un turpināja būt kompānijas seja sabiedrībā, maijā paziņojot finanšu rezultātus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pēc Super Mario Run spēles izlaišanas Nintendo akcijas cena piedzīvo kritumu

LETA,16.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas videospēļu kompānijas Nintendo Co. akcijas cena piektdien nokritās par gandrīz 5% neilgi pēc tam, kad uzņēmums izlaida jaunāko mobilajiem telefoniem paredzēto spēli Super Mario Run.

Nintendo ceturtdien aptuveni 150 valstī izdeva videospēles Super Mario Run aplikāciju, kas pagaidām pieejama vien viedtelefonu iPhone lietotājiem.

Taču pēc akciju tirgus atvēršanās piektdien Nintendo akcijas cena piedzīvoja kritumu, tirdzniecības sesijas noslēgumā tai samazinoties par 4,24% - līdz 26 405 jenām (214,62 eiro).

Rīta tirdzniecības sesijā akcijas cena nokritās par vairāk nekā 5%, uzņēmuma tirgus vērtību samazinot par gandrīz diviem miljardiem dolāru (1,9 miljardiem eiro).

Daļa analītiķu brīdina, ka gandrīz desmit dolāru cenu par pilno Super Mario versiju varētu atbaidīt atsevišķus potenciālos klientus, bet pie Android ierīču lietotājiem spēle nonāks vien vēlāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais nacionālais labklājības fonds Norvēģijas valsts pensiju fonds, pateicoties aplikācijas Pokémon Go milzīgajai popularitātei, labi nopelna, vēsta thelocal.no.

Ar Nintendo, kas ir Pokémon Go izstrādātājs, akcijām kopš mobilās spēles dzimšanas fonds nopelnījis vairāk nekā vienu miljardu kronu.

Valdības Pensiju fonds, ko dēvē arī par naftas fondu, Nintendo akcijās sāka investēt jau 1998. gadā. 2015. gada 31. decembrī fondam piederēja 0,73 procenti Nintendo akciju.

Fonda kopējā dalība Nintendo tagad ir 2,66 miljardus kronu vērta, aprēķinājuši Norvēģijas mediji.

Pats fonds gan atteicies sniegt komentārus par atsevišķiem ieguldījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļa pokemonu ir ietinušies kokonos līdz nākamajam trakumam; kompānijai pašai gan viss notiek

Pirms gada publicētā mobilā spēle Pokémon GO gan uzjundīja fenomenālu bērnības nostalģijas vilni japāņu animēto mošķīšu nu jau pieaugušajā publikā, gan iekaroja pavisam jaunu fanu miljonus nu jau paplašinātās realitātes pasaulē. (DB 18.07.2016.) Tomēr sevišķi ārkārtējā interese par virtuālo mošķīšu medīšanu acīmredzot ir bijusi vienreizēja parādība, un no vairāk nekā 25 miljoniem aktīvo ikdienas lietotāju pērn jūlija beigās patlaban no šā pulka tāds ir vien katrs piektais, liecina mobilo spēļu statistikas pētniecības kompānijas Wandera dati.

Triju spēles tapšanā iesaistīto kompāniju ‒ pokemonu zīmola pārvaldītāju The Pokémon Company, amerikāņu mobilo spēļu kompānijas Niantic Labs un japāņu Nintendo ‒ biznesa simbioze ir pārliecinoši ierakstījusi savu vārdu spēļu industrijā. Pērn ap šo laiku Pokémon GO aplikācija jau bija populārāka par Twitter un ikdienā ilgāk lietota nekā Facebook.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FOTO: Nintendo tirgus vērtība kopš Pokemon GO laišanas tirgū dubultojusies

Žanete Hāka,19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas uzņēmuma Nintendo Co akcijas cena otrdien palielinājās par 14%, raksta Reuters.

Tādējādi kopš spēles Pokemon GO laišanas tirgū septiņu tirdzniecības sesiju laikā uzņēmuma vērtība ir vairāk nekā dubultojusies, sasniedzot 42,5 miljardus ASV dolāru.

Pokemon GO fenomenālie panākumi ir veicinājuši strauju pieprasījuma pieaugumu pēc Nintendo akcijām. Patlaban spēle pieejama jau 35 valstīs.

«Nekad neesmu redzējusi, ka tik lielas kompānijas akcijas cena mainās tik strauji tik īsā laika periodā,» saka Okasan Securities galvenais stratēģis Takaši Oba.

Kopš 6.jūlija uzņēmuma akcijas cena augusi par vairāk nekā 100%.

Laikraksts Dienas Bizness rakstīja, ka ASV pokemonu ķeršanas un kultivēšanas aplikācija jau ir kļuvusi populārāka par Twitter un ikdienā ilgāk lietotu nekā Facebook.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas videospēļu kompānija «Nintendo Co.» pirmdien gandrīz dubultoja peļņas prognozi šim biznesa gadam, šādu lēmumu skaidrojot ar videospēļu konsoles «Switch» tirdzniecības apjoma pieaugumu un Japānas jenas vērtības samazināšanos.

«Nintendo» prognozē, ka tīrā peļņa šajā biznesa gadā, kas noslēgsies martā, veidos 85 miljardus jenu (641,4 miljonus eiro), nevis 45 miljardus jenu (339,5 miljonus eiro), kā tika lēsts iepriekš.

Tāpat uzņēmums palielināja «Switch» konsoļu tirdzniecības apjoma prognozi.

Kompānija prognozē, ka biznesa gadā tiks pārdoti aptuveni 14 miljoni konsoļu, salīdzinot ar iepriekš lēstajiem desmit miljoniem vienību.

Videospēļu konsoles «Switch» tirgū tika laistas šā gada martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizraušanās ar galda spēlēm rosina izveidot savu spēli Cargomaster par Latvijai svarīgu nozari – tranzītu, ko iecerēts piedāvāt arī citu valstu spēļu entuziastiem

«Latvijai svarīga ekonomikas attīstības sfēra ir tranzīts, gribējās šo tēmu iesaistīt spēlē, tāpēc ņēmu to par pamatu. Sākumā bija vairāki varianti – gribējām, piemēram, iesaistīt dzelzceļu, bet pēc vairākiem izstrādes variantiem palikām pie smagajām mašīnām. Ja cilvēkiem patiks šī spēle, varam paplašināt gan karti uz dažādām pusēm, gan ieviest jaunus transporta līdzekļus,» norāda Artūrs Jaunzems, galda spēles Cargomaster idejas autors un SIA BKU Group īpašnieks. Idejas līdzautore Liene Ziediņa piebilst, ka šobrīd šāds modelis – spēlei vēlāk iznāk papildinājumi – ir populārs. Tāds, piemēram, ir Katanai. «Tagad mums ir Eiropas karte, un, ja tiešām spēle cilvēkiem iepatiksies, ir iespēja izplesties pa citiem kontinentiem,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO, VIDEO: Golfu var spēlēt ikviens

Laura Mazbērziņa,07.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai spēlētu golfu, nav jābūt aristokrātam, un šā stereotipa laušana ir viens no Ozo golfa kluba mērķiem.

Par kluba apmeklētāju un golfa spēlētāju var kļūt ikviens, kurš ir ar mieru respektēt golfa laukuma noteikumus, spēles etiķeti un apģērba kodeksu, ar ko nezinātājs var iepazīties uz vietas, stāsta Armands Puče, Ozo golfa kluba (SIA Golfs & karti) direktors un līdzīpašnieks, Latvijas Golfa federācijas (LGF) prezidents. Viņaprāt, katram golfa spēlētājam ir jābūt gatavam izaicinājumam un jāsaprot, ka jebkurš hobijs prasa laiku un enerģiju. Lai sāktu spēlēt golfu, ir nepieciešami vien seši eiro. Ja spēle iepatiksies, interesentam, lai varētu spēlēt golfa laukumā un piedalīties sacensībās, būs nepieciešama Latvijas Golfa federācijas izdota Handikapa (HCP) karte. To var saņemt, nokārtojot Zaļās kartes testu vai atjaunojot iepriekšējā gada HCP karti. Zaļās kartes testam ir teorētiskā un praktiskā daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Latvijas dzelzceļš izplata brīdinājumu par mobilo aplikāciju Pokemon GO

Lelde Petrāne,14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz pēdējās dienās Latvijā un pasaulē lielu popularitāti gūstošo mobilo aplikāciju Pokemon GO, VAS Latvijas dzelzceļš atgādina, ka dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona un aicina aplikācijas lietotājus izvairīties no objektiem, kas atrodas tiešā sliežu ceļu tuvumā!

Pēc uzņēmuma rīcībā esošas informācijas, aplikācijas objektus ģenerē sistēma pēc noteikta algoritma, tāpēc, potenciāli, spēles «varoņu» atrašanās vieta var būt arī stacijas, peroni un sliežu ceļi.

Pēc tam, kad vakar Nīderlandē reģistrēti vairāki gadījumi, ka neatļautās vietās uz dzelzceļa gados jauni cilvēki guvuši vieglas traumas, vietējās dzelzceļa kompānijas jau ir nosūtījušas oficiālu pretenziju Nintendo, kas ir Pokemon GO izstrādātājs, ar prasību veikt darbības, lai ierobežotu aplikācijas darbību tiešā dzelzceļa tuvumā.

Šā gada pirmajos sešos mēnešos Latvijā uz dzelzceļa kopumā reģistrēti 12 negadījumi, kuros gājuši bojā 9, bet traumēti 3 cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Idejas ģimenes locekļu un radu Ziemassvētku dāvanām, ko varat iegādāties arī pēdējā brīdī

Dāvanas

Līdz Ziemassvētku vakaram palikušas vairs tikai dažas dienas, un ne visiem izdevies īstenot apņemšanos šogad sagādāt dāvanas laikus. Visu vēl var vērst par labu, pat nešturmējot veikalus un nenīkstot rindās. Internetveikalu ekspansija mainījusi iepirkšanās ieradumus, un tagad dāvanas pašas ierodas pie jums. Piemēram, Lattelecomveikals.lv pirmssvētku laikā daudzas no tām par velti piegādā līdz pašām namdurvīm.

Piedāvājam dažas idejas, kā iepriecināt tuviniekus svētkos ar atbilstošām dāvanām. Pat ja ģimenē esat vienojušies izvairīties no apdāvināšanās, decembra nogale ir ļoti piemērots laiks dažādu preču iegādei, jo šajā laikā daudzas preces nopērkamas ar tādām atlaidēm, kādas citos mēnešos neredzēsiet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā tūkstoš Ķīnas Siaņas Tehnoloģiju Universitātes studentu tikuši piespiesti strādāt elektronikas ražotāja Foxconn rūpnīcā, kur izgatavota PlayStation 4 spēļu konsole.

Studentiem bijis jāstrādā divus mēnešus, pretējā gadījumā viņiem ticis piedraudēts, ka diplomi netiks izsniegti laicīgi, vēsta Dongfang Daily. Darbs ticis nodēvēts par praksi, un mēnesī studenti saņēmuši aptuveni 261 ASV dolāru.

Kompānija Foxconn pavēstījusi, ka veikusi iekšēju izmeklēšanu, kuras rezultātā secināts, ka studenti regulāri tikuši nodarbināti maiņās un tiem bijis jāstrādā arī virsstundas, kas esot Ķīnas studentu darbu regulējošas likumdošanas pārkāpums. Kompānija veikusi arī visas nepieciešamās darbības, lai šo situāciju atrisinātu.

Foxconn iepriekš tikusi apsūdzēta daudzos darba noteikumu pārkāpumos. Kompānija sadarbojas ar vairākām Ķīnas tehniskajām skolām un to studenti Foxconn nereti dodas uz praksi. Pasaulē lielākais elektronikas ražotājs arī agrāk apsūdzēts studentu darbaspēka ļaunprātīgā izmantošanā izgatavojot Apple iPhone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Papildināta - iPhone 7 cena Latvijā būs no 769 eiro; iPhone 7 plus - no 919 eiro

LETA, Zane Atlāce - Bistere,16.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju giganta Apple jaunākā viedtālruņa iPhone 7 cenas Latvijā būs no 779 eiro, bet iPhone 7 plus - no 919 eiro, atkarībā no modeļa specifikācijas.

Kā apstiprināja iPhone 7 oficiālā izplatītāja Latvijas Mobilais telefons (LMT) pārstāve Elīna Lidere, jaunie viedtālruņi LMT veikalos būs pieejami no 23.septembra, un iPhone 7 cena būs, sākot no 779 eiro vai 36 eiro mēnesī ar Atvērto līgumu, bet iPhone 7 plus - sākot no 919 eiro vai 42 eiro ar Atvērto līgumu.

Viņa prognozēja, ka pieprasījums pēc jaunajām ierīcēm būs lielāks nekā piedāvājums. iPhone 7 sākotnēji būs pieejams atsevišķos LMT veikalos, par kuriem pirms tirdzniecības uzsākšanas paziņos visiem, kuri LMT mājaslapā būs pieteikušies iPhone 7 jaunumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl viens videospēļu konsoļu ražotājs cenšas tirgu iekarot ar produktiem, kas rada nostaļģiju, raksta CNN Business.

Kompānija Sega ceturtdien sāks tirgot mini Genesis konsoli, kas balstīta uz produktu, kas tirgū bija labi zināms pirms 30 gadiem. Sega Genesis tirgum tika prezentēts 1988.gada oktobrī Japānā un vēl pēc gada - Ziemeļamerikā.

Pēdējo gadu laikā gan uzņēmums vairāk fokusējies uz spēļu attīstīšanu un licencēšanu, taču tas laidis klajā arī tādas klasiskās spēles kā «Street Fighter II: Special Champion Edition,» «Sonic the Hedgehog,» «World of Illusion Starring Mickey Mouse and Donald Duck» un «Castlevania: Bloodlines». Jaunās konsoles cena būs 79,99 dolāri un tās izmērs ir aptuveni 55% no agrākās konsoles. Komplektā līdzi nāk 42 spēles un divas kontroles ierīces. Konsoli iespējams pievienot TV un kontroles ierīces iespējams pievienot ar USB. Par oriģinālo konsoli atgādina elektroniskā mūzika spēlēs, kāarī 16 bitu grafika. Arī Sony un Nintendo nesen ierobežotā skaitā izlaiduši agrāko laiku konsoļu pēctečus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta tehnoloģiju uzņēmums Playgineering Systems papildu t.s. video tiesnešu sistēmām šogad sāk piedāvāt arī video analītikas pakalpojumus, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Playgineering Systems ražo video analītikas risinājumus profesionālajam sportam. «To, ko filmē kameras, izmantojam dažādos veidos – sniedzam informāciju tiesnešiem, treneriem, līgai, federācijai, tas noder statistikai. Parasti, ja nepieciešams filmēt spēles, tiek izmantotas televīzijas kameras, video tiesāšanai izmanto citas kameras, arī automātiskai analītikai ir atšķirīgas kameras. Mēs ar viena tipa kamerām iegūstam visu vajadzīgo,» stāsta Ričards Fomrats, SIA Playgineering Systems līdzīpašnieks.

Tirgū jau pastāv tehnoloģijas spēlētāju kustības izsekošanai laukumā. Pārsvarā to darbības pamatā ir sensori. «Praksē tas pārāk labi nestrādā, neviens no ieviešanas mēģinājumiem finansiāli nav bijis veiksmīgs. Mēs neizmantojam čipus, bet gan to, kas jau ir pieejams – datus, ko nolasām no videoattēla. Pirms trim gadiem tas nebūtu iespējams, jo procesoru veiktspēja vēl nebija tik attīstīta, lai to darītu reālajā laikā,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA PlayGineering Systems, uzņēmums, kas darbojas augsto tehnoloģiju jomā, piedāvājot video analītikas un optikas risinājumus profesionālajam sportam, novembra izskaņā noslēdzis vienošanos ar Korejas Hokeja Asociāciju par video analītikas sistēmas uzstādīšanu divās hokeja hallēs, liecina medijiem sniegtā informācija.

«Korejā esam parakstījuši līgumu ar partnerkompāniju un piedalījušies Latvijas vēstniecības atklāšanā Korejā. Panācām arī vienošanos ar Korejas Hokeja Asociāciju par uzstādīšanu divās hallēs.

Vēl esot Latvijā veicām labu sagatavošanās darbu, kā rezultātā Korejā 4 dienu laikā esam proaktīvi tikušies ar vairāk nekā 20 svarīgiem cilvēkiem, kas ļoti palīdzējis sasniegt šo rezultātu. Milzīgs paldies par palīdzību un izveidotajiem kontaktiem jāsaka Oļegam Iļģim no Latvijas vēstniecības Korejas Republikā. Vienlaikus aktīvi strādājam, lai organizētu jaunos pasūtījumus arī uz Kazahstānu, Čehiju, Vāciju un citām valstīm. Ļoti aktīvi un skurpulozi turpinām jauno produktu izstrādi,» par paveikto Korejā stāsta SIA PlayGineering Systems līdzdibinātājs un izpilddirektors Ričards Fomrats.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs Ekonomikas un kultūras augstskolas studenti izstrādājuši galda spēli par dažādiem uzņēmējdarbības vadības procesiem - “Bankrots”.

Spēle veidota ar mērķi vidusskolēniem un augstskolu pirmo kursu studentiem interesantā un interaktīvā veidā skaidrot dažādus uzņēmējdarbības vides elementus – darbaspēka piesaisti, nodokļu politiku u.c. un uzskatāmi demonstrētos, kādus lēmumus jāpieņem uzņēmumu vadītājiem, un kā tie var ietekmēt uzņēmumu. Spēles izstrādātāji norāda, lai uzvarētu spēlē, nepieciešamas zināšanas par uzņēmējdarbību, tomēr liela nozīme ir arī veiksmei.

Galda spēli izstrādājuši trīs 1. kursa studenti: Mikus Lācis, Bogdans Grommickis un Darja Berezovska.

“Studiju ietvaros varējām izvēlēties – veikt pētījumu, filmēt video vai īstenot kādu radošo projektu. Ideja par galda spēli radās, jo vēlējāmies radīt ko tādu, ko mācību procesā varētu izmantot gan citi studenti, tajā skaitā no citiem studiju virzieniem, gan arī vidusskolēni. Spēles pamatā ir dažādu lēmumu pieņemšana, ar ko ikdienā saskaras teju ikviens uzņēmējs – vai un kurā brīdī algot vairāk darbiniekus, kas automātiski nozīmē arī lielāku nodokļu slogu, kad investēt dažādu resursu iegādē, vai investēt izglītībā, mārketingā u.tml.,” stāsta Mikus Lācis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau teju desmit tūkstoši uzņēmumu visā pasaulē izmanto "Draugiem Group" zīmola "DeskTime" darba laika uzskaites programmu un pēdējās nedēļās interese par to ir daudzkāršojusies.

"Draugiem Group" runasvīrs Jānis Palkavnieks stāsta, ka līdz ar ārkārtējo situāciju strauji pieaugusi attālinātā darba aktualitāte un saistībā ar to martā 2,5 reizes ir pieaudzis ar "DeskTime" saistīto atslēgvārdu meklējumu skaits, trīs reizes vairāk meklēts tieši "DeskTime" risinājums un piecreiz pieaudzis lejupielāžu skaits. Interesanti, ka specifiskie atslēgvārdi, piemēram, produktivitātes mērīšana attālinātā darbā pieaugusi pat 20 reizes.

Prēmijas piesaista virtuālajiem apskāvieniem 

Ikdienā mazinoties savstarpējam kontaktam, vēl vairāk ir nepieciešami mehānismi, kā darbinieki...

Līdz ar klientu skaita pieaugumu, pieaudzis klientu atbalsta nodaļas darba apjoms, jo ienāk daudz vairāk zvani un e-pasti no lietotājiem. "Pēc straujā klientu skaita pieauguma un jau pirmajām atsauksmēm varam secināt, ka šajā ārkārtas situācijā "DeskTime" loma efektīvā darbinieku pārvaldē ir izšķiroša. Neatkarīgi no komandas lieluma, automātiskā darba laika uzskaite piefiksē visus darbinieka projektus, izmantotās lapas un lietotnes, atklājot gan darbinieku liekās aktivitātes, gan ļaujot veiksmīgi sekot līdzi visiem aktuālajiem projektiem un to patiesajam izpildes laikam," norāda Toms Bļodnieks, "DeskTime" projektu vadītājs.

Runājot par to, kā šobrīd klājas grupas uzņēmumiem, J. Palkavnieks teic, ka "Vendon", "draugiem.lv" un "Mapon" darbojas gandrīz ierastajā režīmā. "Pārvadājumi notiek un šobrīd ir vēl jo svarīgāk sekot tiem līdzi. "Mapon" ir gatavs dalīties savā kompetencē, ja kāds Latvijā grib ieviest saslimušo kontaktpersonu izsekošanas sistēmu," viņš norāda.

Līdz ar ārkārtas stāvokļa pasludināšanu "Draugiem Group" pieņēma lēmumu strādāt attālināti. Izņēmums ir cilvēki, kam fiziski jābūt uz vietas un, piemēram, jāpieņem vai jānodod lietas piegādei.

Runājot par to, ko no kolēģiem prasa attālināts darbs, viņš izceļ, ka vadītājiem jāpievērš lielāka uzmanība savai komandai. "Draugiem Group" kultūrā ierasta neformāla komunikācija, piemēram, neplānoti ar kolēģi vai vadītāju iedzert kafiju, aprunāties. Birojā šāda nejauša komunikācija, kas veicina saliedētību, ir biežāk iespējama, bet tagad tā jāveido apzināti. "Darbs veido 80 līdz 90% no darba laika un 10 līdz 20% ir sociālā dzīve, par ko tagad nedrīkst aizmirst. Cenšamies darīt visu to, kas ierasts birojā, tikai no mājām. Piemēram, lai "atšķaidītu" darba sarunas, mums ir čatiņi, kur stāstām, ko ēdam pusdienās, liekam suņu un kaķu bildes, lai komunikāciju maksimāli pietuvinātu reālajai dzīve," stāsta J. Palkavnieks.

Arī grupas lielākā uzņēmuma "Printful" mārketinga vadītājs Raitis Puriņš norāda, ka tagad kā nekad ir svarīgi atrast laiku, lai atvilktu elpu un papriecātos.

Arī "Printful" komanda organizē attālinātas kafijas pauzes un spēļu vakarus, kā arī sūta cits citam bildes no savas jaunās darba vides ar ģimeni, istabas biedriem un četrkājainajiem draugiem. "Lai arī digitāla, tā tomēr ir enerģijas un pozitīvu emociju apmaiņa, kas uzlabo garastāvokli," viņš spriež.

Lai arī "Printful" ir ražošanas uzņēmums, tam grupā ir vislielākā pieredze attālinātā darbā, jo kompānijas 50 cilvēku mārketinga komandā darbinieki strādā dažādās valstīs. "Strādājot vairākās laika joslās, nedrīkst zaudēt tempu. Piemēram, ievērojam noteikumu, ka uz e-pastiem jāatbild 24 stundu laikā. Atbilde "atbildēšu pēc divām dienām" arī ir atbilde – jebkas ir labāk par klusumu. Nedēļas beigās no katra komandas biedra saņemu atskaiti brīvā formā par aizvadītās nedēļas aktualitātēm, pārdomām un prioritātēm nākamajai nedēļai," viņš teic.

Komanda ir vienojusies, kādus rīkus lietot video zvaniem, sarakstēm un dokumentu veidošanai. Tā mēģina pieturēties pie tās pašas darba kārtības, kāda bija birojā: regulāras "tikšanās", diskusijas par prioritātēm un kolēģu informēšana par jaunumiem. "Saziņa vairs nav tik spontāna, kā agrāk un tajā ir krietni mazāk neverbālās komunikācijas – neatrodamies vairs vienā telpā un video zvani mēdz kļūt par audio zvaniem. Cenšos runāt pēc iespējas nepārprotamāk un sniegt pārdomātus komentārus gan par to, ko kolēģi izdarījuši labi, gan par to, ko būtu jāuzlabo," teic R. Puriņš.

Atšķirībā no biroja darba, kas paveicams pie datora, ražošanā darbs no mājām nav iespējams un lielākais grupas uzņēmums "Printful" darbojas kā ierasts, bet darbinieki izmanto maskas, ievēro distanci un lieto dezinfekcijas līdzekļus. J. Palkavnieks teic, ka ražošana vienmēr ir riskantāka un tur ir īpaša piesardzība, jo, piemēram, ja ražotnē ir kāds saslimušais, tad tiem kolēģiem, kurus attiecīgo instanču epidemioloģiskajā izmeklēšanā atzīs par kontaktpersonām, būs jāievēro pašizolācija. Ražotne un pārējie kolēģi pēc dezinfekcijas turpinās strādāt. "Sliktākajā gadījumā dezinfekcijas laikā nestrādā viena maiņa, kas ir astoņas stundas," skaidro J. Palkavnieks, piebilstot, ka uzņēmumā ir nodrošināta divu metru distance gan ēdot, gan strādājot. Visiem ir maskas un cimdi, līdz ar to ļoti zems risks saslimdināt kolēģus.

Tāpat ražošanā izaicinājums ir tas, ka ārkārtas situācijas dēļ var būt aizkavētas piegādes, ja kāds partneris nevar laikā piegādāt kādu materiālu.

Savukārt IT jomā teju vienīgais risks ir tas, kāds internets darbiniekam mājās ir pieejams. Tāpat izaicinājums ir komunikācija. "Kad nolēmām, ka visi, kam tas iespējams, strādās attālināti, kolēģi varēja pieteikties un viņiem uz mājām aizveda biroja krēslus un galdus, jo, ja sēdi uz virtuves ķeblīša, tas var slikti atsaukties uz veselību," piebilst J. Palkavnieks. Arī R. Puriņš uzsver, ka darba aprīkojumam mājās jābūt gandrīz identiskam ierastajai darba videi birojā, lai attālinātā režīmā neciestu darba kvalitāte. Atkarībā no amata specifikas, kolēģiem tiek nodrošināta ne tikai datortehnika, bet arī ar datorkrēsli, austiņas un papildu ekrāni.

"Draugiem Group" uzņēmums "Roadgames" izstrādājis divas spēles, kas dod iespēju doties virtuālā piedzīvojumā un iepazīt Itālijas pilsētu Veronu un atklāt mūsu pašu Rīgu, neizejot no mājas. Atšķirībā no "Roadgames" spēles dabā, tās virtuālajā versijā spēlētāji pārvietojas, izmantojot "Google Street View", kurā meklē foto objektus un atbildes uz dažādiem jautājumiem. Spēles virtuālā versija ir izstrādāta, lai tā maksimāli būtu pietuvināta reālai ceļojumu un sacensību pieredzei. Pirmās spēles no šodienas līdz 14. aprīlim būs bezmaksas. Pēc tam komandas biļetes cena būs 4,99 eiro, no kuriem viens eiro tiks ziedots tās valsts, kur notiek virtuālā spēle, medicīnas sistēmas atbalstam cīņā ar "Covid-19". "Ne tikai cilvēkiem, bet arī uzņēmumiem ir jāpielāgojas jaunajiem apstākļiem. Šis ir veids, kā mēs pārprofilējam savu darbību – spēli pārceļam no reālās vides uz virtuālo, lai vienlaikus neradītu riskus sabiedrības veselībai un sniegtu atbalstu," stāsta Liene Grenevica, "Roadgames" vadītāja.

"Draugiem Group" ietver zīmolus "Printful", "Mapon", "Vendon", "Istabai", "GiftCard", "DeskTime", "Fast Brands", "Tachogram", "Startup Vitamins", "perkamkopa.lv", "draugiem.lv", kuros kopumā strādā 682 darbinieki. Grupas lielākais uzņēmums ir drukas, šūšanas un piegādes ārpakalpojumu kompānija "Printful", kas sniedz interneta veikalu īpašniekiem iespēju piedāvāt pircējiem vairāk nekā 160 dažādu produktu, pašiem neieguldot ražošanas iekārtās. Savā pastāvēšanas vēsturē uzņēmuma ražotnes apdrukājušas vairāk nekā 13 miljonus dažādu produktu. Pērn "Printful" tika iekļauts Inc.com ASV straujāk augošo uzņēmumu sarakstā. "Prinful" Inc. un a/s "Printful Latvia" kopējais apgrozījums 2018. gadā bija 77 miljoni dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

ASUS Republic of Gamers paziņo par pavisam jauniem Zephyrus G14 un G16

ASUS,16.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASUS Republic of Gamers (ROG) izziņo 2024. gada Zephyrus G14 un Zephyrus G16, kas ir jaunākais pienesums izcili jaudīgo plāno un vieglo spēļu klēpjdatoru klāstā. Šīm ierīcēm ir jauni CNC izstrādāti alumīnija korpusi, pielāgojams Slash Lighting gaismas bloks un pavisam jauna Platinum White krāsa, savukārt jaunākie AI paātrinātie čipi no Intel®, AMD un NVIDIA® ir gatavi sniegt spēļu entuziastiem un radošajiem profesionāļiem jaunas veiktspējas virsotnes. Gan Zephyrus G14, gan G16 ir aprīkoti ar ROG Nebula displejiem, satriecoši precīziem krāsu OLED paneļiem, kas ir spējīgi arī uz G-SYNC®, lai nodrošinātu neticamu spēļu pieredzi. Īpaši efektīva dzesēšanas tehnoloģija, tostarp trīs ventilatoru tehnoloģija, šķidrais metāls un iztvaikošanas kameras atsevišķos modeļos, ļauj Zephyrus G14 un G16 viegli elpot, neskatoties uz to īpaši kompakto dizainu.

Pilnīgi jauns korpusa dizains

2024. gada Zephyrus G14 un Zephyrus G16 ir pilnīgi pārbūvēti gan no iekšpuses, gan ārpuses. Abām ierīcēm ir pilnīgi jauni, CNC izstrādāti alumīnija korpusi, kas nodrošina nevainojamu līdzsvaru starp svara samazinājumu, konstrukcijas stingrību un palielinātu korpusa telpu. Tas ļauj izveidot tastatūras dizainu, kas sniedzas no malas līdz malai, kā arī iekļaut lielākus un skaļākus skaļruņus ar izciliem basiem līdz pat 100 Hz. Skaļruņi ir par 25 % lielāki nekā iepriekšējās paaudzes skaļruņi, un par 47 % skaļāki, aizraujošākai audio pieredzei nekā jebkad agrāk. Zephyrus G14 un G16 ir aprīkoti arī ar lielākiem atsevišķiem taustiņiem un lielāku skārienpaliktni, kas nodrošina izcilību rakstot, precizitāti ritinot un plūdenumu spēlējot spēles. Gan 2024. gada Zephyrus G14, gan Zephyrus G16 tiek piegādāti ar trīs mēnešu Xbox Game Pass Ultimate abonementu, nodrošinot piekļuvi bibliotēkai ar simtiem lielisku spēļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā memu monēta Meme Kombat, kas tiek laista klajā 2023. gada 4. ceturksnī, ir spēle, lai nopelnītu (P2E) spēļu platforma, kurā ir kaujas arēnas, jautras memes un elastīga iespēja “iesaldēt” (stake) žetonus.

Meme Kombat, kas ir veidota uz Ethereum blokķēdes, piedāvā AI vadītas cīņas ar labi zināmiem meme varoņiem, uz kuriem spēlētāji var likt likmes, izmantojot tā vietējo žetonu $MK.

$MK žetoni tagad ir pieejami iepriekšpārdošanā, un arī ar pieejamu žetonu “iesaldēšanu”. APY tiem, kuri pašlaik “iesaldē” ir 112%, kas tiek izmaksāts papildus žetonos.

Iegādājies Meme Kombat

Cīņas, derības un “iesaldēšana” - trīs lietošanas gadījumi, viens projekts

2023. gads ir bijis spēcīgs meme žetoniem. Bet, lai gan lielākā daļa žetonu, kas šogad tika pārdoti Uniswap, pieauga paraboliski, lai nodrošinātu īstermiņa ieguvumus bez ilgtermiņa izaugsmes vai lietošanas gadījumiem, Meme Kombat sola izstrādāt P2E spēļu platformu ar ilgstošu pievilcību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" lēmums tirgot Eiropā "P40 Pro+" bagātinājis piedāvājumu ar vēl vienu simtkārtīgi pietuvināt spējīgu viedtālruni.

Kad marta beigās "Huawei" tā brīža drūmajai globālajai situācijai atbilstošā virtuālajā prezentācijā izrādīja jaunos "P" sērijas viedtelefonus, visjaudīgākais no tiem, "P40 Pro+", uzreiz tika nostumts maliņā ar paziņojumu, ka būs pieejams tikai pircējiem Āzijā. Līdz ar to tas pārējai pasaulei kļuva neinteresants, lai gan vienīgais no visas sērijas spēja pieņemt mēnesi agrāk izrādītā "Samsung Galaxy S20 Ultra" mesto izaicinājumu.

Tagad Ķīnas uzņēmums domas ir mainījis un pārsteidzis eiropiešus ar solījumu tirgot "P40 Pro+" vecajā pasaulē. Ļoti iespējams, tas nonāks arī Latvijā. Ar ko gan tas varētu ieinteresēt mūsu pircējus, ņemot vērā, ka šobrīd jau nopērkamais "P40 Pro" piedāvā, iespējams, vislabāko telefona fotokameru tirgū?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung Galaxy Z Flip" atsauc atmiņā 20 gadus senos aizlokāmos «gliemežvākus», taču piedāvā moderna viedtelefona iespējas.

Ieilgušo "vienādo telefonu" laikmetu sapurinājis kaut kas neparasts. Līdz ar pirmajām pavasara vēsmām arī pašmāju veikalos ienācis "Samsung" šā gada jaunums – salokāmais viedtelefons "Galaxy Z Flip".

Lai arī salokāmie tālruņi pompozi tika izrādīti jau pirms gada, uz pirmajiem eksemplāriem varējām vien žēlīgi noskatīties globālajās izstādēs vai citzemju veikalos. Savukārt "Z Flip" uzreiz nonācis arī pie mums, un ir pelnījis ikviena līdzšinējās tālruņu vienveidības garlaikotā lietotāja uzmanību.

Dizains

✪✪✪✪✪✪✪✪

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Nav jābūt ekstraklases speciālistam, lai saprastu, ka "Z Flip" svarīgākā inovācija un potenciālo pircēju uzmanības piesaistītājs ir tieši ārējais izskats. To nevar gluži dēvēt par unikālu vai neredzētu. Drīzāk, labi aizmirsts vecais modernā izpildījumā. Droši vien liela daļa šo rindu lasītāju ap gadsimtu miju izmēģināja tolaik ļoti aktuālos atlokāmos mobilos telefonus. Ekrāns augšā, pogas apakšā, vēl viens maziņš displejs uz vāka. Pārlocīta šī ierīce kabatā aizņēma niecīgu vietu, taču spēja piedāvāt daudz lielāku ekrānu nekā nepārlokāmie, kuri arī tolaik bija mazi, ja salīdzinām ar šodienas milzeņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar S Pen irbuli pazīstamā Samsung viedtelefonu sērija Note savā 10.jubilejā pircējiem sarūpējusi iespaidīgu trīs fotokameru bloku.

Jau desmito gadu pēc kārtas rudens cēlienu tehnoloģiju pasaulē iezvana Dienvidkorejas uzņēmuma Samsung prezentācija, kurā potenciālajiem pircējiem un vienkārši interesentiem tiek izrādīts kārtējais Galaxy Note modelis. Jā, augusta sākumā izrādītais Note 20 pārstāv jau desmito šīs sērijas paaudzi.

Tāpat kā priekšgājēji, arī jaunākais veikums iemieso āziešu pragmatisko un konservatīvo pieeju biznesam – sniegt klientiem viņu iecienīto produktu, ik gadu to nedaudz pilnveidojot. Tas vienlaikus arī nozīmē, ka vienas sērijas ietvaros radikālas izmaiņas nav gaidāmas, lai cik ļoti to vēlētos atsevišķi tehnoloģiju baumotāji, kuri gada sākumā spekulēja par Note un atlokāmā Fold sēriju saplūšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zīmolu izaicinājumiem mūsdienās, publiskajiem līderiem, profesionālu reputācijas veidošanu, gatavošanos krīzēm un vai tas maz ir iespējams, arī par pašas sabiedrisko attiecību nozares izaicinājumiem Dienas Bizness saruna ar sabiedrisko attiecību aģentūras Repute dibinātāju Ivetu Dzērvi.

Ko šodien nozīmē bieži piesauktais vārds reputācija? Tagad jau šo vārdu piesauc ne tikai profesionāļi, bet reputāciju izvērtē pat valsts institūcijas pirms sadarbības uzsākšanas.

Reputācija ir uzticēšanās. Un uzticēšanās pamatā ir stāsts, ko mēs veidojam par sevi, savu pakalpojumu vai produktu. Taču ir viens “bet”… Stāsta veidošana ir ļoti laikietilpīgs process, un tas ilgst visu profesionālo dzīvi, ja runājam par cilvēku. Savukārt, ja runājam par produkta vai uzņēmuma zīmolu, tad tik ilgi, kamēr šis zīmols pastāv, un zināmi nospiedumi cilvēku atmiņās saglabājas arī pēc tam. Būtiski, lai stāsts būtu patiess. Ir iespējams radīt uz meliem balstītu stāstu, bet tad tas nebūs dzīvotspējīgs. Ir faktiski neiespējami klāstīt, ka sapuvis ābols ir sulīgs un gards.

Komentāri

Pievienot komentāru