Tieši pēc gada Rīgā ir plānots atklāt grandiozo iepirkšanās un izklaides centru Akropole
Par iespējamo tirdzniecības centra (t/c) tapšanu Latvijā runā jau gadiem ilgi, faktiski kopš brīža, kad šajā tirgū nostiprinājās kaimiņvalsts Lietuvas mazumtirgotājs Maxima. Sākotnēji kā iespējamā tirdzniecības un atpūtas centra vieta uzlūkota Daugavgrīvas iela Pārdaugavā, vēlāk, ekonomikas izaugsmes gados, kalti plāni par otru līdzīgu kompleksu Maskavas ielā, bijušās Kuzņecova fabrikas vietā. Beidzot projekts iegūst «miesu» – būvniecības darbi straujiem soļiem «iet» uz priekšu. No iecerēm Pārdaugavā attīstītājs – UAB Akropolis Group – gan ir atteicies. Vēl ilgi pirms projekta būvdarbu sākšanas tirdzniecības centru industrijā spriests par tā ietekmi uz tirgu, tomēr joprojām tā īstenotāji nesteidz likt visas kārtis galdā, detaļas par tā saturu solot atklāt vēlāk. Intervijā DB UAB Akropolis Group valdes loceklis, SIA Akropole Rīga vadītājs Kaspars Beitiņš izteic pārliecību, ka komplekss piesaistīs ne tikai Ķengaraga, bet visas Latvijas iedzīvotājus, kā arī viesus.
Fragments no intervijas, kas publicēta 9. marta laikrakstā Dienas Bizness:
Kāpēc lemts par labu Ķengaragam, nevis Pārdaugavai?
Būtisks faktors ir tas, ka Ķengaragā mums ir vairāk nekā 15 hektāru liels zemes gabals, bet Daugavgrīvas ielā – vien astoņi hektāri zemes. Veicām transporta plūsmas kalkulāciju, izpēti, un nonācām pie secinājuma – kā pirmais tirdzniecības centra projekts ir jāīsteno šis. Turklāt pirms ekonomiskās krīzes situācija bija atšķirīga, bija cits domāšanas veids, pieeja attiecīgā nekustamā īpašuma attīstībai.
Kāpēc nolemts pārdot otru zemes gabalu, kur bija iecerēts uzbūvēt t/c Akropole? Vai no šī fakta var secināt, ka šī būs vienīgā Akropole Rīgā?
Pirmkārt, zemes gabalu pārdevām kompānijai, kura Lietuvā ļoti veiksmīgi ir attīstījusi biroju centrus. Tās plānos ir darīt to pašu arī Rīgā (SIA DG31 kopā ar tai piederošo zemes gabalu no Akropoles grupas iegādājusies kompānija M.M.M. Projektai – DB). Otrkārt, šobrīd īstenojam ļoti vērienīgu, apjomīgu projektu, pagaidām paliksim pie tā. Pabeigsim šo objektu, un tad varēsim skatīties tālāk. Jāsaprot, kā tirgus reaģēs uz šo projektu.
Un kā jums šķiet, kā tirgus reaģēs uz Akropoli?
Labiem spēlētājiem vieta tirgū vienmēr būs. Mūsu mērķis ir kļūt par labāko tirdzniecības centru, piedāvāt jaunu iepirkšanās un izklaides pieredzi. Mums būs liela ēdināšanas zona ar vairāk nekā 20 dažādiem restorāniem, būs dažādas izklaides iespējas visai ģimenei. Tirdzniecības centra koncepcija paredz ledus arēnu, kas faktiski atbilst visiem profesionālās arēnas raksturlielumiem. Te būs kinoteātris ar deviņām kinozālēm, boulings, citas atpūtas iespējas. Tajā pašā laikā būs daudzveidīgs veikalu klāsts. Es gan negribētu patlaban nosaukt konkrētus vārdus, bet būs jauni zīmoli, kuri Latvijā pašlaik nav pārstāvēti. Arī izklaides sadaļā būs jauni spēlētāji, kuru Latvijā vēl nav, piemēram, pie mums darbosies kompānija O’Learys no Zviedrijas. Kinoteātra operators būs jauns tirgus dalībnieks.
Vai centra enkurnomnieks būs Maxima?
Šādu jautājumu pat varēja neuzdot. Maxima ir grupas uzņēmums. Jā, te tiks veidota Latvijā lielākā Maxima.
Ja es aizbraucu, piemēram, uz Klaipēdu, apskatos, kas tur ir Akropole, vai varu nojaust, kas būs te, Rīgā?
Ziniet, mums tomēr būs daudz jaunu pārsteigumu. Būtiska lieta, kas jāizceļ, ir bijusī Kuzņecova fabrika – šo mantojumu esam ņēmuši vērā, strādājot pie projekta. Tiks rekonstruēts, veidots četru vēsturisko ēku komplekss, tāpat tiks saglabāti, atjaunoti skursteņi, kas arī norāda uz vietas vēsturi. Veidosim Kuzņecova fabrikas trauku ekspozīciju. Vēsturiskās lietas izcelt mums palīdz angļu kompānija Benoy, kura daudzu gadu pieredzi iemantojusi, strādājot tieši tirdzniecības centru jomā. Tā mums gatavo interjera risinājumu, palīdz ar elementu noslīpēšanu. Domāju, ka iekšā būs ļoti skaisti.
Visu interviju Milzis nāk lasiet 9. marta laikrakstā Dienas Bizness.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
FOTO: Lielveikala IKEA būvdarbi Latvijā
FOTO: Rīgas pierobežā strauji top IKEA