Auto

Mercedes-Benz novembrī sasniedz kompānijas vēsturē lielākos pārdošanas apjomus

Ritvars Bīders,15.12.2010

Jaunākais izdevums

Šā gada novembrī Mercedes-Benz visā pasaulē pārdeva 105, 2 tūkstošus automašīnu, kas ir 19% vairāk, salīdzinot 2009. gada novembri, kad Mercedes-Benz automobiļus visā pasaulē iegādājās 88 600 klientu.

Turklāt šā gada novembrī Mercedes-Benz pārdošanas apjomi bijuši augstākie kompānijas vēsturē.

Pēdējā mēneša laikā joprojām vērojams liels pieprasījums pēc Mercedes-Benz automobiļiem arī Ķīnā un Honkongā. Kopumā šā gada vienpadsmit mēnešos Ķīnas tirgū pārdoti jau 130,1 tūkstotis Mercedes-Benz automobiļu, kas vairāk nekā divas reizes pārsniedz pagājušā gada attiecīgā laika perioda rādītājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mercedes CLA: Jā, cena nav maza

Aldis Zelmenis,19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Mercedes CLA četrdurvju kupeja izskatās ievērojami šarmantāk, tostarp arī gaita ir kļuvusi izkoptāka un komfortablāka nekā iepriekšējās paaudzes modelim

Tehniski CLA ir izaudzis no Mercedes A klases hečbeka, taču kupejai ir vairākas būtiskas atšķirības, tostarp nedaudz lielāks attālums starp asīm, citādi amortizatori un atsperes, visbeidzot pati kupejas virsbūve iespaidos automašīnas gaitu. Tas viss rezultējas ar to, ka arī savā uzvedībā CLA būs pavisam citāds auto. Tam ir izteikts mini limuzīna raksturs, vairāk grācijas un vairāk pašpārliecinātības, lai to sauktu par samazināto Mercedes CLS. Tajā pašā laikā kopīgs ar A klases hečbeku ir tas, ka arī CLA būs azartisks un stilīgs braucamrīks, kas centīsies iepatikties jauniem un moderni domājošiem cilvēkiem.

Kāpēc jāpērk?

Pagaidām salīdzinoši necila izmēra premium automobiļu pirkšana pie mums nav cieņā. Atšķirībā no Rietumeiropas pie mums joprojām modīgi ir pirkt lielu un salīdzinoši liesāk aprīkotu, nevis kompaktu un grezni aprīkotu Mercedes. Tiesa, ledus ir sakustējies arī šajā virzienā, jo tajā brīdī, kad, piemēram, aizejošam Mercedes CLA modelim tika piesolītas brangākas atlaides, gribētāju netrūka. Vēl vairāk piekritēju šāda izmēra Mercedes kļūst, kad auto nonāk mazlietota auto statusā. Interesenti Mercedes CLA izmēra jaunam modelim ir, taču tos lielākoties atbaida cena. Jā, cena nav maza. Piemēram, jaunākajam CLA tā ir, sākot no 29 960 eiro, bet, pat diži nepiepūloties, to var ātri saskrūvēt līdz 40 vai pat 50 tūkst. eiro. Tie ir iespaidīgi cipari, kurus ieraugot praktiskais latvietis vienmēr pretnostatīs frāzi: «Bet par to naudu tad jau labāk nopirkt to, to un to.» Nepagāžams fakts. Šajā cenu diapazonā ir patiešām galvu reibinoša izvēle, taču ir situācijas, kad nav nemaz vajadzīgs liels, bet tieši kompakts un manevrētspējīgs auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Arī Mercedes GLE ir gatavs kompromisam

Aldis Zelmenis,04.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes GLE ir kļuvis vēl lielāks un daudzpusīgāks, tiesa, tā motoru ēdienkarte turpmāk sāksies ar četrcilindru dīzeli

Arī Mercedes GLE nav pagājusi secen downsizing ēra. Nav šaubu, ka četrcilindru dīzelis ir augstas veiktspējas tehnika. Uz papīra tas daudz neatpaliek no iepriekš izmantotā sešcilindru dīzeļa. Bāzes modeļa GLE 300 d 4 Matic 245 zirgspēki ir gana daudz tik lielam auto, kāds ir jaunais GLE, tomēr tie nav seši stobri, un tas ir jūtams. Iespējams, ka, nezinot. kā brauca un ar kādu patīkamu skaņu to darīja sešcilindru dīzelis, šādi aizspriedumi vairs nemocīs. Tomēr Mercedes klients ir konservatīvs un tajā pašā laikā ar asu prātu un labu atmiņu apveltīts indivīds, attiecīgi neliels rūgtumiņš par četrcilindru sniegumu būs. Četrcilindru motors ir ievērojami skaļāks, to gan salonā nevarēs dzirdēt, jo Mercedes GLE virsbūve ir perfekti nopakota un akustiskais komforts salonā ir teicams. Toties paātrinājuma brīžos četrcilindru dīzeļa sniegums nebūs tik spilgts un nešūsies kopā ar Mercedes lozungu The best or nothing.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk mazākā limuzīna gods Mercedes modeļu hiearhijā tiks atvēlēts Mercedes CLA sedanam, kurš izaudzis no A klases hečbeka. Svarīgi piebilst, ka tas vairs nebūs klasiskās, bet gan priekšpiedziņas limuzīns

Ar katru nākamo jauno modeli Mercedes modeļu klāsts kļūst jauneklīgāks un dzīvespriecīgāks. Ņemot piemēru no A klases hečbeka, kas no bagātu pensionāru un jauno māmiņu sapņu auto ir transformējies par azartisku un stilīgu braucamrīku, arī jaunais sedans CLA tieksies iepatikties jauniem un enerģiskiem cilvēkiem.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jaunu kompaktklases premium hečbeku pirkšana pie mums nav cieņā. Cita lieta, ja auto ir apbružājies uz pašmāju vai Rietumeiropas ceļiem un pēc trijiem vai pieciem gadiem nonācis otrreizējā tirgū. Sākotnēji šaušalīgā cena ir sarukusi līdz saprotamiem cipariem, un tad auto kļūst vilinošs pirkums plašākai pircēju auditorijai. Ar premium kompaktklases sedaniem pagaidām ir citādi. Vispirms – to nav daudz, jo nesen dibinātajā klubiņā bez Mercedes CLA var pieskaitīt vienīgi Audi jaunizcepto A3 Limousine. Tie tāpat kā hečbeki ir tikpat sasodīti dārgi, taču sedana virsbūves koncepcija emocionāli ļauj sajusties kā maza limuzīna īpašniekam, turklāt aukstajos ziemas mēnešos tā ir arī praktiska. Nenoliedzami, ka ļoti svarīgs ir laiks, kad auto ir parādījies tirgū. Piemēram, lai kā to negribētu atzīt Audi marketologi, simpātiskā Audi A3 sedana iznāciens savos ierakumos ir pārvilcis daļu Audi A4 tīkotāju, jo šābrīža A4 modelis jau ir paspējis novecot un vairs nav svaigākais un atraktīvākais piedāvājums savā klasē, savukārt līdz jaunākās paaudzes Audi A4 sedana debijai vēl ir jāpaciešas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes GLE Coupe ir tieša atbilde bravūrīgajam un populārajam tautietim BMW X6

Visticamāk, Mercedes mārketologi ilgu laiku ar skaudību noraudzījās, kā BMW eksperiments 2008. gadā – radīt un laist tirgū tam laikam spocīga koncepta SUV un kupejas krustojumu – izrādījās ļoti veiksmīgs un galvenais – ļoti ienesīgs projekts. Lai kādas sazvērestības teorijas izdomātu par šī auto lempīgumu un nepraktiskumu, patiesība ir tāda, ka bagātie ļaudis Ziemeļamerikā, Ķīnā, Krievijā un Latvijā arvien biežāk dod priekšroku X6 nevis klasiskajam premium krosoveram X5. Kaut arī kaislīgākie BMW fani burkšķ par Mercedes plaģiātismu, ielecot dārziņā, kur X6 līdz šim saimniekoja cēlā vientulībā, Mercedes par to diži neuztraucas, jo GLE Coupe ir lielisks produkts, turklāt tas perfekti aizkrāso balto plankumu jau tā garajā un plašajā modeļu klāstā. Pirmās atsauksmes liecina, ka GLE Coupe ir velnišķīgi pieprasīts visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Nav izslēgts, ka tas drīzumā kļūs populārāks par jauno Mercedes GLE, ko agrāk pazinām kā Mercedes M-klasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieņemot, ka tirgū nezinātu par Mercedes A klases piecdurvju hečbeka eksistenci, tad jauno Mercedes GLA pircējiem varētu droši piedāvāt kā kompaktklases hečbeku, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Jaunais GLA ar nedaudz palielinātu klīrensu, lielākiem riteņiem mūsu izpratnē ir pat vilinošāks modelis nekā A klase. Godīgi sakot, GLA ikdienišķākajā mundierī un ar piedziņu tikai priekšējiem riteņiem nemaz tik džipisks neizskatīsies. Tomēr Mercedes teju neizsmeļamās personalizācijas iespējas, tostarp iespēja GLA aplaimot ar 4Matic pilnpiedziņu un off road pakotni, atļauj GLA saukties par mazāko Mercedes krosoveru.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Dārga un moderna rotaļlieta, kas ir ļoti līdzīga A klases hečbekam, taču pilnīgi citāds izstrādājums. Vispirms jau izmēru ziņā GLA būs paaudzies. Salīdzinājumā ar A klasi tas garumā būs pastiepts par 125 mm, platumā klāt nākuši 24 mm, bet augstumā tas izaudzis par 60 mm. Līdz ar to salonā būs nedaudz vairāk vietas, tostarp aizmugurē sēdošajiem. Tajā pašā laikā kupejas zemā jumta līnija nebūs draudzīga augumā gariem pasažieriem. Ja priekšējos krēslos vajadzīgo sēdpozīciju nebūs grūti atrast, tad aizmugurē būs ievērojami šaurāk un neērtāk, taču par mata tiesu labāk nekā A klases salonā. Diezgan paredzami, ka Mercedes mazākais krosovers nebūs lēta mantiņa. Mazākais skaitlis, kas attiecas uz vienas ass piedziņas GLA, būs 29 540 eiro, turpretim, apjozies ar 4Matic pilnpiedziņu, Mercedes GLA pieprasīs jau vismaz 36 460 eiro. Pat nemēģinot tiekties pēc prestižākās un glaunākās versijas GLA 45 AMG ar 360 ZS spēkstaciju pakrūtē, kas maksās 55 420 eiro, arī miermīlīgāku GLA modifikāciju papildināšana ar dažādiem komforta labumiem drīz vien auto cenu var zibenīgi palielināt līdz 40 tūkst. eiro un vairāk. Atliek piebilst, ka motorizācijas programma GLA ir tikpat plaša un daudzveidīga kā A klases hečbekam. Visi motori jau standartā ir apgādāti ar start/stop sistēmu un tiek komplektēti ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, ko izlases kārtībā var aizstāt ar septiņu pakāpju 7GDCT robotizēto mehāniku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Mercedes A klases hečbeks ir dzīvespriecīgākais šā brīža vācu ražotāja modelis ar supermodernu pildījumu, ko vajadzības gadījumā var nopakot tikpat grezni kā Mercedes S klases limuzīnu

Savulaik par pensionāru un mājsaimnieču sapņu auto dēvētā A klase ar t.s. sendvičtipa jeb paaugstināto virsbūvi kopš iepriekšējās paaudzes kardināli mainīja savus dzīves uzskatus. Izmetot mēslainē 1997. gadā sūri grūti būvētā auto koncepciju un uzrakstot pilnīgi jaunu scenāriju, Mercedes A klase kļuva vismaz par 20 gadiem jaunāka, transformējoties par vienu no jauneklīgākajiem un stilīgākajiem premium klases hečbekiem. Tas nostrādāja par 200%! Mercedes A klase iemantoja milzu popularitāti, turklāt pircēju auditorija zibenīgi kļuva gados jaunāka. Ar svaigāko modeli Mercedes turpina iesākto, jo šis auto būs vēl jauneklīgāks un azartiskāks par iepriekšējo, turklāt apveltīts ar visa veida digitāliem gadžetiem jeb un komforta risinājumiem, tostarp tādiem, kas ir sastopami Mercedes S klases limuzīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāreja no Mercedes GLK uz Mercedes GLC nosaukumu trīsstaru markas jaunajam krosoveram piešķir vairāk grācijas un iznesības, bet tiešajiem konkurentiem – galvassāpes, iegūstot ļoti sīkstu sāncensi

Dārga un moderna rotaļlieta, kas pēc satura un salona iekārtojuma ir ļoti līdzīga C klases sedanam, taču vienlaikus pilnīgi citāds izstrādājums. Vispirms GLC ir pavisam citas klases modelis, ar palielinātu klīrensu un papildus klāt pieliktiem 30 centimetriem garumā, lai sarūpētu pietiekoši ērtas vietas četriem pasažieriem salonā un atstātu vietu 550 litru lielam bagāžniekam. Pēc savas būtības GLC ir tieši tas auto, kas varētu lieliski piestāvēt modernām biznesa pasaules haizivīm vai veiksmīgiem finansistiem un juristiem, nešķirojot tos pēc dzimuma. Auto, kas valdzinās ar savu eleganto dizainu un sportisko pilota kokpitu. Mercedes GLC zibenīgi spēs pielāgoties lielpilsētu burzmai, veikli lavierējot un sasniedzot mērķi bez liekiem kreņķiem, bez piepūles vienmēr atrodot vietu, kur noparkoties, arī uz lielceļa tas jutīsies stabili un pārliecinoši. Priekšējie sēdekļi ir vēl viens Mercedes trumpis, ar ko iekārdināt potenciālos pircējus, bet izšķērdīgās personalizēšanas iespējas samulsinās pat izvēlīgākos un piekasīgos feinšmekerus. Kā jau to varēja nojaust, šis Mercedes maksās brangu žūksni. Tomēr cena – 44 990 eiro par bāzes modeli GLC 220 d 4 Matic – pat uz tiešo konkurentu fona kož acīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazākais Mercedes limuzīns izvirza jaunus standartus pats sev un sīkstākajiem konkurentiem

Aldis Zelmenis,04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekad iepriekš C klases sedans nav bijis tik izteikti tuvu Mercedes dārgākajiem limuzīniem. Tas attiecas ne tikai uz dižciltīgu un glaunu dizainu, kas apzināti veidots pēc S klases sedana šablona, bet arī uz tehnisko un komforta pildījumu, kurā daudzas lietas paņemtas no tās pašas S klases.

Mercedes ir paveikuši teicamu darbu. Spriediet paši – Audi sava jaunā A4 sedana iznākšanas datumu pārlika uz vēlāku laiku tieši tad, kad dienasgaismu ieradzīja jaunais C klases sedans.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Mercedes iekštelpu ir godam uzposis, ietērpjot to jaunās drānās, kas pēc taustes un acs testa izskatīsies daudz aristokrātiskāk un cēlāk nekā gaidīts. Godīgi atzīšos, ka uz jaunā modeļa fona iepriekšējais C klases interjers izskatās pēc neglītā pīlēna. Materiālu izvēle un pedantiska uzmanība pat pret niecīgāko sīkumie ir tas, kas sildīs Mercedes īpašnieku sirdis. Pat ar klavierlaku pārklātie dabiskā koka imitācijas paneļi, kas citu ražotāju modeļos kaitina un izraisa nepatiku, C klasē ir nostrādāti līdz pilnībai un ergonomiski izceļ interjera augsto statusu. Multimediju centrs ar planšetdatoram līdzīgo ekrānu ir piestiprināts pie viduskonsoles augšējās daļas, bet vadības groži ir uzticēti grozāmai vadības ripai un speciālam touch pad jeb skārienjutīgam paliktnim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mercedes» britu pilots Lūiss Hamiltons svētdien nodrošināja savu ceturto Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu karjerā.

Hamiltons par čempionu tika kronēts arī 2008., 2014. un 2015.gadā.Svētdien notikušajā sezonas 18.posmā - Meksikas «Grand Prix» - Hamiltons finišēja devītais, bet viņa sīvākais konkurents cīņā par titulu, vācietis Sebastjans Fetels no «Ferrari», izcīnīja ceturto vietu, taču ar to nepietika, lai turpinātu pretendēt uz uzvaru kopvērtējumā. Savukārt uzvaru posmā izcīnīja «Red Bull» nīderlandiešu pilots Makss Verstapens, kuram tas bija trešais panākums karjerā.

Tikmēr uz goda pjedestāla otrā un trešā pakāpiena kāpa Hamiltona un Fetela komandas biedri. Otrais bija «Mercedes» somu pilots Valteri Botass, bet trešo vietu izcīnīja «Ferrari» somu braucējs Kimi Reikenens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

BMW mērķē palielināt pārdošanas apjomus ASV par 25%

Gunta Kursiša,12.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas automobiļu ražotājs BMW pavēstījis par plāniem palielināt pārodoto automašīnu apjomu par ceturtdaļu. Šobrīd BMW ASV uz papēžiem min sīvākie sāncenši Mercedes un Lexus, raksta autonews.com.

«Vidējā termiņā mēs plānojam palielināt BMW markas automašīnu pārdošanas apjomus līdz 300 tūkstošiem vienību,» pavēstījis autmašīnu ražotāja vadītājs ASV Ludvigs Villišs (Ludwig Wilisch).

Viņš gan nenosauca konkrētu gadu, kad BMW vēlas piepildīt šo izvirzīto mērķi. Saskaņā ar kompānijas iespējām 300 tūkstošu automašīnu pārdošanas apjomam vajadzētu tikt sasniegtam 2013. vai 2014. gadā.

«Nākotnē mēs vēlamies būt lielākā automašīnu marka ASV,» pavēstīja BMW starptautiskās pārdošanas un mārketinga vadītājs Īans Robertsons (Ian Robertson). «Gada sākumā ASV esam bijuši priekšā Mercedes, un vēlamies arī turpmāk saglabāt savas pozīcijas,» norādīja BMW pārstāvis. Šogad ASV tirgum BMW saražoti vairāk nekā 270 tūkstoši automobiļu, savukārt pērn - 159 tūkstoši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka vācu autogigants Mercedes 2013. gadā savā modeļa gammā ieviesīšot jaunu modeli, kurā tiks apvienotas kupejas un universāla virsbūvju labākās īpašības un tas sauksies par Mercedes CLC, vēsta Auto Bild.

4.40 metrus garais auto ieņems vietu starp Mercedes CLC Coupe un Mercedes C klases universāli. Pilnīgi jauna solās būt dzinēju gamma, proti, Daimler un Renault-Nissan sadarbības rezultātā šī modeļa askētiskākais dzinējs būšot 109 ZS jaudīgais 1.2 litru benzīnmotors. Jaudīgākajā galā varēsim atrast 204 ZS zirgspēku divu litru benzīnmnotoru, kā arī 170 ZS jaudīgo 2.2 litru dīzeli. Protams, elitārākā modeļa godu pildīs AMG versija, kurai zem motora pārsega tiks iesprostots 272 ZS jaudīgs četrcilindru benzīnmotors un standartā tikšot uzstādīta pilnpiedziņa. Aizkulisēs tiek runāts, ka jauno modeli, iespējams, ražošot Ķīnā vai Brazīlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Jelgavas autobusu parks ar teju miljona investīcijām kļūs par jaunāko autoparku Latvijā

Gunta Kursiša,21.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas autobusu parks tiks papildināta ar sešiem jauniem zemās grīdas autobusiem, kas kursēs pilsētas maršrutos. Autobusus paredzēts piegādāt septembrī, un Jelgavas vadība lepojas, ka tādējādi uzņēmuma autoparks kļūs par jaunāko Latvijā.

Par to liecina SIA Jelgavas autobusu parks (JAP) noslēgtais 980 tūkst. Ls vērtais iepirkumu konkurss par piecu līdz desmit jaunu pilsētas autobusu nomu, garantijas apkalpošanu un remontu.

«Mums tagad būs jaunākais autoparks Latvijā ar vidējo autobusa vecumu divi gadi,» portālam zz.lv stāsta JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs. Viņš skaidro, ka līdz šā mērķa īstenošanai bijuši nepieciešami desmit gadi.

Paredzēts, ka Ambassador autobusus piegādās a/s Ferrus, kas nodarbojas ar daudzfunkcionālas lauksaimniecības, komunālās traktortehnikas un citas tehnikas un tās aprīkojuma tirdzniecību. A/s Ferrus piedāvājums tika izvēlēts, jo atbilda galvenajam konkursa uzvarētāja kritērijam – zemākajai cenai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības kapitālsabiedrības a/s Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iecelts arī par padomes locekli a/s AMO Plant, kuras ražotos autobusus JAP iepērk, liecina Komercreģistra paziņojums.

Pēc Komercreģistra datiem, septembra beigās reģistrēta jaunieceltā AMO Plant padome, kuras sastāvā līdztekus P. Salkazanovam pārējie ir Krievijas Federācijas pilsoņi - padomes priekšsēdētājs Aleksejs Komissarovs, padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Pogrebenko, kā arī padomes locekļi Andrejs Berezins, Irina Horeva un Dmitrijs Jerošoks.

Savukārt no padomes atbrīvots līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Jevģēnijs Panteļejevs un padomes locekļi - Sergejs Akulovs, Valerijs Anuprienko, Konstantīns Laptevs, Vladimirs Ļebedevs no Krievijas Federācijas un bijušais Jelgavas cukurfabrikas vadītājs un ZZS biedrs Harijs Veģeris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zeltu un rubīnu pārklātais Mercedes SLR McLaren, ko radījis šveicietis Ueli Anlikers (Ueli Anlinker) drīz nonāks pārdošanā, un tā cena paredzma vienpadsmit miljonu ASV dolāru apmērā, raksta thelocal.ch.

Klasiskā modeļa jaunā un zeltītā versija nav katra autobraucēja gaumē, tomēr šī modeļa radīšanā ieguldīti 30 tūkstoši stundu darba, un automašīnas pārveidošanas procesā tika iesaistīti 35 cilvēki. Automašīnu rotā 600 rubīni, tomēr 24 karātu zelta daudzums, kas izlietots mašīnas izdaiļošanā, netiek atklāts.

U. Anlinkeram ir 35 gadu pieredze automašīnu nozarē, bet šī Mercedes pārveidošanai viņš veltīja 13 mēnešus. Autors nodēvējis automašīnu par «Sarkano zelta sapni». Ar zeltu pārklātas tādas automašīnas detaļas kā durvju rokturi, priekšējie un sānu radiatori, automašīnas markas logo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Bizness ar augstu atbildības likmi

,08.04.2015

«Shine Expert» – tās ir inovatīvas nanoautomazgātuves, kas īpaši saudzīgi ļauj notīrīt automobili no jebkādiem netīrumiem, tajā skaitā no kvarca un bituma, norāda Andrejs Širokovs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākotnes tehnoloģijas automašīnu mazgāšanā Latvijā jau šodien. Tā dažos vārdos var nosaukt uzņēmuma Shine Expert izveidoto nano automazgāšanas pakalpojumu. Dārgi vai lēti? Ja salīdzina vienas reizes cenu, šķiet dārgi, taču ja skatās ilgtermiņā – sanāks lētāk.

«Būtībā apzīmējums nanomazgāšana nezinātājiem rada nedaudz maģiskas sajūtas. To var redzēt, kad klients pirmo reizi pie mums atbrauc nomazgāt savu automašīnu. Jo reāli nekāda mazgāšana nenotiek. Un klients ir ļoti pārsteigts, kad vēro darba procesu. Šo pakalpojumu var tēlaini nosaukt par sauso mazgāšanu jeb vēl precīzāk – par automašīnas bezkontakta tīrīšanu. Jo visa procesa laikā mūsu darbinieks mašīnas korpusam pat nepieskaras,» skaidro Shine Expert īpašnieks, jaunās mazgāšanas tehnoloģijas radītājs Andrejs Širokovs. Viņš gan piebilst, ka šis nav nekāds revolucionārs izgudrojums, bet gan daudzu gadu daudzu speciālistu atklājumu apkopojums, kas risinājumu guvis tieši Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes E klase ir vēl viens grezns dimants vācu ražotāja modeļu kaklarotā. Pēc stila un līdzības Štutgartes biznesa sedans turpina dizaina klonēšanas taktiku un stilistiski iespraucas starp S klases un C klases sedaniem.

Eksterjera dizains, kas apzināti veidots pēc S klases limuzīna parauga, ir tikai aisberga redzamā daļa, jo arī vairākas tehniskās sastāvdaļas ir paņemtas no tās pašas S klases. Visādi citādi E klase nošokēs ar milzīgām variācijas iespējām, kas attiecas ne tikai uz tehnisko, bet arī komforta pildījumu. Var apbrīnot Mercedes tirgotājus un pēcāk arī pašus pircējus, neapjūkot šajā krāsu, materiālu un šika gūzmā un izvēlēties acij, taustei, ožai utt. saskanīgāko salikumu. Atliek tikai atvērt platāk maku un E klases salons pārvērtīsies par ultramodernu ofisu uz riteņiem.

Mercedes E klases salons ir fascinējošākā Štutgartes modeļa sastāvdaļa, kas aiz sajūsmas liks noelsties ne tikai trīsstaru markas faniem, bet arī tās noliedzējiem un skauģiem. Nebūs melots, ja apgalvotu, ka šobrīd tā interjers ir nolicis uz lāpstiņām ne tikai BMW, bet arī Audi tiešos konkurentus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smagā komerctransporta tirgus segments virs 16 tonnām 2016. gada deviņos mēnešos audzis par 40 %, turpretim ne mazāk nozīmīgais komerctransports līdz 3,5 tonnām ir sarucis par 6 %

Tādi ir Auto Asociācijas dati. Kravas vilcēju zīmoliem, atskaitot Mercedes, šis gads vismaz līdz šim ir bijis ļoti veiksmīgs. Mercedes zīmolam 2016. gada statistikas datu pozitīvai bilancei noteikti noderētu tikpat brangs darījums, kāds bijis 2015. gadā, kad pašmāju loģistikas pakalpojumu milzim SIA Kreiss tika piegādātas 200 Mercedes Actros kravas auto. Savukārt pārējiem zīmoliem, ieskaitot līderus Volvo un Scania, nav iemesla sūdzēties.

Ievērojami nepatīkamāka un depresīvāka situācija, spriežot pēc šā gada pirmajiem deviņiem mēnešiem, valda segmentā līdz 3,5 tonnām. Kaut arī, sākot no jūlija līdz septembrim, tirdzniecības bilance pret attiecīgo periodu 2015. gadā ir jau ar plus zīmi, tomēr kopējie reģistrācijas dati par 2016. gada deviņiem mēnešiem ir par 6% mazāki nekā gadu iepriekš. Procentuāli varbūt kritums nešķiet tik liels, taču kopējā tendence šajā tirgus segmentā neuzrāda pozitīvu virzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CO2 izmešu augstākie rādītāji Audi, Mercedes-Benz un BMW

Dienas Bizness,02.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējais vienas automašīnas CO2 izmešu daudzums Rīgā, summējot visu izmērīto auto rezultātus, ir 210 g/km. Lielāko CO2 izmešu daudzumu uzrāda Audi, Mercedes un BMW markas automašīnas, kamēr zemākie izmeši ir Volkswagen (VW) markas automašīnām.

Tas secināts pētījumā, kurā Nordea Finance Latvia ar bezmaksas auto atgāzu mērīšanu trīs dienu laikā EuroPark autostāvvietā pie Rimi hipermarketa, Pulkveža Brieža ielā 33a, kaitīgo izmešu daudzumu izmērīja gandrīz 100 auto īpašnieku spēkratiem.

Visvairāk trīs dienu laikā tika izanalizēti VW markas automobiļi – 13 gab. ar vidējo atgāzu daudzumu 171 g/km; Mazda (9 gab.) 190 g/km; Audi (7) 229 g/km un Volvo (7) 263 g/km.

Pagājušā gada rudenī auto atgāzu mērīšana izraisīja lielu autovadītāju atsaucību, kā rezultātā divu nedēļu laikā klātienē tika izanalizēti gandrīz 300 auto, kuru vidējais kaitīgo izmešu daudzums bija 206 g/km.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pērnā gada vidus vieglā komerctransporta apcirkņus ir papildinājuši vairāki nozīmīgi modeļi, kas aktuāli arī vietējiem iekšzemes un starpvalstu pārvadājumiem, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ford, Renault, Citroen, Fiat, Peugeot, Mercedes, Volkswagen – citiem vārdiem sakot, ikviens zīmols, kas vairāku gadu garumā ir pazīstams arī kā vieglā pasažieru un komerctransporta ražotājs, ir sagatavojis vai drīzumā plāno tirgū piegādāt kādu svarīgu jaunumu. 2014. gadā Ford pilnībā nomainīja visu komerctransporta klāstu, kam galvgalī soļo pilnīgi jauns Ford Transit, savukārt premium klases zīmols Mercedes ir sagatavojis dārgo un elitāro pasažieru modeli Mercedes V Class. Neatpaliekot no saviem kolēģiem, komerctransporta tirgus šogad ir papildināts ar radniecīgajiem Renault Trafic un Opel Vivaro. Patiesības labad jāmin, ka šai kompānijai ir pieskaitāms arī trešais ģimenes loceklis, proti, Nissan Primastar, taču objektīvu un subjektīvu iemeslu dēļ Latvijā var runāt par diviem modeļiem. Nenoniecinot Opel Vivaro iespējas, tomēr potenciālo pircēju puses lielāku uzmanību ir uzjundījis jaunais Trafic, kas vēsturiski allaž ir bijis starp sava segmenta līderiem. Tieši cena ir noteicošais faktors, kas mikromačā ar Vivaro franču modeļa potences padara nedaudz kārdinošākas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pašreizējās paaudzes Mercedes C klases modeļa tirdzniecības sākuma, pasaulē jau ir pārdoti miljons eksemplāru, vēsta Automobilwoche.

Kopš 2007. gada pasaule ir pārdoti vairāk nekā 840 tūkst. Mercedes C klases sedanu, savukārt 160 tūkst. pircēju ir izšķīrušies par labu C klases universālim jeb T modelim. Piemēram, Vācijā ši gada jūlijā tika pārdoti 7 534 C klases Mercedes, kas ir otrais labākais rādītājs aiz BMW 3. sērijas modeļa, kura kontā jūlijā bijušas 7 991 pārdotas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas IT uzņēmums tiek klāt auto gigantiem Mercedes un Volkswagen

Sanita Igaune,24.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elva Baltic vienojies, lai nodrošinātu savam produktam savietojamību ar Mercedes un Volkswagen, šodien raksta Dienas bizness.

Latvijas IT uzņēmums Elva Baltic, kas autobiznesa nozarei ir izstrādājis uzņēmuma resursu un finanšu vadības sistēmu Elva DMS, to ir integrējis ar Mercedes rūpnīcas sistēmām, un šobrīd turpinās integrācijas pilnveidošanas darbs ar Volkswagen. Jāatzīmē, ka Elva DMS ir veidota uz Microsoft Dynamics NAV platformas. «Tas ir liels priekšnosacījums, lai varētu ieiet šajā risinājumu tirgū visā pasaulē, jo tas paver ceļu pie oficiāliem dīleriem un izplatītājiem, kas tirgo konkrētas markas mašīnas,» DB pamatoja Elva Baltic valdes priekšsēdētājs Jānis Dambergs, vēršot uzmanību, ka parasti autorūpnīca rekomendē saviem sadarbības partneriem sistēmas, ar kurām ikdienā var labāk strādāt. «Sākotnēji bija skepse un neticība, ka no mazās Latvijas ir atbraucis neliels uzņēmums un vēlas taisīt saikni ar lielā ražotāja sistēmām. Taču pērn mēs sākām sajust, ka pret mums sāk nopietnāk attiekties, un veidojās sadarbība,» stāsta J. Dambergs. Uzņēmums ir paredzējis vērsties arī LIAA, lai šajā jomā lūgtu valstiska līmeņa palīdzību. «Šobrīd norisinās testi sadarbībā ar Volkswagen grupu, ar tādiem zīmoliem kā Volkswagen, Škoda, Audi, SEAT un Bentley. Būtiska loma ir tajā, ka ražotājs mūs ir akceptējis kā sistēmu, kura var strādāt ar viņu sistēmām,» turpināja J. Dambergs. Savietojamība nodrošinās to, ka tiem uzņēmumiem, kuri strādā ar Elva Baltic sistēmu, automātiski būs saikne ar rūpnīcas ražošanas sistēmu, līdz ar to uzņēmuma klientiem nebūs jāstrādā divās atsevišķās sistēmās. DMS savietojamība ar Mercedes rūpnīcas sistēmām tika pabeigta 2011. gadā, bet ar Volkswagen - šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zagļi īpaši pievērsušies to automašīnu zādzībām, kuras aprīkotas ar Keyless Go

Lelde Petrāne,11.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāja BALTA drošības dienesta operatīvā informācija liecina, ka pēdējā laikā zagļi, izmantojot modernās tehnoloģijas, īpaši pievērsušies to auto zādzībām, kuri aprīkoti ar tā saukto Keyless Go iedarbināšanas sistēmu.

Kopējā situācija auto zādzībās nav iepriecinoša – lai gan, salīdzinot šā un pagājušā gada periodu no janvāra līdz oktobrim, automašīnu zādzību skaits ir samazinājies par 17%, būtiski pieaudzis luksusa klases automašīnu, kas aprīkotas ar tā saukto Keyless Go, zādzību skaits.

BALTA drošības dienesta speciālisti novērojuši, ka zagļu «darbarīki» kļuvuši daudz profesionālāki - pateicoties Keyless Go iedarbināšanas sistēmai un tās uzlaušanai, ir iespējams nozagt automašīnu pāris minūšu laikā. Keyless Go ir vispārējs apzīmējums sistēmai, kas autovadītājam ļauj komfortabli iekļūt automašīnas salonā un iedarbināt motoru ar automašīnas panelī integrētu start/stop pogu, neizņemot automašīnas aizdedzes atslēgas un/vai signalizācijas pultis no lietotāja kabatas vai somiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satversmes tiesa pie jaunas automašīnas tikusi uz atalgojumam paredzētās naudas ietaupījuma rēķina, vēstīja LTV raidījums de facto. Tiesa par 24 tūkstošiem latu iegādājusies jaunu E klases Mercedes automašīnu.

Raidījums ziņoja, ka līdz šim Satversmes tiesas priekšsēdētājs pārvietojās ar Audi A6 automašīnu - tā, lai arī nav jauna, tomēr nolietota arī neesot. Satversmes tiesa pie Audi tikusi pirms trim gadiem, kad vienotā iepirkumā Valsts kanceleja slēdza līgumu ar auto nomas nodrošinātājiem. Šogad novembrī Audi nomas līgums beidzies, tāpēc Satversmes tiesa meklējusi veidus, kā priekšsēdētāju neatstāt bez riteņiem.

Trīs gadu laikā par Audi nomu tiesa iztērējusi gandrīz 25 tūkstošus latu, tas, ka spēkrats tagad jāatdod, tiesai šķietot neizdevīgi. Tāpēc nolemts, ka auto labāk pirkt, un rezultātā Gunārs Kūtris ticis pie 24 tūkstošus latu vērta jauna E klases Mercedes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā vēsta Financial Times, tehnoloģiju kompānija Apple tagad gatavojas automašīnu ražošanai.

Saskaņā ar medija vēstīto Apple pieņem darbā transportlīdzekļu izstrādes un tehnoloģiju ekspertus, kuriem - vismaz sākotnēji - būs jāstrādā lielā slepenībā. Transportlīdzekļu attīstības programmu, kas izveidota 2014. gadā, vadot Stīvs Zadeskis (Steve Zadesky), kurš iepriekš vadījis iPod un iPhone attīstības komandas.

Zadeskis patlaban cenšoties pārvilināt labākos darbiniekus no Mercedes.

Lai gan Apple ir pazīstama ar inovatīviem produktiem, tai trūkst ražošanas jaudu, kas nozīmē, ka kompānijai būs jāveido partnerība ar citām kompānijām. Viens no šādiem partneriem varētu būt Austrijas Magna Steyr. Kāds informācijas avots no kompānijas Apple pastāstījis, ka Zadeskis projekta sakarā regulāri apmeklējot tieši Austriju. Magna Steyr ir maz pazīstama kompānija, kas saražojusi vairāk nekā miljonu transportlīdzekļu BMW, ieskaitot BMW X3, MINI Countryman un MINI Paceman. Savā rūpnīcā Grācā tā ražo arī Mercedes G-klases automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Apple, kas patlaban slepeni strādā pie automašīnas koncepta, norādījis komandai, ka jaunā automobiļa ražošana jāsāk jau 2020. gadā, raksta Bloomberg.

Šis laika periods liecina, ka uzņēmums noteicis agresīvus mērķus un var drīzumā sākt cīņu ar Tesla Motors un General Motors par klientiem. Parasti autoražotāji automašīnas attīstībai velta laiku no pieciem līdz septiņiem gadiem.

Tesla Motors un General Motors plāno 2017.gadā laist pārdošanā elektrisko automobili, kas bez uzlādēšanas var braukt vairāk nekā 200 jūdzes un maksā mazāk par 40 tūkstošiem dolāru.

Db.lv jau rakstīja, ka Apple tagad gatavojas automašīnu ražošanai.

Saskaņā ar medija vēstīto Apple pieņem darbā transportlīdzekļu izstrādes un tehnoloģiju ekspertus, kuriem - vismaz sākotnēji - būs jāstrādā lielā slepenībā. Transportlīdzekļu attīstības programmu, kas izveidota 2014. gadā, vadot Stīvs Zadeskis (Steve Zadesky), kurš iepriekš vadījis iPod un iPhone attīstības komandas.

Komentāri

Pievienot komentāru