«Jebkurai, pat vismodernākajai signalizācijas sistēmai ir jēga tikai tad, ja ēku lietotāji apzinās, ka drošības instrukcijas nav atvilktnē apputējis papīrs, bet dokuments, kurš reāli jāievieš dzīvē, regulāri apmācot darbiniekus un atbildīgās personas,» paudis Vesmann valdes loceklis Māris Vesmanis.
Viņš arī atzīst, ka pašlaik obligātās civilās aizsardzības stundas tiek pieminētas vien ar smaidu, un drošības instrukcijas daudzos uzņēmumos ir tikai formalitātes. Vēl jo vairāk - tajās nereti neiedziļinās pat atbildīgās personas, atzina M. Vesmanis.
Uzņēmuma Vesmann prakse rādot, ka reālas apmācības un treniņi netiek veikti pietiekamā apjomā vai tie pat tiek ignorēti.
«Ir objekti, kuros atbildīgie diemžēl pat nezina, vai viss ir kārtībā ar rezerves evakuācijas durvīm,» pauda signalizācijas uzņēmuma vadītājs.
Vesmann pamata darbības virziens ir drošības risinājumu tehniskā apkope. «Mēs rūpējamies, lai uzņēmumos uzstādītais drošības sistēmu tehniskais stāvoklis tiek regulāri pārbaudīts un, ja nepieciešams, veicam remontu. Līdzībās runājot, esam kā santehniķis, kas salabo cauru trubu, ja pa to tek ūdens,» skaidroja uzņēmuma vadītājs.
Jau vēstīts, ka 21. novembrī, traģēdijas dienā, pirms Maxima veikalā sabrukšanas signalizācija šajā ekā bija ieslēgusies vismaz 10 reizes. Pirmo reizi tā nostrādāja plkst. 16.21. Pārbaudot ēku, konstatēts, ka būves pagrabā darbojušies metinātāji. Tā kā netika konstatēts ugunsgrēks, cilvēku evakuācija netika veikta. Tikusi izsaukta arī signalizāciju apkalpojošā kompānija Vesman, kas nekonstatēja problēmas, iepriekš stāstīja Maxima vadītājs Gintars Jasinks.