Nākamā gada otrajā pusē iecerēts atklāt «Maxima XXX» veikalu Rīgā, Grostonas ielā 1, investējot 1,32 miljonus eiro, informē «Maxima Latvija» Komunikācijas speciāliste Zane Udrase.
Jau pašlaik uzsākti visi nepieciešamie darbi veikala «Maxima XXX» atvēršanai nākamgad. Jaunā veikala «Maxima XXX» tirdzniecības zāles platība būs aptuveni 3000 kvadrātmetru, un veikalā iedzīvotājiem būs pieejami vairāk nekā 60 tūkstošu dažādu pārtikas un rūpniecības preču. Pieaugot vegānu un veģetāriešu pārtikas produktu popularitātei, arī šajā veikalā iecerēts izveidot īpašu stendu ar šiem produktiem.
«Skanstes rajons galvaspilsētā strauji attīstās, un šajā apkaimē ir maz pārtikas veikalu, tāpēc esam priecīgi, ka esam noslēguši nomas līgumu ar ēkas īpašniekiem SIA «Irbis A» par «Maxima XXX» veikala izveidi,» norāda «Maxima Latvija» vadītājs Andris Vilcmeiers.
Konkurences padomes (KP) publiskotā informācija liecina, ka KP lēmusi atļaut SIA «Maxima Latvija» iegūt tiesības izmantot mazumtirdzniecības telpas SIA «Irbis A» piederošajā īpašumā Grostonas ielā 1, Rīgā. Pēc ekonomiskās analīzes veikšanas KP paredz, ka plānotais darījums nenodarīs kaitējumu konkurencei.
Izvērtējot darījuma ietekmi uz konkurenci, KP identificēja divus ietekmētos tirgus - ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības tirgus, kas ietver veikalus, kuru tirdzniecības telpas platība ir virs 600 m2 vai kas spēj nodrošināt vismaz 6000 sortimenta vienību mēnesī, un kas atrodas 7, 9, 11, 13, 15 un 17 minūšu brauciena izohronos ap Grostonas ielu 1, Rīgā, kā arī ikdienas patēriņa preču iepirkuma tirgus Latvijas teritorijā.
Tāpat kā līdzšinējā KP praksē, izvērtējot apvienošanās darījumus mazumtirdzniecībā, KP veica līdzšinējā telpu nomnieka AS «Prisma Latvija» lojalitātes karšu datu analīzi par pēdējiem četriem gadiem, proti, no 2014. gada janvāra līdz 2017. gada maijam. Datu analīze liecināja, ka līdzšinējā mazumtirgotāja klienti uz tirdzniecības vietu mēroja aptuveni 7 līdz 17 minūšu braucienu, tāpēc iestāde lēma par konkurences izmaiņu izvērtēšanu šādos brauciena izohronu attālumos: 7, 9, 11, 13, 15 un 17 minūtes.
KP konstatēja, ka 7 minūšu brauciena izohronā SIA «Maxima Latvija» ir ceturtais lielākais tirgus dalībnieks, kamēr pārējās teritorijās – otrais lielākais. Tikmēr 9, 11 un 13 minūšu brauciena izohronā šī mazumtirgotāja tirgus daļa ir aptuveni trīs reizes mazāka nekā SIA «Rimi Latvia», kamēr 15 un 17 minūšu brauciena izohronā – aptuveni divas reizes mazāka nekā SIA «Rimi Latvia».
KP secina, ka visos brauciena izohronos pēc plānotā darījuma SIA «Rimi Latvia» tirgus daļa aizvien būs ievērojami augstāka, tādējādi KP nekonstatēja iespējamu kaitējumu konkurencei. Vienlaikus apvienošanās varētu pozitīvi ietekmēt konkurences apstākļus, ņemot vērā, ka SIA «Rimi Latvia» veikali teritorijā ap Grostonas ielu 1 ir ar plašāku sortimentu, un attiecīgi SIA «Maxima Latvija» veikala ar plašāku preču daudzveidību atvēršana konkrētajās telpās palielinās patērētāju izvēles iespējas.
Vērtējot darījuma ietekmi uz ikdienas patēriņa preču iepirkuma tirgu, KP nekonstatēja iespējamu darījuma nelabvēlīgu ietekmi šajā tirgū.
KP atgādina, ka telpu īpašnieki izvēlas savus sadarbības partnerus – ikdienas patēriņa preču mazumtirgotājus. Kā KP norādīja Grostonas ielas 1 mazumtirdzniecības telpu īpašnieks SIA «Irbis A», uzņēmums bija aptaujājis vairākus potenciālos sadarbības partnerus, tomēr SIA «Maxima Latvija» atzina par piemērotāko. KP šādos darījumos atbilstoši iestādes uzdevumiem tikai vērtē, vai konkrētā mazumtirgotāja darbība pēc darījuma īstenošanas neradīs kaitējumu konkurencei, proti, vai neradīsies un nenostiprināsies dominējošais stāvoklis, kā arī, vai netiks būtiski samazināta konkurence nevienā no ietekmētajiem tirgiem.
Lasi Arī:
FOTO: Veikala Prisma vietā Skanstē būs Maxima
Konkurences padome vērtē Maxima iespējamo nākotni Grostonas ielā
Padziļināti pēta Maxima iespējamā veikala Grostonas ielā ietekmi uz tirgu