Vidējais patēriņa cenu līmenis 2011.gada martā, salīdzinot ar 2011.gada februāri, palielinājās par 0,7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Lielākā ietekme uz patēriņa cenu pārmaiņām martā bija cenu kāpumam ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, apģērbiem, apaviem un pārtikai, kā arī cenu kritumam ar mājokļa uzturēšanu saistītām precēm un pakalpojumiem.
Transporta grupā cenas palielinājās vidēji par 2,3%, ko noteica degvielas sadārdzināšanās par 4,7%. Cenu pieaugums bija vērojams arī automašīnu rezerves daļām, vieglajām automašīnām, velosipēdiem, autostāvvietu un pasažieru sauszemes transporta pakalpojumiem.
Martā apģērbiem un apaviem cenas palielinājās par 6,0%, tai skaitā, apģērbiem – par 3,3%, bet apaviem – par 12,6%, ko ietekmēja sezonas izpārdošanu beigas un vasaras sezonas apģērbu un apavu nonākšana tirdzniecībā.
Pārtika kļuva dārgāka vidēji par 0,4%, ko noteica akciju noslēgšanās pienam, sieram, olām (+1,5%), cukuram un saldumiem (+1,3%), bezalkoholiskajiem dzērieniem (+0,6%) un zivju produktiem (+2,4%). Dārzeņiem cenas palielinājās vidēji par 2,5%. Akciju rezultātā cenas kritās konditorejas izstrādājumiem (-2,4%), eļļai un taukiem (-1,6%) un svaigām zivīm (-1,0%).
Gada laikā patēriņa cenas palielinājušās par 4,2%.