Gandrīz ikvienam kabatā ir viedtālrunis, ko SIA PhoneAd uzskata par labu vietu reklāmas parādīšanai, balstoties uz katra konkrēta cilvēka interesēm, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Vērojot, kā pasaulē attīstās dažādi IT projekti, SIA PhoneAd dibinātāji Martins Navicks un Edgars Laipnieks sāka pētīt, kur ir «tukšumi» – brīvas tirgus nišas –, un nonāca pie secinājuma, ka vairumā gadījumu reklāma, kuru saņem patērētājs, netiek balstīta uz viņa interesēm.
«Reklāma, manuprāt, ir vērtīga, ja ir balstīta uz konkrēta cilvēka interesēm,» saka Martins. Tāpēc viņiem radās ideja izveidot mobilo lietotni, kuru lejuplādējušie cilvēki savā viedtālrunī redzēs dažādas reklāmas un īpašos piedāvājumus, kas balstīti uz viņu vajadzībām.
«Bieži vien reklāma tiek parādīta gausi, nepareizi, tā, ka krīt uz nerviem. Nonācām pie tā, kā nepieciešams cilvēkam parādīt informāciju, ko viņš grib uzzināt, adekvātā veidā, netraucējoši. Viedtālruņi un to iespējas attīstās un jābūt kādam elegantam veidam, lai cilvēkam nogādātu informāciju, turklāt cilvēks nedēļas laikā telefonā ieskatās vidēji pusotru tūkstoti reižu. Tas ir fantastisks skaitlis, ir laba doma to kapitalizēt. Mūsdienās problēma ar reklāmām ir tāda, ka cilvēks saņem daudz informācijas, kas tam nav vajadzīga, tā tiek degradēts reklāmas jēdziens. Mūsu gadījumā cilvēks saņem to, ko vēlas. Piedāvājumi tiek balstīti uz lietotāja interesēm, tātad – cilvēks vēlas saņemt šo informāciju,» stāsta Edgars.
Ir vairāki veidi, kā reklāmas tiek piegādātas – informācija parādās paralēli ienākošajam zvanam līdzās viedtālruņa kontaktbildei, pēc telefona atbloķēšanas vai tālruņa fona attēla vietā. Katram iespējams izvēlēties sev tīkamāko, ērtāko veidu. Idejas virzītāji piebilst, ka lietotne arī atalgo tās izmantotājus, ļaujot uzkrāto atlīdzību ne vien izņemt savām vajadzībām, bet arī ziedot.
Pusmiljons attīstībai
Nonākuši pie savas idejas, Martins un Edgars meklējuši pretargumentus, lai to nerealizētu. «Ievērojamu laiku pavadījām, domājot, kāpēc nedarīt, meklējām iemeslus, kas traucētu projekta īstenošanu, bet nonācām pie slēdziena, ka iecere tomēr jārealizē. Pasaulē ir daudz labu lietu, par kurām lielākajai daļai cilvēku nekas nav zināms. Lai procesu iekustinātu un potenciālie produkta patērētāji par to uzzinātu, ar savu kapitālu nebija pietiekami, tāpēc bija vajadzīgs finansējums, lai plašām masām pateiktu, ka mēs esam,» atklāj Edgars.
Visu rakstu Īpašo piedāvājumu ķērājs lasiet 27. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.