Auto

Luksusauto tirgus ir sagruvis

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db,30.01.2009

Jaunākais izdevums

Samazinājums par divām trešdaļām vai vairāk nekā 1200 automašīnām - tik katastrofāli aizvadītajā gadā Latvijā sarucis luksus automašīnu tirgus, pārdevēju ieņēmumus samazinot par vairāk nekā 55 miljoniem eiro, šodien vēsta Dienas bizness.

Pirms gada apkopotie CSDD un Lursoft dati rādīja, ka no 2007. gadā līdz decembra otrajai pusei Latvijā pirmoreiz bija reģistrētas 1703 jaunas vai mazlietotas – 2005.–2007. gada izlaiduma luksus automašīnas, no kurām 1209 bija reģistrētas uz juridisko personu vārda. Tika lēsts, ka šo auto iegādei iztērēti vismaz 85 miljoni eiro. Nu, gadu vēlāk, šie skaitļi ir katastrofāli samazinājušies – 2008. gada laikā Latvijā pirmoreiz reģistrētas tikai 478 jaunas vai mazlietotas – 2006.-2008 luksus automašīnas, kas ir 28% no pagājušā gada apjoma, bet kopējā naudas izteiksmē varētu būt ap 30 miljoniem eiro.

«Ekskluzīvo auto tirgu stipri iedragāja noteikums par 30 000 latu ierobežojumu, līdz kuram tiek atmaksāts PVN: diemžēl mūsu valstsvīri nesaprot, ka Latvija ir maza un tai jākonkurē arī ar tādiem kaimiņiem kā Lietuva un Igaunija. Daudzi uzņēmumi tagad dārgās, ekskluzīvās mašīnas pērk mūsu kaimiņu valstīs, kur tādu ierobežojumu nav,» atzīmē Lexus un BMW tirgotājs Aleksandrs Oskins. «Varētu teikt, ka tirgus ir ne gluži miris, bet gandrīz paralizēts gan,» uzsver Bentley tirgotājs Pēteris Spredzis. «Skaidrs, ka 2009. gadā mēs nepārdosim tik daudz Bentley kā 2008.gadā.,» norāda uzņēmējs.

Land Rover, BMW un Jaguar tirgotājs Andris Kulbergs norāda, ka «premium klases mašīnām vislielāko skādi nodarīja inflācijas apkarošanas plāns, kas ierobežo uzņēmumu iegādāto automašīnu cenas. Tas izdarīja pamatīgu triecienu visām premium klases mašīnām, jo to cenas lielākoties ir virs šiem griestiem, - tur ietilpst ne tikai Land Rover un BMW, bet arī Jaguar, kurus mēs tirgojam. Šogad šim segmentam pirktspēja saglabāsies, taču lielākā daļa cilvēku izvēlēsies doties uz mūsu kaimiņu valstīm, lai iegādātos auto bez PVN, jo tas būs izdevīgāk.»

Neraugoties uz VID aktivitātēm, apkarojot uzņēmēju praksi iegādāties luksus automašīnas uz kompāniju vārda, lai izvairītos no nepieciešamības maksāt par dārgajiem pirkumiem pievienotās vērtības nodokli, šī tradīcija gan ir turpināta arī pērn. «Uzņēmumu vajadzībām» joprojām iegādātas arī ļoti dārgas luksus automašīnas: tā, piemēram, no divpadsmit pērn iegādātajām 2006.-2008. gada Bentley markas automašīnām fiziskās personas līzingā vai pilnīgā īpašumā iegādājušās tikai piecas, savukārt pārējās septiņas reģistrētas uz lielākoties mazpazīstamu uzņēmumu vārda.

Visu rakstu lasiet 30. janvāra laikrakstā Dienas bizLuksusauto tirgus ir sagruvisness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Sagruvušā Dženovas tilta projektētājs jau 1979.gadā brīdinājis par korozijas risku

LETA,20.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais itāliešu inženieris Rikardo Morandi, kas pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados projektējis pagājušajā nedēļā sagruvušo Dženovas autostrādes tiltu, jau pirms četriem gadu desmitiem brīdinājis, ka tas jāuzmana no korozijas.

Telekanāls RAI publiskojis fragmentus no ziņojuma, ko Morandi izstrādājis 1979.gadā - 12 gadus pēc šā tilta atklāšanas.

Ziņojumā viņš uzsvēris, ka tiltam nepieciešama pastāvīga apkope, un norādījis, ka tam jau novērojams «labi pazīstamais betona virsmas ķīmiskās izturības zudums», ko izraisījis jūras gaiss un tuvējās metalurģiskās rūpnīcas radītais piesārņojums.

«Agri vai vēlu, iespējams, jau tuvāko gadu laikā, būs nepieciešama apkope, lai noņemtu visas korozijas pēdas,» rakstījis Morandi (1902-1989), kura vārdā nosaukts tilts.

Kā ziņots, Itālijas Iekšlietu ministrijas Dženovas pārvalde svētdien oficiāli apstiprināja, ka 14,augustā notikušajā katastrofa prasījusi 43 cilvēku dzīvības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Aizsaulē devies apģērbu zīmola Benetton dibinātājs

Lelde Petrāne,23.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc īsas slimības 77 gadu vecumā miris apģērbu zīmola Benetton līdzdibinātājs Gilberto Benetons (Gilberto Benetton), ziņo BBC.

Viņš - kopā ar brāļiem Lučiano un Karlo, kā arī ar māsu Džulianu - United Colors of Benetton dibināja pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados.

Ģimene ir viena no ietekmīgākajām Itālijā, darbojoties arī celtniecības, transporta un ēdināšanas nozarēs. G. Benetons guvis atzinību par to, ka diversificējis ģimenes biznesu, nepaliekot tikai apģērbu nozarē, kā arī izvēršot to daudzmiljardu eiro gigantā.

Viņš bija bijušais vadītājs ģimenes holdinga kompānijā Edizione, kas kontrolē Itālijas lielāko infrastruktūras grupu Atlantia. Atlantia vienība bija saistīta ar tiltu Dženovā, kas sabruka šā gada augustā, izraisot 43 cilvēku nāvi.

Papildināta - FOTO: Dženovā sagruvis autostrādes tilts

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas premjerministrs Džuzepe Konte trešdien uz 12 mēnešiem izsludinājis ārkārtas stāvokli Ligūrijas reģionā, kur Dženovā, sagrūstot tiltam, otrdien dzīvību zaudēja vismaz 39 cilvēki.

Precīzs bojāgājušo skaits vēl nav zināms, jo tilta drupas vēl nav pilnībā pārmeklētas.

Ārkārtas stāvokļa izsludināšana ļāvusi piešķirt reģionam piecus miljonus eiro no nacionālā ārkārtas situāciju fona.

Konte arī apstiprināja, ka valdība gatavojas anulēt līgumu ar privāto autoceļu uzņēmumu «Autostrade per l'Italia», kas atbildēja par Dženovā sabrukušā tilta apkopi un apsaimniekošanu.

«Šī ir traģēdija, kas nav pieņemama modernā sabiedrībā, un šī valdība darīs visu, kas ir tās spēkos, lai novērstu šādu gadījumu atkārtošanos,» paziņoja Konte.

Premjers sacīja, ka bojāgājušo skaits, visticamāk, vēl pieaugs.

Kā vēstīja itāļu mediji, otrdien ap plkst.12 (plkst.13 pēc Latvijas laika) spēcīgas lietusgāzes laikā Dženovā iegruva aptuveni 200 metru garš Morandi tilta posms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Krievijā sagrūst tilts pār dzelzceļa maģistrāli

Zane Atlāce - Bistere,09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijā, Amūras apgabalā sagruvis tilts pār Transsibīrijas dzelzceļa maģistrāli, ziņo ārvalstu mediji.

Svobodnijas pilsētā izsludināts ārkārtas stāvoklis. Tiek ziņots, ka tilts sagruvis tūlīt pēc tam, kad to šķērsojis kravas auto, bet zem tā tikko bija izbraucis preču vilciens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Dženovā notikušās katastrofas dēļ Bulgārija renovēs vairāk nekā 200 tiltus

LETA--AFP,16.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bulgārija nolēmusi renovēt vairāk nekā 200 tiltus, valstij reaģējot uz tilta sabrukšanu Itālijas pilsētā Dženovā, kur bojā gājuši vismaz 39 cilvēki, liecina ceturtdien publiskotā Bulgārijas valdības informācija.

Kopumā 211 tilti, vairums no kuriem celti pirms 35-40 gadiem, atrodas sliktā stāvoklī, valdības sanāksmē norādījusi Bulgārijas Reģionālās attīstības ministrija.

Bulgārijas premjerministrs Boiko Borisovs uzsvēris, ka visus šos tiltus nepieciešams renovēt un stiprināt.

«Vai nu izmantojot finansējumu ar aizdevumiem, ko atmaksāsim ar braukšanas maksu palīdzību, vai maksāsim no budžeta, taču es vēlos, lai tie visi tiktu renovēti vienā laikā,» sacījis premjers.

Eiropas Savienības nabadzīgākā valsts Bulgārija gadiem ilgi saņēmusi Eiropas finansējumu, lai modernizētu valsts infrastruktūru.

LASI ARĪ:

LVC: Gandrīz puse valsts pārziņā esošo tiltu ir sliktā tehniskā stāvoklī

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kapitāla tirgus Latvijā – trešajā desmitgadē, bet joprojām vājš. Vai ir alternatīvas?

Latvijas Bankas ekonomists Egils Kaužēns,29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no svarīgām finanšu tirgus sastāvdaļām ir likvīds un efektīvs kapitāla tirgus. Ieguldījumi akcijās un obligācijās ir ilgtermiņa ieguldījumi.

Attīstīts kapitāla tirgus veicina vietējās un ārvalstu investīcijas, uzkrājumu efektīvāku izmantošanu, dodot iespēju krājējiem vairāk nopelnīt, kas īpaši aktuāli zemo procentu likmju apstākļos. Savukārt uzņēmējiem tas dažādo aizņemšanās iespējas uzņēmuma attīstības finansēšanai.

Turklāt lēmumi par investīcijām vai, tieši pretēji, lēmumi par neinvestēšanu ietekmē ne vien pašreizējo tautsaimniecības stāvokli, bet arī summējas tautsaimniecības turpmākās attīstības perspektīvā.

Kāpēc kapitāla tirgus ir tik nozīmīgs:

  1. Uzņēmumi, emitējot vērtspapīrus kapitāla tirgū, piesaista ilgtermiņa finansējumu – gan vietējo, gan ārvalstu, kas dod iespēju uzņēmumiem attīstīties un pilnveidot ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu, diversificējot investoru loku;
  2. Mājsaimniecības un uzņēmumi var novirzīt savus uzkrājumus kapitāla tirgus vērtspapīros, kas parasti piedāvā augstāku ienesīgumu nekā noguldījumi bankās;
  3. Kapitāla tirgus dod iespēju sekot dažādu vērtspapīru procentu likmēm, kas ļauj spriest par piedāvājuma un pieprasījuma attiecību finanšu tirgū, par tirgus dalībnieku gaidām par riskiem un ekonomikas attīstību, finansēšanas nosacījumiem;
  4. Ekonomikas izaugsmes modeļos izaugsme ilgtermiņā ir atkarīga no kapitāla lieluma, un kapitāla tirgum ir būtiska loma šī kapitāla piesaistē un izvietojumā tautsaimniecībā;
  5. Labi funkcionējošs kapitāla tirgus palīdz sadalīt kapitālu pa dažādām nozarēm, uzņēmumiem tā, lai tiktu iegūts maksimāls labums tautsaimniecībā, – tiek meklēts optimums no paredzamā vērtspapīru ienākuma un riska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Latvija joprojām mājokļu cenu krituma līdere pasaulē

,25.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz mājokļu cenu krituma tempa samazināšanos, Latvija arvien ir dzīvokļu cenu samazinājuma līdere pasaulē, liecina Global Property Guide šā gada 3. ceturkšņa apkopojums.

Pētījuma autori norāda, ka visā pasaulē mājokļu tirgus atgūstās dažādi, attīstība ir nevienmērīga. Daudzviet arvien ir vērojams mājokļu cenu samazinājums. No 27 valstīm, kas ietvertas apkopojumā, 17 zemēs dzīvokļu cenas ir kritušas, bet 10 valstīs tās ir palielinājušās. Īpaši pētījumā tiek akcentēta Latvija, kuras mājokļu cenu kritums gada griezumā (šā gada 3. ceturksnis pret pagājušā gada attiecīgo laika posmu) bijis 59.7 % (ņemot vērā inflāciju). Šāds kritums esot «bezprecedenta gadījums». Tiesa, arī Apvienotajos Arābu Emirātos dzīvokļu cenas ir samazinājušās teju uz pusi — par 48.1 %. Ievērojamu kritumu piedzīvojusi arī Bulgārija (28.7 %), Īslande (21.2 %), Krievija (19.5 %), Slovākija (15.3 %).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Priekules novadā netālu no robežas ar Vaiņodes novadu atrodas apdzīvota vieta Audari. Reiz tur bijusi muiža, baznīca kalna galā, šobrīd dzīvo vien pāris cilvēku, vecie grausti nojaukti. Lai izdzīvotu, jāstrādā savā saimniecībā vai kooperatīvajā sabiedrībā Audarmuiža, kurā saimnieko Priekules novada domes deputāts Andis Eveliņš, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Inese Daškēviča dzīvo pirmajā no dažām mājām, kas Audaros vēl saglabājušās. Pie mājas ir uzraksts Lielā iela, kam aizkrāsots krievu valodā tulkotais nosaukums. «Ielu mums tagad likvidēs un katrai mājai būs savs nosaukums,» viņa stāsta. Mājai blakus bijis sagruvis šķūnis un māja, grausti novākti, un tagad labāks skats uz apkārtni. «Kādreiz bija Audaru muiža. Te ir viena ferma un tālāk Muceniekos arī viena. Pati te dzīvoju jau 27 gadus.» Pirms tam dzīvojusi mazliet tālāk - Zeidakos. Tagad Inese ir pašnodarbinātā un saimnieko savā saimniecībā, kurā ir piecas slaucamas govis. «Iztikšanai, var teikt,» viņa noteic. Arī kaimiņi strādā vai nu fermās, vai ir pensionāri. «Nekas cits te nav, ko darīt. Uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt tos, kas te vēl palikuši. Tukšs palicis,» nopūšas Inese. «Pārsvarā vecie bija, kas jau ir apmiruši, un jaunie neviens te nepaliek,» atzīst sieviete.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Nepiesaistot investīcijas, Rīgas centrs pēc 40 gadiem būs "sagruvis rajons"

LETA,19.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepiesaistot investīcijas, daļa no Rīgas centra pēc 40 gadiem būs "tukšs un sagruvis rajons", 18.jūnijā Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēdē sacīja Nekustamā īpašuma attīstītāju alianses (NĪAA) valdes loceklis Ints Dālderis.

Komisijas sēdē jautājumā par administratīvā sloga mazināšanu tika apspriesta arī šķēršļu mazināšana investīciju piesaistīšanai Rīgas centra, Rīgas vēsturiskā centra ēku atjaunošanai.

Dālderis norādīja, ka Rīgas centrā ir vairāki tūkstoši ēku, kuru stāvoklis kļūst arvien sliktāks. Lai tās uzturētu tādā pašā stāvoklī, kā pašlaik, katru gadu būtu jāiegulda pusmiljards eiro, sacīja NĪAA valdes loceklis un atsaucās uz Rīgas galveno arhitektu, kurš esot norādījis, ka investīciju trūkuma apstākļos Rīgai ir risks kļūt par izmirušu pilsētu kā senā pilsēta Pompeji.

Dālderis norādīja, ka jau pirms laba laika Rīgas vēsturiskajam centram tika noteikti striktāki ierobežojumi aiz bažām par kādu "ārprātīgu projektu" īstenošanu. Taču šīs bažas nav piepildījušās, situācija ir izvērtusies drīzāk otrādi un pašlaik nepieciešams veikt atbilstošas izmaiņas regulējumā, investīciju piesaistes veicināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltimorā kuģis otrdien ietriecies Frānsisa Skota Kī tiltā, kas sagruvis, ziņo ASV mediji.

Upē iekrituši līdz 20 cilvēkiem un vairāki automobiļi, vēsta mediji.

Spriežot pēc novērošanas kameru video, konteinerkuģis ietriecās tilta balstos, un pēc tam visa milzīgā tilta struktūra salūza un iegāzās Patapsko upē.

Avārijas dienesti pirmos zvanus par tilta sabrukšanu saņēma ap plkst.1.30 (plkst.7.30 pēc Latvijas laika), ziņoja raidorganizācija "CBS News".

Pagaidām nav skaidrs, cik automašīnu atradās uz tilta, kad tajā ietriecās kuģis, bet ugunsdzēsības dienesta amatpersonas stāsta, ka uz tilta noteikti atradusies liela kravas mašīna.

Glābēju un nirēju komandas cenšas atrast upē iekritušos cilvēkus.

2,6 kilometrus garais Frānsisa Skota Kī tilts pāri Patapsko upei tika atklāts 1977.gadā. Gadā vidēji to šķērso 11 miljoni transporta līdzekļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Divus gadus pēc traģēdijas Itālijā atklāj jauno Dženovas tiltu

Lelde Petrāne,06.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijā atklāts jaunuzbūvētais tilts Dženovā, ziņo ārvalstu mediji.

2018. gada augustā spēcīga lietus laikā, sabrūkot autostrādes tiltam, Dženovā bojā gāja 43 cilvēki.

Jauno tiltu, kas uzbūvēts 15 mēnešu laikā, projektējis slavenais itāļu arhitekts Renzo Piano, kurš tā dizainu sasaistījis ar Dženovas jūrniecības vēsturi. "Katru nakti spīdēs četrdesmit trīs zvaigznes," viņš sacījis tilta atklāšanā, norādot uz tilta lampām, kuras atgādinās par katastrofā bojāgājušajiem.

Jaunais tilts izmaksājis 200 miljonus eiro, bet šīm izmaksām jāpieskaita Morandi tilta atlieku nojaukšanas izmaksas, kas veidoja 90 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Sagruvis slavens Maltas tūrisma objekts

LETA--AP,09.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vētrā trešdien sagruvis viens no slavenākajiem Maltas dabas pieminekļiem - klints arka Azūra logs.

Premjerministrs Džozefs Muskats tviterī ierakstījis, ka viņam «sirds lūzt» aiz skumjām par Azūra loga zaudējumu.

Sagrūstot klints arkai, neviens cilvēks nav cietis.

Sabrucis balsts, kas turējis arkas augšējo daļu, skaidroja ģeologs Pīters Gats. Tas noticis jūras erozijas rezultātā.

Azūra logs bija Goco salas populārākais tūrisma objekts.

Vidusjūras krasta klintī izveidojies tilts bijis redzams daudzos kino un televīzijas darbos, arī seriālā Game of Thrones (Troņu spēles) un 1981.gada filmā Clash of the Titans (Titānu cīņa).

Klints arka gadu gaitā bija sākusi drupt, un valdība vēl pagājušajā mēnesī nolēma, ka katrs, kas tiks pieķerts, ejot pāri arkai, tiks sodīts ar 1500 eiro naudassodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Dženovā nojauc pērn sabrukušo Morandi tiltu

LETA--AFP,28.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dženovā piektdien nojauc autostrādes tiltu, kuram sabrūkot pagājušajā gadā dzīvību zaudēja 43 cilvēki, paziņojušas Itālijas varasiestādes.

Tilts, kuru pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados projektējis itāliešu inženieris Rikardo Morandi, sabruka pagājušā gada 14.augustā.

Spēcīgas lietusgāzes laikā iegrūstot aptuveni 200 metru garam tilta posmam, vismaz 30 vieglās automašīnas un trīs kravas auto nogāzās no 45 metru augstuma uz apakšā esošajām dzelzceļa sliedēm un divām noliktavām.

Tilta atlieku nojaukšana sākās februārī.

Drošības apsvērumu dēļ no tuvējās apkārtnes evakuēti aptuveni 4000 cilvēku un ap tiltu novietotas ūdens cisternas, lai novērstu putekļu izplatīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusa auto tirgū līdera maiņa

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db,16.02.2018

Pēc ilgiem gadiem pirmoreiz vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto – Mercedes Benz GLE 350 D 4Matic.

Avots: mbusa.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pēc ilgiem gadiem vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto.

Ja 2016. gadā Latvijā no jauna reģistrēto un valstī palikušo jauno luksusa automašīnu skaits no 850 gadu iepriekš samazinājās līdz nepilniem septiņiem simtiem, tad pērn tas atkal ir pieaudzis gandrīz līdz tūkstotim, piektdien, 16.februārī raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksus auto tirgus ziedu laiki Latvijā bija 2007. gadā - pēdējā gadā pirms krīzes, kad tika iegādātas aptuveni 1700 luksus automašīnas – tātad par tūkstoti vairāk nekā pērn. Tad iecienītāko luksus automašīnu desmitniekā pirmo pozīciju pārliecinoši ieņēma BMW X5 ar kopumā 434 pirmoreiz reģistrētām 2005.-2007.gada izlaiduma automašīnām. Sekoja Audi Q7 ar 148, Porsche Cayenne ar 122 un Mercedes Benz S500 ar 81 auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Atklāj Jaguar Land Rover autosalonu

Vēsma Lēvalde,02.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu luksusauto markas Jaguar un apvidus auto ražotāja Land Rover oficiālais pārstāvis Latvijā BM Auto Rīgā atklājis šo marku specializēto autosalonu.

«Šobrīd lielākā daļa uzņēmumu Latvijā domā par darbības sašaurināšanu, veic mazākus ieguldījumus un samazina izmaksas. Mēs, Inchcape uzņēmums, vēlamies izmantot situāciju un, tieši otrādi, ieguldīt līdzekļus,» uzsver Inchcape grupas uzņēmumu vadītājs Latvijā Andris Kulbergs. Jaguar un Land Rover mājvieta izveidota, pārveidojot automarku izkārtojumu BM Auto autosalonā. Līdz ar to zem viena jumta atrodas BMW, MINI, Alpina, Jaguar, Land Rover un BMW Motorrad ražojumi. «Ar šī salona atklāšanu varam svinīgi paziņot, ka pēc pārstāvēto marku skaita esam kļuvuši par lielāko premium pārstāvi Baltijas valstīs,» atklāšanas ceremonijā teicis BM Auto valdes loceklis Ivars Norvelis. Jaunajā Jaguar un Land Rover autosalonā apskatāmi aktuālie modeļi – Jaguar XF, Range Rover, Land Rover Freelander un Defender. Iespējams veikt izmēģinājumu braucienu ar 2010. modeļu gada Range Rover Vogue, bet drīzumā BM Auto gaida ierodamies jauno Land Rover Discovery 4 un lielās klases luksussedana Jaguar XJ jaunāko modeli. Db rakstīja, ka 2008. gada beigās Lielbritānijas automašīnu dīlera Inchcape, kuram ir filiāle Latvijā, tirgus vērtība samazinājās par 38% pēc tam, kad kompānija paziņoja, ka tās ienākumi 2009. gadā būs ievērojami mazāki nekā prognozēts agrāk. Savukārt 2009. gada sākumā, sarūkot jauno automašīnu pārdošanas apjomiem, Inchcape Latvijā likvidēja vairākas tirdzniecības vietas un atlaida vairākus desmitus darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kopīgi meklētu kontrabandas problēmas risinājumus, beidzot pie viena sarunu galda sēdušies gan uzņēmēji, gan tiesībsargi. Kaut arī abu pušu viedokļi dalās – uzņēmēji sūrojas par pieaugošajiem cigarešu, alkohola un degvielas kontrabandas apjomiem, bet tiesībsargi iebilst, ka dara visu iespējamo, pēc Latvijas Tirgotāju asociācijas iniciatīvas pirmo reizi abas puses risinājumu meklē, apvienojot spēkus.

Alkohola un tabakas nozarēs strādājošie komersanti uzskata, ka joprojām nepietiekamas pūles nelegālās izcelsmes tabakas un alkohola apkarošanā velta tiesībsargi. 40 - 50 % no tabakas izstrādājumu tirgus veido nelegālā produkcija, turklāt situācija arvien pasliktinās, jo šis cipars ir pieaugošs, tik šokējošus datus atklāj SIA Philip Morris Latvia.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apķīlājot Parex bankas akcionāru Valērija Kargina un Viktora Krasovicka īpašumus, viņu dārgās rezidences Jūrmalā varētu palikt neskartas.

Db jau ziņoja (10.11.2008.), ka Parex bankas līdzšinējo lielāko īpašnieku Valērija Kargina un Viktora Krasovicka īpašumi – akcijas, nekustamie un kustamie īpašumi – tiks ieķīlāti, lai kalpotu kā nodrošinājums darījumam, kura rezultātā valsts Latvijas Hipotēku un zemes bankas personā Parex bankā iepludinās vismaz 200 milj. Ls.

Vēl vakar pēcpusdienā nebija publiski pieejams sestdienas naktī pieņemtais valdības lēmums, arī Hipotēku bankā Db neizdevās uzzināt īpašumus, uz kuriem šis apgrūtinājums attieksies. Vienlaikus gan var lēst, ka netiks ieķīlātas abu baņķieru dārgās villas Jūrmalā un, iespējams, arī citi vērtīgi īpašumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu luksusauto ražotājs Aston Martin sadarbībā ar japāņu autoražotāju Toyota ir radījis supermini konceptu Cygnet, kurš tapis uz Toyota supermini modeļa iQ bāzes. Paredzams, ka sērijveida modelis dienasgaismu ieraudzīšot 2010. gada beigās, vēsta Autocar.

Darbs pie modeļa izstrādes turpināšoties arī 2010 gadā. Pagaidām Aston Martin mazulīti varēs atpazīt pēc Aston Martin firmas radiatora restes, 16 collu vieglmetāla diskiem un grezniem materiāliem iztapsētu salonu. Tehniskajā ziņā Cygnet izmantos Toyota IQ mazlitrāžas 1.33 litru 98 ZS jaudīgo benzīnmotoru. Aston Martin plānojot sērijveida Cygnet modeli pārdot tikai, sākot no 2010. gada beigām. Bez tam, to varēšot saņemt tikai tie, kuriem jau ir kāds no Aston Martin modeļiem, vai arī tuvākajā laikā plāno to iegādāties. Tikai pēc tam, proti, 2011. gadā Aston Martin baby modeli varēs nopirkt arī pārējie, vienīgais būšot jārēķinās, ka atšķirībā no Toyota IQ kurš maksā aptuveni 10 tūkst. sterliņu mārciņu, Aston Martin modelis maksāšot vismaz 20 tūkst. sterliņu mārciņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juridiskās personas īpašumā vai valdījumā reģistrētā vieglā auto tālākai pārdošanai tiks noteikts liegums – piecas darba dienas, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

To paredz sagatavotie grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kuru galīgajā lasījumā plānots akceptēt jau šonedēļ. Ekspertu ieskatā šāds nodokļu nomaksas kontroles pasākums par Latvijā ievestajiem transportlīdzekļiem, ik gadu papildus radīšot ieņēmumus pievienotās vērtības nodoklī ap 1,25 milj. eiro.

«PVN shēmas, kurās tiek izmantota dārgu vieglo automašīnu pirkšanas – pārdošanas darījumi, nav nekāds jaunums, tāpēc piedāvātais risinājums ir savadabīga iespēja nodokļu administrācijai šādas mahinācijas ar PVN izkrāpšanu no valsts budžeta ja ne izskaust, tad vismaz pamatīgi ierobežot,» jaunievedumu komentē Latvijas nodokļu konsultantu asociācijas valdes loceklis un nodokļu eksperts Ainis Dābols. Viņaprāt, pašreizējā kārtībā, īpaši luksusauto tirdzniecībā, ir daudz balto plankumu, kurus arī izmanto krāpnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jānis Viegliņš ir Pārdošanas skolas vadītājs un dibinātājs, Rīgas Komercskolas un Biznesa vadības koledžas lektors, Dienas Biznesa pārdošanas rokasgrāmatas papildinājumu autors. Viņš prot un māca saskatīt pozitīvo visvienkāršākajās lietās. J. Viegliņš mums šodien pastāstīja par savu jauno kaislību un mīlestību – tikko iegādāto auto Opel Adam.

– Kā tu pāris teikumos formulētu – kas ir pārdošanas māksla?

Es teiktu, ka pārdošana ir sajūtu ģenerēšanas tehnoloģija, ar kuru konkrētā vietā un laikā, vadoties no konkrētas personības, vienkārši tiek radītas tās emocijas, kas nepieciešamas, lai cilvēki justos komfortabli un veiktu izvēli par labu kaut kam. Un pēc tam aizietu ar emocijām, kas viņiem liktu atkārtot šo izvēli.

Ikdienā mans uzņēmums apkalpo juridiskas personas, sniedzot privātus ieteikumus un risinājumus pārdošanas apjomu palielināšanai. Pēc Pārdošanas skolas uzskatiem, ikviens uzņēmums var pārdot vairāk, daudzos gadījumos – pat par 100% vairāk. Vienīgais jautājums: kādas problēmas jārisina, lai panāktu rezultātu pusotra vai divu mēnešu laikā –, un mēs šīs problēmas drosmīgi risinām. Esam tikpat drosmīgi, cik Ādams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemāku izmaksu dēļ aizvien vairāk Latvijas iedzīvotāju un uzņēmumu izvēlas saviem auto Lietuvas un Igaunijas numura zīmes. Par to liecina gan Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), gan Auto asociācijas (AA) dati, kā arī Latvijas uzņēmumu pārstāvju teiktais.

Iemesls – Lietuvā un Igaunijā vairākkārt zemākie nodokļi/nodevas saistībā ar auto reģistrāciju/izmantošanu. Tā, piemēram, Toyota Avensis reģistrācijas, tehniskās apskates un transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa izmaksas triju gadu periodā Latvijā ir 530 Ls, Igaunijā 137 Ls, bet Lietuvā vien 29 Ls, liecina AA aplēses.

Runa ir ne tikai par tā saucamajiem luksusauto, kas tiek reģistrēti uz uzņēmumu vārda, bet arī par salīdzinoši lētajām automašīnām cenu robežās no diviem līdz pieciem tūkstošiem eiro, norāda AA prezidents Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dārgākie luksusa auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli DB,31.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#DB jau tradicionāli ir apkopojis Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksusa klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi.

DB jau tradicionāli ir apkopojis Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksusa klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi

Kopējie dati par pagājušā gada reālo luksusauto tirgu tiks publicēti pēcāk. Vieglā automašīna, kuras vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz 50 tūkstošus eiro (ja neskaita dažus izņēmumus), – šāda joprojām ir uz likuma normām balstīta Valsts ieņēmumu dienesta atbilde uz jautājumu, kas Latvijā skaitās reprezentatīvs jeb luksusa auto.

Topa pirmajā pozīcijā - SIA Old M 2017. gada izlaiduma Bentley Bentayga (cena no 300 000 eiro). Tā jaunais īpašnieks caur SIA Old M ir savulaik ar ātrās medicīniskās palīdzības «biznesu » pazīstamais uzņēmējs Adigjozals Mamedovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu luksusauto ražotājs Lexus beidzot ir atklājis jaunās superautomašīnas Lexus LFA patieso seju un tehniskos datus. Paredzams, ka superauto pie izmeklētajiem pircējiem nonāks 2010. gadā.

Divvietīgais Lexus LFA būs apjozies ar 4.8 litru V10 motoru, kurš attīstīs 560 ZS lielu jaudu, bet griezes moments aizstiepsies līdz 480 ņūtonmetriem. Klasiskās piedziņas sportistam zirgspēku savaldīšana tiek uzticēta sešpakāpju sekvenciālajai pārnesumkārbai. Atbilstoši superauto kategorijai Lexus LFA līdz 100 km/h lielam ātrumam aiztrauksies 3.7 sekundēs, bet maksimālais ātrums atdursies pie 325 km/h atzīmes.

Japāņi sola, ka Lexus LFA ražošana tiks uzsākta 2010. gadā. Vairojot modeļa ekskluzivitāti, pie reizes liekot saspicēt ausis dārgo auto kolekcionāriem, japāņi ir iecerējuši kopumā saražot tikai 500 LFA eksemplārus, bet pirmās mašīnas klienti varētu saņemt jau 2010. gada beigās. Pēc japāņu autoražotāja aplēsēm jaunā Lexus superauto cena varētu sasniegt 250 līdz 290 tūkst. eiro. Bez tam japāņi sola, ka drīzumā tikšot radīts vēl ekstrēmāks LFA modelis, kura stihija būs tikai un vienīgi sacīkšu trases.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parex bankas lepnie Maybach, kas pērn, sākoties bankas problēmām, tika pārdoti ārzonā noslēptai tikko dibinātai SIA Autobag, atkal mainījuši īpašniekus.

Pagājušās nedēļas beigās Vācijas luksusauto tirgotājs Tamsen pārdevis 2005. gada izlaiduma Maybach, ar kuru, spriežot pēc publiski pieejamās informācijas, Parex bankas vadīšanas laikā brauca tās bijušais valdes priekšsēdētājs Valērijs Kargins, kurš šo auto dēvējis par finanšu panākumu simbolu.

V. Kargina Maybach Latvijā jau nav kopš pavasara - martā tas noņemts no uzskaites, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu luksusauto ražotājs Bentley jau ir saņēmis vairāk nekā 100 klientu pasūtījumi, kuri vēlētos iegādāties jauno britu aristokrātu Bentley Mulsanne. Atgādināsim, ka Mulsanne ar lieliem panākumiem nule kā debitēja Frankfurtes autoizstādē.

Ekspertu un klientu atsauksmes par jauno britu luksuslimuzīnu bijušas necerēti pozitīvas, sagādājot Bentley iespadīgu pasūtījumu žūksni un skaidru vīziju, ka Arnage modelim ir sagatavots ļoti daudzsološs pēcnācējs. Britu aristokrāta garums sasniegs 5.55 metrus jeb par 16 centimetriem vairāk nekā Arnage. Starp citu, elitārākais Bentley limuzīns, kurš vairākus gadu desmitus izmantoja kolēģa, un tagad jau niknākā konkurenta Rolls Royce platformu ir pagātne, jo Mulsanne ir būvēts uz jaunas Volkswagen/Bentley iztrādātas platformas.

Mulsanne ir tipisks britu aristokrātijas limuzīns, kurā var nojaust acīmredzamu saikni ar hierarhijas kāpnēs zemāk stāvošo Bentley Continental Flying Spur limuzīnu. Spēka agregāta funkcijas pildīs 500 ZS jaudīgais 6.75 litru V8 turbomotors, kuram klāt tiek piekomandēta astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba.

Komentāri

Pievienot komentāru