Būve

Sagruvušā Dženovas tilta projektētājs jau 1979.gadā brīdinājis par korozijas risku

LETA,20.08.2018

Jaunākais izdevums

Pazīstamais itāliešu inženieris Rikardo Morandi, kas pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados projektējis pagājušajā nedēļā sagruvušo Dženovas autostrādes tiltu, jau pirms četriem gadu desmitiem brīdinājis, ka tas jāuzmana no korozijas.

Telekanāls RAI publiskojis fragmentus no ziņojuma, ko Morandi izstrādājis 1979.gadā - 12 gadus pēc šā tilta atklāšanas.

Ziņojumā viņš uzsvēris, ka tiltam nepieciešama pastāvīga apkope, un norādījis, ka tam jau novērojams «labi pazīstamais betona virsmas ķīmiskās izturības zudums», ko izraisījis jūras gaiss un tuvējās metalurģiskās rūpnīcas radītais piesārņojums.

«Agri vai vēlu, iespējams, jau tuvāko gadu laikā, būs nepieciešama apkope, lai noņemtu visas korozijas pēdas,» rakstījis Morandi (1902-1989), kura vārdā nosaukts tilts.

Kā ziņots, Itālijas Iekšlietu ministrijas Dženovas pārvalde svētdien oficiāli apstiprināja, ka 14,augustā notikušajā katastrofa prasījusi 43 cilvēku dzīvības.

Lai gan apzinātas visas personas, kas pēc traģēdijas tika reģistrētas kā pazudušas, Itālijas Ugunsdzēsības dienests turpinās pārmeklēt gruvešus,lai pārliecinātos, ka zem tiem nav aprakti vēl kādi cilvēki, par kuru pazušanu neviens nav ziņojis.

LASI VĒL:

Papildināta - FOTO: Dženovā sagruvis autostrādes tilts

Pēc tilta sagrūšanas Dženovā izsludina ārkārtas stāvokli

Dženovā notikušās katastrofas dēļ Bulgārija renovēs vairāk nekā 200 tiltus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas premjerministrs Džuzepe Konte trešdien uz 12 mēnešiem izsludinājis ārkārtas stāvokli Ligūrijas reģionā, kur Dženovā, sagrūstot tiltam, otrdien dzīvību zaudēja vismaz 39 cilvēki.

Precīzs bojāgājušo skaits vēl nav zināms, jo tilta drupas vēl nav pilnībā pārmeklētas.

Ārkārtas stāvokļa izsludināšana ļāvusi piešķirt reģionam piecus miljonus eiro no nacionālā ārkārtas situāciju fona.

Konte arī apstiprināja, ka valdība gatavojas anulēt līgumu ar privāto autoceļu uzņēmumu «Autostrade per l'Italia», kas atbildēja par Dženovā sabrukušā tilta apkopi un apsaimniekošanu.

«Šī ir traģēdija, kas nav pieņemama modernā sabiedrībā, un šī valdība darīs visu, kas ir tās spēkos, lai novērstu šādu gadījumu atkārtošanos,» paziņoja Konte.

Premjers sacīja, ka bojāgājušo skaits, visticamāk, vēl pieaugs.

Kā vēstīja itāļu mediji, otrdien ap plkst.12 (plkst.13 pēc Latvijas laika) spēcīgas lietusgāzes laikā Dženovā iegruva aptuveni 200 metru garš Morandi tilta posms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bojāgājušo skaits, kas zaudējuši dzīvību Dženovā, otrdien sabrūkot autostrādes tiltam, pieaudzis līdz 42, trešdien pavēstīja Dženovas virsprokurors Frančesko Kodzi.

«Šobrīd mēs zinām par 42 [bojāgājušajiem], arī trim nepilngadīgajiem,» sacīja prokurors, norādot, ka šie dati ir provizoriski.

Bojāgājušo vidū ir arī trīs astoņus, 12 un 13 gadus veci bērni, trešdien apliecināja Itālijas iekšlietu ministrs Mateo Salvīni.

Kā vēstīja itāļu mediji, otrdien ap plkst.12 (plkst.13 pēc Latvijas laika) spēcīgas lietusgāzes laikā iegruva aptuveni 200 metru garš Morandi tilta posms.

30 līdz 35 vieglās automašīnas un trīs kravas auto nogāzušies no 45 metru augstuma upes gultnē, uz dzelzceļa sliedēm un divām noliktavām.

Vietējie iedzīvotāji tiltu iesaukuši par Dženovas Bruklinas tiltu.

Centienos atrast izdzīvojušos trešdien glābšanas un meklēšanas operācijas dalībnieki intensīvi turpina pārmeklēt drupas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Divus gadus pēc traģēdijas Itālijā atklāj jauno Dženovas tiltu

Lelde Petrāne,06.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijā atklāts jaunuzbūvētais tilts Dženovā, ziņo ārvalstu mediji.

2018. gada augustā spēcīga lietus laikā, sabrūkot autostrādes tiltam, Dženovā bojā gāja 43 cilvēki.

Jauno tiltu, kas uzbūvēts 15 mēnešu laikā, projektējis slavenais itāļu arhitekts Renzo Piano, kurš tā dizainu sasaistījis ar Dženovas jūrniecības vēsturi. "Katru nakti spīdēs četrdesmit trīs zvaigznes," viņš sacījis tilta atklāšanā, norādot uz tilta lampām, kuras atgādinās par katastrofā bojāgājušajiem.

Jaunais tilts izmaksājis 200 miljonus eiro, bet šīm izmaksām jāpieskaita Morandi tilta atlieku nojaukšanas izmaksas, kas veidoja 90 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Dženovā notikušās katastrofas dēļ Bulgārija renovēs vairāk nekā 200 tiltus

LETA--AFP,16.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bulgārija nolēmusi renovēt vairāk nekā 200 tiltus, valstij reaģējot uz tilta sabrukšanu Itālijas pilsētā Dženovā, kur bojā gājuši vismaz 39 cilvēki, liecina ceturtdien publiskotā Bulgārijas valdības informācija.

Kopumā 211 tilti, vairums no kuriem celti pirms 35-40 gadiem, atrodas sliktā stāvoklī, valdības sanāksmē norādījusi Bulgārijas Reģionālās attīstības ministrija.

Bulgārijas premjerministrs Boiko Borisovs uzsvēris, ka visus šos tiltus nepieciešams renovēt un stiprināt.

«Vai nu izmantojot finansējumu ar aizdevumiem, ko atmaksāsim ar braukšanas maksu palīdzību, vai maksāsim no budžeta, taču es vēlos, lai tie visi tiktu renovēti vienā laikā,» sacījis premjers.

Eiropas Savienības nabadzīgākā valsts Bulgārija gadiem ilgi saņēmusi Eiropas finansējumu, lai modernizētu valsts infrastruktūru.

LASI ARĪ:

LVC: Gandrīz puse valsts pārziņā esošo tiltu ir sliktā tehniskā stāvoklī

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Aizsaulē devies apģērbu zīmola Benetton dibinātājs

Lelde Petrāne,23.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc īsas slimības 77 gadu vecumā miris apģērbu zīmola Benetton līdzdibinātājs Gilberto Benetons (Gilberto Benetton), ziņo BBC.

Viņš - kopā ar brāļiem Lučiano un Karlo, kā arī ar māsu Džulianu - United Colors of Benetton dibināja pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados.

Ģimene ir viena no ietekmīgākajām Itālijā, darbojoties arī celtniecības, transporta un ēdināšanas nozarēs. G. Benetons guvis atzinību par to, ka diversificējis ģimenes biznesu, nepaliekot tikai apģērbu nozarē, kā arī izvēršot to daudzmiljardu eiro gigantā.

Viņš bija bijušais vadītājs ģimenes holdinga kompānijā Edizione, kas kontrolē Itālijas lielāko infrastruktūras grupu Atlantia. Atlantia vienība bija saistīta ar tiltu Dženovā, kas sabruka šā gada augustā, izraisot 43 cilvēku nāvi.

Papildināta - FOTO: Dženovā sagruvis autostrādes tilts

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Dženovā nojauc pērn sabrukušo Morandi tiltu

LETA--AFP,28.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dženovā piektdien nojauc autostrādes tiltu, kuram sabrūkot pagājušajā gadā dzīvību zaudēja 43 cilvēki, paziņojušas Itālijas varasiestādes.

Tilts, kuru pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados projektējis itāliešu inženieris Rikardo Morandi, sabruka pagājušā gada 14.augustā.

Spēcīgas lietusgāzes laikā iegrūstot aptuveni 200 metru garam tilta posmam, vismaz 30 vieglās automašīnas un trīs kravas auto nogāzās no 45 metru augstuma uz apakšā esošajām dzelzceļa sliedēm un divām noliktavām.

Tilta atlieku nojaukšana sākās februārī.

Drošības apsvērumu dēļ no tuvējās apkārtnes evakuēti aptuveni 4000 cilvēku un ap tiltu novietotas ūdens cisternas, lai novērstu putekļu izplatīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Par Dženovas tiltu atbildīgā uzņēmuma Atlantia akcijas vērtība nokrītas par vairāk nekā 24%

LETA,16.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas infrastruktūras grupas «Atlantia», kas pārvalda autostrādi, kuras tilts Dženovā šonedēļ sabruka, akciju tirdzniecība Milānas fondu biržā ceturtdien uz brīdi tika apturēta, taču pēc tirdzniecības atsākšanas to vērtība nokritās par vairāk nekā 24%.

«Atlantia» galvenais aktīvs ir «Autostrade per l'Italia», kas pārvalda autostrādi A10, kur otrdien sabruka tilts, nonāvējot vismaz 39 cilvēkus.

Uzņēmuma akcijas vērtība jau otrdien nokritās par 5,4%, bet trešdien valsts noteiktas brīvdienas dēļ Milānas fondu birža nedarbojās.

«Atlantia» akciju tirdzniecība ceturtdien uz stundu tika apturēta, taču pēc tirdzniecības atsākšanas akcijas cena nokritās par 24,4% - līdz 17,79 eiro, ņemot vērā valdības paziņojumu, ka tā varētu anulēt «Autostrade per l'Italia» darbības licenci A10 autostrādei.

Itālijas premjerministra vietnieks Luidži Di Maio trešdien norādīja, ka šī traģēdija bijusi novēršama un tajā skaidri vainojama «Autostrade per l'Italia», kas nav veikusi atbilstošu tilta uzturēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas infrastruktūras grupas Atlantia, kuras valdes priekšsēdētājs ir Džovanni Kasteluči, kas pārvalda autostrādi, kuras tilts Dženovā šonedēļ sabruka, akciju tirdzniecība Milānas fondu biržā ceturtdien uz brīdi tika apturēta, taču pēc tirdzniecības atsākšanas to vērtība nokritās par vairāk nekā 24%. Itālijas valdība pavēstīja, ka plāno uzņēmumam noteikt 150 miljonu eiro naudassodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dženovā Itālijas ziemeļrietumos otrdien sabrucis autostrādes A10 tilts, un katastrofā gājuši bojā aptuveni 30 cilvēki, paziņojis iekšlietu ministrs Mateo Salvīni.

«Diemžēl ir aptuveni 30 bojāgājušie, un daudzi ievainotie ir nopietnā stāvoklī,» ministrs sacīja žurnālistiem.

Avoti nacionālajā ugunsdzēsības dienestā ziņu aģentūrai ANSA teikuši, ka bojāgājušo skaits esot pieaudzis līdz 35.

Iepriekš vietējā ātrās palīdzības dienesta vadītājs aģentūrai «Adnkronos» izteicās, ka katastrofā esot «desmitiem bojāgājušo».

Arī glābēji, kas meklē cietušos tilta gruvešos, apstiprina, ka esot «desmitiem upuru».

ANSA vēsta, ka vismaz pieci cilvēki atrasti dzīvi, taču tie guvuši smagus ievainojumus un atrodas kritiskā stāvoklī.

Itāļu mediji ziņo, ka ap plkst.12 (plkst.13 pēc Latvijas laika) spēcīgas lietusgāzes laikā iegruvis aptuveni 200 metru garš Morandi tilta posms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Zīmola stāsts: Eiropā vispirktākais skūteris

Jolanta Sēnele, speciāli DB,02.07.2019

Vespa skūteri. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Žygimantas Gedvila/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vespa spējusi vienā ripojošā priekšmetā apvienot visu, ar ko slavena Mikelandželo dzimtene

Aaah un aiziet! Odrija Hepberna, mazliet pārbiedētu seju un, knapi kontrolējot stūri, jau ļaujas Vespai sevi nest pa Romas ielām. Pa ielas nepareizo pusi, iztramdot gleznu pārdevējus un laiskus kafijas dzērājus, radot visapkārt vienu vienīgu haosu, kam galu var darīt tikai uzticīgi, kārtībai kalpojoši policisti. Šī ikoniskā aina ir no tikpat ikoniskās filmas Romas brīvdienas. Un tāpat kā šī filma ieskaitīta kino klasikas zelta fondā, tāpat arī Vespa – gan ne kino, bet dizaina klasikas zelta fondā.

Bezgala simpātiskā un varen itāliskā «lapsenīte». Cute! – teiktu amerikāņi.

Kaut skūteris nav sācies ar Vespa, tomēr tas noteikti ir slavenākais skūteris. Pēc dažādiem avotiem, kaut ko skūteriem līdzīgu ražoja jau kopš XX gadsimta sākuma, bet pēc skata tie vairāk atgādināja mazspēcīgus motociklus vai jaudīgus riteņus.

Komentāri

Pievienot komentāru