Gadījumā, ja Rīgu pamestu airBaltic, tas būtu liels trieciens, jo tā nodrošina vairāk nekā 60% no kopējā pasažieru skaita Rīgā.
Pērn airBaltic devums bija 63% pasažieru, bet šogad – jau 66%, preses konferencē Liepājā norādīja lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse. Esot gan arī citi pārvadātāji, kas gatavi pārņemt tiešos reisus, taču tikai rentablajos maršrutos. Piemēram, savu darbību nākamgad nopietni plāno paplašināt Wizzair, kas piekopj samērā agresīvu tirgus iekarošanas politiku. Jau esot gandrīz droši zināms, ka 2012.gada maijā darbu Rīgas lidostā sāks kāda jauna aviokompānija. Sarunas notiekot vēl ar vairākām aviokompānijām, kas vēlas sākt pasažieru pārvadājumus, tostarp arī ar lidsabiedrību no Šveices.
Tomēr tranzīta reisus, visticamāk, Rīga zaudētu. Pašreiz lidosta apkalpojot ap diviem miljoniem tranzīta pasažieru gadā, no tiem 1,9 miljoni ir airBaltic pasažieri. Lidostas ieņēmumi no kafejnīcām un restorāniem esot ap septiņiem miljoniem latu gadā, un tos atstāj galvenokārt tranzīta pasažieri. Tāpēc, uzskata Arnis Luhse, esot jālūdz «visi dievi, kādi vien ir», lai airBaltic paliktu nacionālā aviokompānija.
Pretēju viedokli intervijā Rietumu radio paudis Liepājas mērs Uldis Sesks, norādot, ka airBaltic ir jāpārdod, kamēr uzņēmums ir dzīvs, lidmašīnas lido un ir saglabājušās darbavietas. «Labs saimnieks rūpējas par savu uzņēmumu, bet, ja to neprot, uzņēmums ir jāpārdod, kamēr tā govs līdz galam nav nosprāgusi,» radiointervijā sacīja U. Sesks.
Līdzīgu viedokli laikrakstā Diena paudis arī Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcijas vadītājs Augusts Brigmanis, norādot - kāpēc turēt uzņēmumu, kas rada milzīgus zaudējumus? Tomēr tāds neesot visu ZZS biedru viedoklis.