Strikta finanšu plānošana, atskaites par padarīto turpmāk būs Operas ikdiena, sola Inese Eglīte. Tomēr radošo procesu noturēšana pasaules līmenī viņai ir izaicinājums.
Latvijas Nacionālā opera ir izsludinājusi iepirkumu par padziļinātu finanšu un juridisko auditu. Vai šādu lēmumu rosināja funkciju audita rezultāti?
Funkciju audits vairāk ir, lai noteiktu funkcijas un to, cik tad Opera maksā. Bet finanšu un juridiskais audits ir, lai tiešām pārliecinātos par finanšu un juridisko darbību caurspīdību un atbilstību.
Izpētot IUB publicētos LNO iepirkumus, redzams, ka līgumcenas ir līdzīgas – ap 5000 Ls scenogrāfiem un kustību māksliniekiem, izpildītājiem – 19,9 tūkst. Ls. Tikpat maksāts otolaringologam. Tomēr daudzos gadījumos norādīts, ka pasūtītājs nepiekrīt publikācijai. Vai saskatāt pārkāpumus iepirkumos?
Es domāju, tiek kultivēts mīts, ka finansēm mākslā nav nozīmes, jo radošais process ir unikāls, kas nav salīdzināms... Līdz ar to mākslas nozarē finanses nevarot būt pārskatāmas. Manā uztverē tas ir nepareizi. Operā līdz šim nav bijis kritēriju, kādā veidā izvērtēt radošos piedāvājumus, līdz ar to rodas dažādas atšķirības un iespējas piedāvāt savējiem, pamatojoties uz to, ka šie piedāvājumi ir unikāli.