Lietuvas restorānu ķēde Grill London Rīgā vēlas atvērt piecus šī zīmola un divus Paslēptās receptes restorānus
«Viss atkarīgs no tā, kā cilvēki Rīgā reaģēs. Pirmie mēneši rāda, ka latviešiem patīk mūsu koncepcija, mums ir daudz klientu. Taču mēs esam elastīgi un nekad neskatāmies tālu nākotnē. Darām visu soli pa solim un atveram vienu restorānu pēc otra,» saka Andrjus Bakans (Andrius Bakanas), Grill London mārketinga vadītājs. Investīcijas abu restorānu atvēršanā ir 600 tūkstoši eiro.
Kopumā uzņēmumu grupai ir 20 restorāni Lietuvā un Latvijā. Visvairāk ir Grill London, kas kopā ar Rīgas restorānu sasniedz 14. Grupā ietilpst arī Paslepti receptai, Āzijas ēdienu restorāns Režisierius, Dinner Map un konditoreja Jo Malonė by Režisierius. Pagaidām Latvijā uzņēmējam nav plāna atvērt citus savu zīmolu restorānus.
T/c Akropole atvērtais Grill London un Paslēptās receptes ir uzņēmuma pirmie restorāni ārpus Lietuvas. «Mums jau iepriekš bija ieteikumi atvērt restorānu ārpus Lietuvas, tostarp no latviešiem, bet mēs tam nebijām gatavi. Vispirms mums bija plāns izveidot restorānu ķēdi Lietuvā, tāpēc koncentrējāmies uz vietējo tirgu. Divi no mūsu Grill London restorāniem ir t/c Akropolis Viļņā un Klaipēdā, mums ir labas attiecības ar tirdzniecības centra vadību, un viņi mūs uzaicināja būt Rīgas centrā. Mēs daudz par to domājām, bet tad sapratām, ka tā ir laba iespēja, – ja ne tagad, tad kad?» tā A. Bakans.
Viņš piekrīt, ka biznesa attīstīšana ārpus valsts ir liels izaicinājums. Izvēlei par labu būt Rīgā nāk tas, ka attālums nav pārāk liels un uzņēmuma pārstāvji var bieži būt uz vietas. «Lietuva un Latvija ir diezgan tuvu, arī kulturāli. Ne velti mēs viens otru saucam par brāļiem. Tāpēc domāju, ka atvērt pirmos restorānus Latvijā ir vieglāk, nekā darīt to, piemēram, Skandināvijā vai Vācijā. Latvija ir laba vieta pirmajam solim ārpus Lietuvas. Redzēsim, kā ar to veiksies,» saka A. Bakans.
Vaicāts par pirktspēju, viņš teic, ka atšķirības neesot lielas. Restorānā Paslēptās receptes Rīgā un Lietuvā esot vienādas cenas, bet Grill London Latvijā ir nedaudz augstākas cenas – ne vairāk kā 10%. «Daži ēdieni ir tajā pašā cenā, bet citi ir nedaudz dārgāki. Tas saistīts ar nedaudz dārgākām izejvielām,» norāda A. Bakans.
Savukārt, runājot par to, vai uzņēmumam ir plāns ieiet arī citos tirgos, viņš teic, ka pagaidām vēl ne. Grill London ik pa laikam saņem jautājumus par franšīzes iespējām, bet pagaidām kompānija tam neesot gatava.
Visu rakstu lasiet 22. jūlija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!