Daudzfunkcionālais iepirkšanās un izklaides centrs Akropole plāno piesaistīt 27–30 tūkstošus apmeklētāju dienā.
Šo ieceri, tāpat kā ambīciju kļūt par labāko tirdzniecības centru Latvijā, balsta trīs vaļi: arhitektūra, nomnieku zīmoli, kā arī atrašanās vieta, stāsta Kaspars Beitiņš, SIA Akropole Rīga valdes loceklis un direktors, UAB Akropolis Group valdes loceklis.
Lai gan tirdzniecības centrs projektēts pilnībā no jauna, tas arī ietērpts bijušās leģendārās Kuzņecova porcelāna un fajansa fabrikas mētelī. Rūpnīca iepriekš atradās tai pašā adresē – Maskavas ielā 257. Akropoles apdarē iepludināti vecie ķieģeli. Kuzņecova mantojuma atsevišķi elementi tiks izkārtoti arī īpašā ekspozīcijā. 98 000 m2 lielajai celtnei (visa platība) kopumā ir ļoti daudz metāla, dzelzsbetona u.c. sarežģītu risinājumu, kā rezultātā jaunbūvi par vienkāršu šķūni vis nenosauksi. Interjers pat vairākkārtīgi slīpēts, tādējādi nedaudz pieaudzējot investīciju apjomu. Turklāt šāda pārprojektēšana būvniecības laikā nebija viegls uzdevums nedz virzītājam, nedz celtniekiem. Taču finālā piesaistītā starptautiskā uzņēmuma Benoy veikums interjera dizainā saimniekam šķiet mūsdienīgāks, konkrētajai vietai atbilstošāks atšķirībā no sākotnējās vīzijas, kam trūcis harmoniskuma.
Tirdzniecības centra aizpildījums ir tuvu maksimumam. Noslēgti nomas līgumi par 99%. Šobrīd nomnieki steidz pabeigt pēdējos remontdarbus līdz veikala atklāšanai. Tiesa, brīvas vietas vēl ir, tostarp viena ekskluzīva ēdinātājam, un tā ir liela terase ar skatu uz ledus arēnu. Citādi ir ar deviņus stāvus augsto biroju ēku, kur patlaban atrasti tikai četri nopietni nomnieki. Ofisu telpas veidotas brīvai interpretācijai, pielāgojamas nomnieku vajadzībām. Nomas maksai ir liela amplitūda atkarībā no tirdzniecības vietas, platības u.c. aspektiem.
K. Beitiņš atklāj, ka līdz ar Akropoli Latvijā ienāks Van Graaf, Deichmann, sporta zīmols USC, Apollo kinoteātris (igauņu zīmols) ar deviņām auditorijām, ietverot amerikāņu iecienīto IMAX kinozāli, kas nodrošina īpašu skaņas un video baudījumu, un auditorijas, kurās var pasūtīt ēdienu. Tāpat sola pilnīgi jaunu Sports Direct konceptu un Latvijā lielāko Maximu. Ēdinātāju plejādē startēs Grill London, Paslēptās receptes, Gan Bei. Būs arī vēl citi, kas piepildīs plašo restorānu zonu – divu līmeņu terases ap ledus laukumu.
Vēl viena atsevišķa «republika» būs O’Learys izklaides zona ar sporta spēļu simulatoriem u.c. Atelpai no iepirkšanās strādās sporta klubs, boulings, slidotava u.c.
Visu rakstu lasiet 8. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!
#1/45
Kaspars Beitiņš, SIA Akropole Rīga valdes loceklis un direktors, UAB Akropolis Group valdes loceklis.
#33/45
Kaspars Beitiņš, SIA Akropole Rīga valdes loceklis un direktors, UAB Akropolis Group valdes loceklis.
#44/45
Kaspars Beitiņš, SIA Akropole Rīga valdes loceklis un direktors, UAB Akropolis Group valdes loceklis.