Kurzemes Biznesa inkubatora uzņēmums Blue Shock Taxi jau šajā mēnesī gatavojas ieviest Liepājā jaunu tūrisma produktu - elektrovelosipēdu nomu.
Uzņēmums sadarbībā ar SIA NK Konsultāciju birojs un Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroju (LRTIB) realizējis projektu Blue Shock Bike, kas ietver elektrovelosipēdu nomu, elektrovelosipēdu papildu aprīkojuma prototipēšanu, jaunu elektrovelosipēdu izstrādi un iespējamo ražošanu. Plānots iegādāties 10 velosipēdus, kurus varēs iznomāt LRTIB un Liepājas Olimpiskajā centrā. Tāpat sāktas sarunas ar viesnīcām par šā pakalpojuma ieviešanu, db.lv pastāstīja SIA Blue Shock Taxi dibinātājs Artis Daugins. Savukārt SIA NK Konsultāciju birojs vadītājs Neils Kalniņš norādīja, ka jaunais pakalpojums būs laba reklāma Liepājai, turklāt dos iespēju ar velosipēdu izbraukāt Liepājas veloceliņus ne tikai aktīvā vecuma tūristiem, bet arī padzīvojušiem un mazaktīviem cilvēkiem, kam ir nogurdinoši mīt pedāļus. Nākotnē šis transports varētu kļūt par ērtu transporta līdzekli ikvienam pilsētniekam. Viena standarta elektrovelosipēda cena ir no 1100 eiro līdz 2000 eiro. Projektā paredzētais pirmais velosipēds tapis Spānijā, taču nākamos, iespējams, uzņēmums iegādāsies Vācijā, kur tiem esot augstāka kvalitāte. Velosipēdus plānots aprīkot ar GPS, kā arī būs iespēja pieslēgt iPad, lai iegūtu maršrutu norādījumus.
Pirmā elektrovelosipēda prezentācijā to izmēģināja gan Liepājas domes un sabiedriskā transporta firmu, gan mediju pārstāvji, atzīstot, ka pārvietošanās ir viegla un patīkama. Plānots, ka velosipēdiem būs uzlikts ātruma ierobežotājs - līdz 25 km stundā, lai neapdraudētu citus velosipēdistus un gājējus.
Db.lv rakstīja, ka SIA Blue Shock Taxi sola papildināt Liepājas sabiedriskā transporta piedāvājumu ar elektromobiļiem Tesla, taču to ražošana ASV aizkavējusies, tāpēc Latvijā šos automobiļus būs iespējams iegādāties tikai 2013. gadā. Tāpēc A.Daugins meklējis iespējas popularizēt e-mobilitāti jau šajā sezonā.
Vienlaikus Auto Blitz pārstāvis Ģirts Zemītis demonstrēja hibrīdauto Opel Ampera, kas spēj veikt 500 km attālumu, ja izmanto gan akumulatoru, gan degvielas bāku. Testa braucienā auto pārsteidza ar kluso pārvietošanos, vienkāršo vadību un pārskatāmo informācijas paneli. Auto uzlādei nepieciešamas sešas stundas, tāpēc vislabāk to uzlādēt naktī. Lai šāds transporta veids kļūtu par ikdienu Latvijā, būtu nepieciešama e-mobilitātes valsts politika, pietiekams uzlādes sistēmu tīkls, kā arī jābūt vienotai šā transporta veida attīstības uzraudzībai, uzskata Ģ. Zemītis. Viņaprāt, elektrotransports jau ļoti tuvā nākotnē izkonkurēs iekšdedzes dzinēju, jo naftas kā izsīkstoša resursa cenas būtisks kritums nav gaidāms, savukārt elektrodzinēju attīstība notiek strauji un cenas krīt.