Jaunākais izdevums

Ar mērķi popularizēt elektromobilitāti Blue Shock Bike ražotnē Liepājā top īpašs sporta gokarts, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Topošā elektrokarta parametri būs ievērojami labāki nekā iekšdedzes dzinēju gokartiem, turklāt tie risinās vides problēmas kartinga hallēs. «Esam nolēmuši pārspēt Ginesa rekordu – laiku, kurā transportlīdzeklis spēj sasniegt 100km stundā,» apgalvo Blue Shock Bike idejas autors, uzņēmējs Artis Daugins. Ja šobrīd rekords ir 3,14 sekundes, tad liepājnieki cer šādu paātrinājumu sasniegt mazāk nekā trīs sekundēs. Tomēr galvenais mērķis ir panākt, lai sabiedrība novērtētu elektrodzinēju priekšrocības gan sportā, gan ikdienas satiksmē.

Pieredze uzkrāta

Sporta elektrokarts, kura prezentācija paredzēta Eiropas rallija čempionātā, nav pirmais četrriteņu transportlīdzeklis, ko uzbūvējuši Blue Shock Bike puiši – pērn Kurzemes rallija laikā tika demonstrēts elektriskais gokarts E-GoCart, kas faktiski ir mazs četrriteņu elektroauto, atvasināts no elektrodivriteņa. Tā maksimālais ātrums bija 35 km/h, savukārt gokartam, kas top pašreiz, ātrums būs vairākas reizes lielāks, drošības nolūkos ierobežots līdz 160 km/h, bet to viegli var regulēt atbilstoši lietotāja prasmēm. «Mēs pārspēsim iekšdedzes dzinēju gokartus pilnīgi visos parametros,» sola A. Daugins. Tiesa, cena būs par 15–20% augstāka, taču ekspluatācijā tas ātri atmaksāsies, viņš uzsver.

Neliels motors, maza, taču jaudīga baterija, kas izstrādāta kopā ar autosportista un autobūvētāja Andra Dambja komandu.

Visu rakstu Ar «zilo dzirksteli» dedzinās Ginesa rekordu lasiet 12. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājā ražotos elektrodivriteņus primāri redz kā ļoti labu eksporta preci

Lelde Petrāne,26.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Blue Shock Bike, kas ražo elektrodivriteņus, ieguldot bankas Citadele izsniegto 150 tūkstošu eiro finansējumu ražošanas attīstībā un mārketinga pasākumos eksporta veicināšanai, plāno par trešdaļu palielināt apgrozījumu un šogad pārdot vismaz 500 elektrodivriteņus.

«Elektrodivriteņu tirgus tendences pasaulē liecina, ka katru gadu tiek pārdots par 20% vairāk elektrodivriteņu nekā iepriekšējā sezonā,» saka Blue Shock Bike attīstības direktors Neils Kalniņš.

Blue Shock Bike elektrodivriteņus ražo Liepājā, specializējoties industriālām vajadzībām, piemēram, pasta un policijas dienestiem piemērotiem elektrodivriteņiem. Uzņēmums tuvāko piecu gadu laikā ražošanu plāno kāpināt līdz trim tūkstošiem vienību gadā: «Šogad mēs plānojam pārdot vismaz 500 divriteņus, un tad soli pa solim kāpināt pārdošanas apjomus. Latvijā elektrovelosipēdi popularitāti gūst galvenokārt uzņēmumu un pašvaldību vidū. Valmierā, Saldū un Gulbenē ir pirmās pašvaldības, kur elektrodivriteņi ir izvēlēti kā vieni no iestādes darbinieku pārvietošanās līdzekļiem. Elektroriteni kā uzņēmuma transportlīdzekli ir izvēlējušies arī tādi uzņēmumi kā energouzņēmums Fortum, starptautisks auto nomas uzņēmums Hertz, autostāvvietu apsaimniekotājs Europark, kā arī Ceļu satiksmes un drošības direkcija un citas kompānijas. Līdz ar to var teikt, ka sapratne par elektrotransportu un tā priekšrocībām pamazām sāk veidoties, tomēr Latvijā ievērojamus pārdošanas apjomus neprognozējam. Savu produktu primāri redzam kā ļoti labu Latvijas eksporta preci,» norāda Neils Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Blue Shock Bike vadītājs: Pensijā varēšu iet, kad tikšu līdz elektriskā lidojošā paklāja ražošanai

Žanete Hāka,25.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrovelosipēdu ražošanas uzņēmuma Blue Shock Bike optimisms galvenokārt balstās uz divām lietām, jaunākajā Citadele Index pētījuma prezentācijā sacīja kompānijas vadītājs Neils Kalniņš.

Lai uzņēmējs varētu būt optimistisks, viens no pamatnosacījumiem ir kompetence, bet ne tikai tāda, kas izpaužas velosipēdu ražošanā, bet sapratnē, kādēļ elektrodivritenis ir neatņemama sastāvdaļa modernā pilsētas vidē. «Es pats savu misiju šajā biznesā esmu noteicis: tad, kad es tikšu līdz personīgi lietojamam elektriskajam lidojošajam paklājam, tad es varēšu iet pensijā,» viņš saka.

Ideja ražot elektrovelosipēdus izaugusi no N. Kalniņa līdzšinējās darbības – viņš pēdējos 15 gadus nodarbojies ar pilsētvides konsultācijām – pilsētvides attīstību, transporta problēmām.

Komentāri

Pievienot komentāru