«Staigā pa pieturu un meklē vecos talonus. Pēc tam aiznes mājās, logā saules gaismā izbalina un lieto atkal,» šādu ieteikumu reģionālais laikraksts Kursas Laiks noklausījies kādā sabiedriskā transporta pieturā Liepājā.
«Jau vairākus gadus tā vien braucu,» laikrakstam pastāstījusi kāda liepājniece, kura izmanto talonu balināšanas metodi. Kontrolieri ne reizes viņas talonus nav atpazinuši kā vairākkārt lietotus.
Pēc dzirdētā redakcija nolēmusi izmēģināt, kā šāda metode darbojas. Izlietotie taloni tika ar skoču pielipināti redakcijā pie loga. Pēc nedēļas redakcijas kolektīvs secināja, ka viens no taloniem vizuāli līdzinās jaunam talonam. Gaidot eksperimenta rezultātu, laikraksts pamanījis vēl dažos liepājnieku logos rindiņā salīmētus talonus un secinājis, ka tie tiek «žāvēti», lai atgrieztos apritē.
Pašvaldības aģentūras Liepājas sabiedriskais transports (LST) direktors Gints Lūsis laikrakstam apliecinājis, ka par talonu tintes kompostrējuma balināšanas metodi gan viņš, gan kontroles dienestā ir informēti. Taču, viņaprāt, uzņēmums ir pietiekami nodrošinājies pret talonu balinātājiem.
«Mēs sekojam līdzi tendencēm, lai sabiedriskajā transportā ieviestu arvien jaunas tehnoloģijas. Uzskatām, ka papīra biļete, talons ir vakardiena, tādēļ neplānojam veikt nekādus uzlabojumus esošajā kompostrēšanas sistēmā. Norēķinu pakalpojuma rītdiena ir bezkontakta kartes pielietošana ar nopīkstināšanu, neievadot PIN kodu, arī autobusā un tramvajā,» norāda sabiedriskā transporta aģentūras vadītājs.