Lai arī jau ilgāku laiku iedzīvotājiem ir dota iespēja norēķināties ar komunālo pakalpojumu sniedzējiem tieši, tas faktiski netiek izmantots, viens no iemesliem – dārgā rēķina apkalpošanas maksa, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Esam sagatavojuši šo pakalpojumu, taču neviens no klientiem nav izvēlējies iespēju norēķināties pa tiešo ar a/s Rīgas siltums,» DB atzīst lielākajā siltumapgādes uzņēmumā Latvijā.
DB jau vairākkārt ziņojis, ka 2014. gada sākumā spēkā stājās grozījumi Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā, paredzot, ka dzīvokļu īpašnieki par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem var norēķināties patstāvīgi ar pakalpojuma sniedzēju. Viens no galvenajiem šādu grozījumu izstrādes iemesliem – centieni pasargāt iedzīvotājus no negodprātīgiem namu apsaimniekotājiem, kas iekasē naudu par pakalpojumiem, taču tālāk par tiem ar pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, siltumapgādes vai ūdensapgādes uzņēmumiem norēķinās nepilnīgi vai vispār nenorēķinās, pieļaujot ilgstošu un lielu parādu uzkrāšanos. Likuma grozījumos bija paredzēts pārejas periods tiešo norēķinu ieviešanai – līdz pērnā gada 1. oktobrim. Jāatgādina, ka likuma grozījumu izstrādes gaitā bija gan skaļas diskusijas un diametrāli atšķirīgi viedokļi par to, vai tiešie norēķini ir nepieciešami un vai tie ļaus risināt gadiem sasāpējušās parādu problēmas, gan tika meklēti vainīgie.
Tagad secināms, ka pēc būtības nekādu izmaiņu nav.
Visu rakstu Liela brēka, maza vilna lasiet 29. septembra laikrakstā Dienas Bizness.