AS Lido pirmās latviešu virtuves līdzņemšanai veikala-kafejnīcas Ķirsons koncepta izveidē, kas ietver jaunu zīmolu, dizainu un sortimentu, ieguldījusi ap 200 000 eiro.
Veikala-kafejnīcas dizaina autore ir māksliniece Evija Ķirsone, ar kuru kopā izveidots koncepts, kurā var gan ērti iegādāties produktus līdzņemšanai, gan baudīt garšīgu maltīti uz vietas kafejnīcā. Papildus tradicionālajam Lido ēdienam Ķirsons piedāvā būtiskus jaunievedumus, kas radīti sadarbībā ar Lido uztura speciālisti Alisi Kindzuli - veselīgas pilngraudu sviestmaizes līdzņemšanai, ar vitamīniem bagātus kokteiļus no jogurta, augļiem un ogām, kā arī īpašus uzkodu komplektus ar pārdomātu uzturvērtību.
«Pirmie darbības rezultāti priecē ar pozitīvām atsauksmēm un liecina, ka klienti ir gatavi izmēģināt jaunumus - pirmajās Ķirsona darbības nedēļās visvairāk pieprasīti bijuši tieši veselīgie komplekti - sviestmaizes un kokteiļi,» skaidroja AS Lido valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.
Veikals-kafejnīca izvietots tirdzniecības centrā Galleria Rīga, Dzirnavu ielā 67, 1.stāvā 64 kvadrātmetru platībā. Ķirsona klientiem ir iespējams izvēlēties no aptuveni 200 dažādiem ēdieniem un dzērieniem, tostarp jau arī iemīļotiem Lido gaļas, kulinārijas un konditorejas produktiem.
Kā iepriekš informēja uzņēmuma pārstāvji, jaunā veikala-kafejnīcas klāstā iekļauti klientu līdz šim iepazīti un iecienīti ēdieni. Taču Lido piedāvās arī jaunus produktus, kas radīti sadarbībā ar uzņēmuma uztura speciālisti Kindzuli. Tos izstrādājot, īpaši piedomāts pie tā, lai ēdieni būtu gan ērti līdzņemšanai, gan uzturvielām bagāti, norādīja Lido īpašnieks un padomes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons.
«Uzturs ir ne tikai nozīmīga dzīvesveida sastāvdaļa, bet veselības un augstu darbspēju pamats. Zinātnieki ir nākuši klajā ar datiem, ka 60% no nāves cēloņiem visā pasaulē ir saistīti ar neinfekciozām slimībām, kur viens no galvenajiem riska faktoriem ir neveselīga un nekvalitatīva uztura uzņemšana ilgtermiņā,» akcentēja Kindzule. Viņa mudināja biežāk izvēlēties dabisku, kvalitatīvu un veselīgu pārtiku un ieteica interesēties par to, kas ir ēdiena sastāvā.
«Ir jāiet līdzi laikam, nevis citiem - tas ir viens no svarīgākajiem Lido principiem, kas ir mūsu darbības pamatā kopš 1987.gada. Saglabājot Lido tradīcijas, aizvien tiecamies klientiem piedāvāt mūsdienīgu un kvalitatīvu ēdienu. Ikdienas steigā cilvēkiem paliek arvien mazāk laika apsēsties pie pusdienu vai vakariņu galda un ieturēt pārdomātu maltīti,» atzīmēja Ķirsons.
Līdz ar jaunā koncepta izveidi Lido mērķis ir mainīt priekšstatu par tā saukto ēdienu take-away jeb līdzņemšanas kultūru, piedāvājot klientiem iespēju paēst ātri, bet vienlaikus arī kvalitatīvi un veselīgi, uzsvēra Ķirsons.
Kā ziņots, pērn ēdināšanas kompānijas Lido apgrozījums audzis par 17% un, noslēdzot pārskata gadu, sasniedza 33,16 miljonus eiro, taču uzņēmums pērn cieta zaudējumus 888 957 eiro apmērā, liecina Firmas.lv informācija. Zaudējumi ir saistīti ar nekustamo īpašumu vērtības samazinājuma atzīšanu 2014.gadā, bet tie neietekmē uzņēmuma pamatdarbību, aģentūru LETA iepriekš informēja uzņēmumā.
Patlaban Lido tīklu veido deviņi bistro Latvijā, kā arī viens Lido bistro Tallinā, gaļas un kulinārijas ražošanas bāze, alus darītava, konditoreja un veikals Rīgā.
Uzņēmums dibināts 1991.gadā. Tā pamatkapitāls ir 927 427 eiro. Uzņēmuma dibinātājs, ilggadējais īpašnieks un vadītājs Gunārs Ķirsons patlaban ieņem Lido padomes priekšsēdētāja amatu.