Lielākā daļa no preču un pakalpojumu cenām martā, salīdzinot ar februāri, nav mainījušās.
Par to liecina aprīlī publiskotie cenu salīdzinājuma dati, kurus apkopo SIA Aptauju centrs. Cenu salīdzinājums liecina, ka no 1837 precēm un pakalpojumiem ierakstiem absolūtais vairākums - 1580 jeb 86% - preču un pakalpojumu cenas nav mainījušās, 144 jeb 8% preču un pakalpojumu ir novērota mazāka cena, bet tikai 113 jeb 6% precēm un pakalpojumiem marta mēnesī ir novērota lielāka cena nekā februāra mēnesī. Lielākais cenu kritums martā tika novērots frizieru pakalpojumiem – par 25%, savukārt lielākais cenu kāpums novērots saldajiem pipariem (par 26,05%), āboliem Janagold (11,24%) un taksometra pakalpojumiem (kāpums par 11,23%).
Jāatgādina, ka patēriņa cenu monitorings tiek veikts nolūkā novērot cenu svārstības pirms eiro ieviešanas un tās laikā, lai identificētu nepamatotu un spekulatīvu cenu kāpumu tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietās. Tikmēr tirgotāji kliedē bažas un atzīst, ka, pārejot uz eiro, tirgotājiem jārēķinās ar izmaksām, taču tās nebūšot tik dramatiskas, lai palielinātos cenas. Tirgotāji uzskata, ka būtiskākais aspekts pārejai uz eiro no sabiedrības viedokļa ir pilnīga skaidrība par šo pārējas procesu soli pa solim – kā tas notiks un kā cilvēkiem būtu jārīkojas. Tāpēc jo īpaši nozīmīga ir aktīva valsts institūciju darbība un komunikācija, informējot sabiedrību. Vienlīdz svarīgs jautājums ir mazināt bažas par cenu pieaugumu, skaidro Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.