Ekonomikas krīzē bizness sokas kompānijām, kuras palīdz cilvēkiem vieglāk pārdzīvot grūtos laikus - lētā pārtika, kosmētika, aksesuāri, kā arī sīko pakalpojumu bizness.
Recesijas laikā dizaineru apģērbi paliek uz pakaramajiem veikalos, bet lūpu krāsām tendence ir pretēja —sievietes tās pērk vairāk, jo par pieņemamu cenu var sevi iepriecināt. Analītiķi šo fenomenu vēro kopš Lielās depresijas laikiem. 1930.gadā lūpu krāsas pārdošana ASV auga par 25%, divas reizes — arī pēc terora aktiem 2001.gada 11. septembrī. Lielbritānijā 2008.gada pēdējā ceturksnī lūpu krāsa pārdota par 10% vairāk nekā gadu iepriekš.
Analītiķi arī norāda uz lēto aksesuāru pārdošanas pieaugumu. Piem., 2008.gadā Lielbritānijā tika pārdots rekordliels kaklasaišu skaits — 12,4 milj. zīda un 21,4 milj. no cita auduma. 2005.gadā, kad ekonomikas stāvoklis bija krietni labāks, šie skaitļi bija attiecīgi 10,5 milj. un 16,4 milj.
Ziedu laiki ir sākušies arī sīko pakalpojumu nozarei. Recesija ir devusi cerību, piem., niecīgajai apavu remonta sfērai, kur kritums bija vērojams vairākus gadu desmitus, vēsta The Wall Street Journal. Pieauguma pazīmes vērojamas ne tikai kompānijām, kuras strādā ar gala patērētājiem. Ieguvēju vidū no krīzes zināmā mērā tiek minēti arī kravu autopārvadātāji. Kravu piegāde ar lidmašīnām ir kļuvusi pārlieku dārga, bet dzelzceļi Eiropā strādā uz iespēju robežas.Tāpēc dažas kravu autopārvadātājkompānijas norāda uz strauju pasūtījumu kāpumu, īpaši pēc degvielas palētināšanās, un plāno paplašināt autoparku un ņemt darbā jaunus šoferus.
Vairāk par ieguvējiem no ekonomiskās krīzes lasiet trešdienas, 11. februāra laikrakstā Dienas bizness.