Uzņēmēji, kas nodarbina strādājošos uz pilnu slodzi, maksā labas algas un visus nodokļus, pārāk bieži neiztur zemākās cenas spiedienu publiskajos iepirkumos un tajos neuzvar
Šādu skarbo realitāti DB atklāj Latvijas Reklāmas asociācijas vadītāja Baiba Liepiņa. Turklāt uzvarētāji nav uzņēmēji, kas darbojas ēnu ekonomikā, bet gan tās aģentūras, kas atradušas legālu veidu, kā mazināt nodokļus, piemēram, strādājot kā mikrouzņēmumi, vai strādājot vispārējā režīmā, bet nodarbinot pāris darbiniekus uz dažām stundām dienā. B. Liepiņa uzskata, ka ir jārod tiesiski risinājumi, kā publiskajos iepirkumos atsijāt šādus pretendentus, dodot priekšroku tiem uzņēmumiem, kas nodarbina darbiniekus uz pilnu slodzi un maksā darba tirgum adekvātas algas.
Tāpat B. Liepiņa teic, ka mikrouzņēmumi noteikti var darboties nozarē, sniedzot savus pakalpojumus privātajam sektoram, taču tiem nevajadzētu piedalīties publiskajos iepirkumos. Citādi šobrīd sanāk, ka valsts iestādes strādā ar piegādātājiem, kas piedāvājuši zemāku cenu, nenomaksājot valstij paredzētos nodokļus. Savukārt no otras puses, tās pašas valsts iestādes, vēlas palielināt budžeta ieņēmumus par spīti tam, ka praksē rīkojas pretēji.
Aptaujājot nozarē strādājošos uzņēmējus, redzams, ka ir vienprātība jautājumā par to, ka iepirkumos nedrīkst dominēt zemākā cena, bet pretendenti ir jāvērtē pēc saimnieciskā izdevīguma principa. Tajā pašā laikā nelielas aģentūras, kas nav Latvijas Reklāmas asociācijas biedri, neuzskata, ka mikrouzņēmumi nedrīkstētu piedalīties publiskajos iepirkumus, kā arī atzīst, ka tā ir normāla prakse, ja radošā uzņēmumā strādā viens vai divi darbinieki nepilnu darba laiku. Pēc viņu domām, svarīgākais ir darba kvalitāte un profesionālisms, savukārt nepieciešamos resursus var iegūt, piesaistot apakšuzņēmējus.
Plašāk lasiet rakstā Publisko iepirkumu kažoks blusu pilns pirmdienas, 7. augusta, laikrakstā Dienas Bizness!