Galvenais krīzes komunikācijā – ātrums, adekvātums un atbildības uzņemšanās.
«Pēkšņās krīzes, protams, nav iespējams prognozēt, taču parasti kompānijām, kuru darbībā pastāv dažādi riska faktori, vajadzētu būt izstrādātam t.s. krīzes plānam. Būtiskākais šajā plānā – kurš un par ko ir atbildīgs iespējamajā krīzes situācijā un kāda ir lēmumu pieņemšanas un informācijas plūsma,» skaidro Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas izpilddirektore Sandra Stepe. Krīze ir notikums, kas var radīt neatgriezeniskas sekas zīmola vērtībai, – krīzes komunikācijas plāna nepieciešamību uzsver komunikācijas konsultāciju uzņēmuma Hill & Knowlton Latvia valdes priekšsēdētājs Ralfs Vīlands. Tajā pašā laikā, kā liecina vortāla 7guru aptauja, krīzes komunikāciju plāni ir izstrādāti tikai 15 no 100 Latvijas uzņēmumiem.
«Neatgriezeniski iedragāta reputācija un milzu naudas tēriņi tās saglābšanai tikai tāpēc, ka uzņēmuma vadība dzīvojusi ar apziņu, ka ar mums jau nekas nenotiks un ja notiks – izkulsimies. Tajā pašā laikā, ja uzņēmums ir savlaicīgi reaģējis uz situāciju, rīkojies profesionāli un sistemātiski – krīzes rezultāts var būt arī veiksmes stāsts,» uz lielākajiem zaudējumiem norāda sabiedrisko attiecību kompānijas Repute valdes locekle Iveta Antonišķe.
Par konkrētām kļūdām ne vien pasaules milžu, piemēram, British Petroleum krīzes komunikācijā, bet arī Latvijas uzņēmumos, kā arī pozitīviem piemēriem plašāk lasiet šodien Dienas biznesā!