Otrdien, 17. martā, noslēgsies pašmāju IT uzņēmuma DPA rīkotā iniciatīva City Up, kuras ietvaros Latvijas reģionu skolās tika meklētas nākamās IT nozares zvaigznes. No 14 komandām ir noteikti trīs finālisti, kas pārstāv Cēsis, Siguldu un Jelgavu. Pasākuma laikā spēcīgākās komandas prezentēs savas idejas un sacentīsies par balvām.
«Pasaules prakse rāda, ka vairāku lielo uzņēmumu dibinātāji, piemēram, Lerijs Peidžs un Sergejs Brins (Google) un Stīvs Vozņaks un Stīvs Džobss (Apple Inc.) viens otru atrada tieši vidusskolas laikā,» stāsta DPA vadītājs Sandis Kolomenskis. «Tas ir laiks, kad riskēt ir daudz vienkāršāk, ir vairāk brīvo brīžu, savukārt neveiksmes gadījumā vienmēr ir vecāku ledusskapis, pie kā atgriezties. Tieši tāpēc uzsākām šādu iniciatīvu, uzrunājot jauniešus skolas vidē,» atzīmē Sandis Kolomenskis.
«Jautājot skolēniem, cik daudzi no viņiem domā braukt prom no dzimtās pilsētas, daudzi no viņiem atzīst, ka savu nākotni neplāno saistīt ar šo pilsētu un vēl vairāk – Latviju. Šī iemesla dēļ City Up ietvaros mēģinājām jauniešiem parādīt, ka turpat reģionā ir interesantas un uz attīstību vērstas darba vietas. Ceram, ka, pateicoties šai iniciatīvai, kaut vai daži jaunieši apzināsies, ka viņu spēkos ir izveidot lietderīgus un spēcīgus uzņēmumus un stiprināt savas dzimtās pilsētas vai reģiona attīstību,» tā S. Kolomenskis.
Skolēnu izstrādātos projektus vērtēs vairāki nozares eksperti: Sandis Kolomenskis, DPA valdes loceklis, Ēriks Eglītis, Microsoft Latvija vadītājs, Rolands Ozoliņš, Microsoft Latvija mazā un vidējā biznesa sektora vadītājs, Jānis Endziņš, LTRK valdes priekšsēdētājs un Ainārs Sviklis, Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijas (LR IZM) resora informācijas un komunikācijas tehnoloģiju vadītājs.
Iniciatīva City Up tika uzsākta 2014. gada septembrī ar mērķi veicināt reģionālo uzņēmēju un jauniešu abpusējo sadarbību jaunu biznesa ideju radīšanai, izmantojot mūsdienīgas IT tehnoloģijas. Uzņēmēji varēja dalīties ar savām vēlmēm uzņēmuma IT vides, komunikācijas vai mājas lapu izstrādei un uzlabošanai, bet 9.-12. klašu skolēni varēja piedāvāt risinājumus.