Latvijas piensaimnieku kooperatīvs Latvijas Piens spēris pirmo nozīmīgo soli siera tirgus segmenta paplašināšanā, atklājot jaunu siera zīmolu Pats.
Kā norāda produkta ražotāji, siera līnija radīta plašam patērētāju lokam, kas ikdienā regulāri patērē sieru kā pamata vai papildu sastāvdaļu ēdieniem. Latvijas Piena jaunais zīmols Pats ietver divus siera veidus: Krievijas un Holandes sieru, informēja uzņēmuma pārstāvji.
«Latvijas patērētāju vidū Holandes un Krievijas sieri ir vispieprasītākie un populārākie sieru veidi, tāpēc vēlamies cilvēkiem dot iespēju uzturā lietot pašmāju šīs markas produktus, kas izgatavoti no Latvijas piensaimnieku sarūpētām izejvielām,» par jauno produktu līniju stāsta SIA Latvijas Piens valdes priekšsēdētājs Raimonds Freimanis, piebilstot, ka patlaban siera ražotne kopumā spēj pārstrādāt 4000 tonnu piena mēnesī. Ar laiku jauda tiks palielināta.
Zīmola Pats sieri Krievijas un Holandes jau patlaban pieejami mazo veikalu ķēdēs, savukārt aprīļa beigās vai maija sākumā tie būs nopērkami lielveikalos Rimi, Iki un citur. Lai gan Latvijas Piens ražotne orientējas uz eksportu, PATS sieri būs pieejami tikai Latvijā.
Līdztekus plaša patēriņa pamatlīnijai Pats, ražotnē top arī tādi siera veidi kā Trikantālers un Trikantālers ar amoliņu vai papriku, vidēji liesie sieri Krievijas un Holandes, kā arī 90 dienas nogatavinātais Krievijas Premium. Tāpat Latvijas Piens ražo jau starptautisku atzinību ieguvušās svaigā siera Sniega bumbas, kas jau tagad tiek eksportētas uz Vāciju, Slovākiju un Igauniju.
Siera rūpnīcā kopumā investēti 10,5 miljoni latu. Patlaban 90% siera tiek tirgoti Latvijā, savukārt vidēja termiņa attīstības mērķos proporciju plānots būtiski mainīt, eksportējot ap 50% no saražotā kopapjoma.
Latvijas Piens ir Latvijas zemnieku kooperatīviem pilnībā piederošs uzņēmums, kurā apvienojušies vairāk nekā 600 Latvijas piensaimnieki. Siera ražotne darbojas kopš 2012. gada decembra.