Ozols vai četri gadalaiki - vienu no šīm idejām iemiesos Latvijas paviljons starptautiskajā izstādē Expo Milano 2015, kuras pamattēma ir Paēdināt planētu. Enerģija dzīvei.
Abi kandidāti kopumā no desmit projektiem izvēlēti Ekonomikas ministrijas (EM) rīkotajā metu konkursā. Žūrijas komisijas loceklis - režisors Uģis Brikmanis - priecājas par samērā lielo pieteikumu skaitu, saistot to ar Latvijas paviljona tēmai paša izvēlētā moto - Dzīvības drava - rosinošo dabu, vēsta laikraksts Diena. To slavējot arī EM pārstāvji, uzskatīdami, ka šāda koncepcija Latvijai ļaus sevi prezentēt kā zaļā tūrisma galamērķi un nepiesārņotā vidē audzētu produktu izcelsmes valsti.
Par iespēju veidot Latvijas tēlu izstādē Milānā sacenšas divas personu apvienības. Paviljona kā ozola idejas autori ir SIA Positivus Event, SIA Made arhitekti, SIA McCANN Rīga un Rolands Pēterkops. Savukārt caur četru gadalaiku ciklu valsti reprezentēt iecerējuši SIA DDB Worldwide Latvia, SIA Sarma&Norde arhitekti, SIA Sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils un SIA Kultūras projektu aģentūra Indie, ziņo laikraksts. Galavārdu par uzvarētāju teiks EM iepirkumu komisija ar EM valsts sekretāru Juri Pūci priekšgalā.
Expo izstādei Milānā Latvija esot atvēlējusi četrus miljonus latu - tas ir apmēram par pusotru miljonu vairāk, nekā tērēts dalībai 2010. gada izstādē Šanhajā. «Ķīnā bija lētāks darbaspēks un zemākas personāla uzturēšanās izmaksas, Itālijā tas viss ir dārgāks,» atšķirību pamatojis EM Uzņēmējdarbības departamenta Expo Milano projekta vadītājs Roberts Stafeckis.
Uz potenciālajiem Latvijas pārstāvjiem Expo izstādē 2015.gadā skeptiski raugās SIA Aerodium valdes priekšsēdētājs Ivars Beitāns. Viņa veidotais vēja tuneļa paviljons iepriekšējā Expo izstādē Ķīnā izpelnījās nedalītu publikas uzmanību, bet ne vienā, ne otrā Milānai paredzētajā projektā I. Beitāns lielu apmeklētāju piesaistes potenciālu nesaskata, raksta Diena. «Patriotisms - tas ir forši, bet tas, kas svarīgs latviešiem, ne vienmēr interesē citus,» viņš uzskata.