Tehnoloģijas

Latvijas iedzīvotājiem topā 32 collu televizori, kā arī 3D modeļi

Sanita Igaune,05.01.2011

Jaunākais izdevums

Latvijas iedzīvotāji visvairāk izvēlas 32 collu lielus televizorus, tas skaidrojams ar mazajiem dzīvokļiem. Tomēr pieaug arī pieprasījums pēc lielākiem televizoriem – 42 collas un lielākiem LED un LED LCD televizoriem, DB norāda LG Electronics Latvia komercdirektors Sergejs Samoiļenko.

Vislielākais pieaugums pēc televīzoriem bija jūtams pirms valsts pārejas uz digitālo televīziju (2010.gada 1.jūnijs).

Kā viena no galvenajām lietām, kam klienti pievērš pastiprinātu uzmanību ir iebūvētais DVB–T dekoderis, kas atbalsta MPEG4 signālu, lai ar jauno televizoru varētu skatīties digitālo televīziju, atzīmē S. Samoiļenko.

Tāpat viņš apliecina, ka klienti izrāda arvien lielāku interesi par pavasarī prezentētajiem 3D televizoriem.

Arī Panasonic Latvijas pārstāvniecības vadītāja Santa Māgure DB atklāja, ka Panasonic nebija rēķinājies ar pieprasījumu, kas veidojās tieši 65 collu 3D plazmas televizoriem, tādējādi arī Latvijas plaša patēriņa elektronikas tirgū bija vērojams preču deficīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna televizora meklēšana bieži kļūst par komplicētu pieredzi. Jo pat vienāda izmēra televizoru cenas dažkārt ir atšķirīgas un atšķiras pat vairākas reizes. Produkcijas ražotāji un pārdevēji reklamē noteiktas papildu funkcijas, nekad nedzirdētās tehnoloģijas un neticamus solījumus par skatāmā attēla kvalitāti, un tas viss it kā liek mums arvien vairāk tērēt naudas jaunajai ierīcei. Savukārt internetā informācijas meklēšana salīdzināma ar haosu – tur ir pilns ar pretrunām un neapstiprinātiem faktiem, kas vēl vairāk maldina. Tomēr, ņemot vērā dažus galvenos kritērijus, var izvēlēties tiešām labu televizoru. Protams, nekādi padomi nepalīdzēs izvēlēties ideālāko variantu, tomēr sniegs pietiekami informācijas, ar ko sākt meklējot jaunu viedtelevizoru.

Izmērs – svarīgs faktors

Tiem, kuri apgalvo, ka ekrāna izmērs un attēla kvalitāte nav viena no otras atdalāmas lietas, ir taisnība tikai daļēji. Jo lielā telpā pat labākās kvalitātes neliela televizora pārraidāmais attēls pazudīs. Šī iemesla dēļ viesistabā būtu jānovieto vismaz 55 collu pa diagonāli viedtelevizors, bet guļamistabā – vismaz 40 collu pa diagonāli. Tomēr, optimāls izmērs lielai istabai – 65 collas un vairāk. Protams, lēmumu par iegādi bieži vien ietekmē arī papildu funkcijas vai parametri, piemēram, 4K izšķirtspēja, HDR vai ļoti funkcionāla viedā attālinātā vadības pults, taču biežākā klientu sūdzība saskaņā ar 220.lv elektroniskas speciālistu teikto, ir tā, ka pircēji iegādājas vienkārši pārāk mazu televizoru. Tāpēc būtu labi jāpadomā, vai nebūtu jāinvestē lielākā ekrānā, un nevis papildu parametros, kas skan inovatīvi un diezin vai ir nepieciešami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums TP Vision šogad sācis ražot Philips televizorus uz Android operētājsistēmas bāzes.

Jau zināms, ka pirmie šīs jaunās sērijas Philips 9800 televizori pārdošanā būs septembrī, informē kompānijas pārstāvji.

Philips televizori ar Android operētājsistēmu atbalstīs tiešsaistes un netiešsaistes režīmus. Pieslēdzot televizoru internetam, būs iespējams lietot Philips Smart TV un izmantot Google Play Android sistēmu piedāvāto klāstu lietojumprogrammām, spēlēm, televīzijām un tiešsaistes pakalpojumiem.

Ultra HD attēla izšķirtspēju nodrošina Micro Dimming Premium, bet attēla kontrastu uzlabo tehnoloģija Bright Pro. Philips 9800 jaunajiem televizoriem ir četrpusējs Ambilight apgaismojums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Mājsaimniecībās visvairāk izmantotās ilglietošanas preces - ledusskapis, televizors un mobilais telefons

Žanete Hāka,01.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gadā mājsaimniecībās visvairāk izmantotie ilglietošanas priekšmeti bija ledusskapji, televizori un mobilie telefoni, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) veiktā Mājsaimniecību budžetu apsekojuma dati.

2005. gadā mobilo telefonu izmantoja 73% mājsaimniecību, bet 2013. gadā – jau 95%. Arī vecāka gadagājuma iedzīvotāju mājsaimniecībās mobilais telefons kļuva par svarīgu saziņas līdzekli. Uz 100 mājsaimniecību, kurās ir viena persona, vecāka par 65 gadiem, 2005. gadā bija tikai 19 mobilie telefoni, bet 2013. gadā šis rādītājs bija pieaudzis četras reizes un mobilo telefonu lietoja 80 no 100 šādu mājsaimniecību. Visvairāk mobilo telefonu bija mājsaimniecībās, kurās ir bērni.

Televizori bija 97% Latvijas mājsaimniecību, bet radioaparāti – 62%. Radiopārraides visvairāk (75%) bija iecienītas vienas personas, kas vecāka par 65 gadiem, mājsaimniecībās. Pēdējā desmitgadē līdz ar datoru lietošanas pieaugumu attiecīgi samazinājās mājsaimniecību īpatsvars, kurās lietoja tādas skaņas un attēla uztveršanas un atskaņošanas ierīces kā mūzikas centrs un videomagnetofons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LG laiž klajā nākamās paaudzes 10 tūkstošus dolārus vērtos Oled televizorus

Gunta Kursiša,03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG sākusi pieņemt pasūtījumus pasaulē pirmajiem lielizmēra televizoriem, kuru četrus milimetrus biezajos ekrānos izmantota tehnoloģija, kas sola ārkārtēji skaidru attēlu, ziņo pasaules mediji.

Pasūtījumus televizoriem, kuru cena ir 10,335 tūkstoši ASV dolāru, Dienvidkorejas kompānija LG sākusi pieņemt šīs nedēļas trešdienā, un pie pircējiem pirmie televizori nonāks nākammēnes, ziņo Foxnews.com.

Jaunie televizori 2013. gada pirmajā ceturksnī būs pieejami Ziemeļamerikā, Eiropā un Āzijā.

Televizoros ar 55 collu ekrānu izmantotas organiskas gaismu atstarojošas diodes Oled, kam, saskaņā ar medija pausto, jānodrošina attēla dzidrums, piesātinātas krāsas un asāks kontrasts nekā šķidrā kristāla ekrāna televizoros, ziņo medijs.

Pasaulē pirmo Oled televizoru 2007. gadā prezentēja kompānija Sony, tomēr šim TV bija vien 11 collu ekrāns un Japānas kompānija nespēja radīt liela izmēra Oled televizoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču enerģijas patēriņš būtiski ietekmē kā dabas resursu un enerģijas patēriņu, tā arī iedzīvotāju maksājumus par patērēto enerģiju. Ar mērķi nodrošināt ilgtspējīgu attīstību un mazināt energoietilpīgu preču ietekmi uz vidi, Eiropas Savienībā šobrīd tiek pārskatīti noteiktu preču grupu ekodizaina un energomarķējuma noteikumi, informē Ekonomikas ministrija.

Pārskatītais regulējums paredz uzlabot energomarķējuma skalu, kas ļaus patērētājiem vieglāk identificēt energoefektīvākas preces. Savukārt izmaiņas ekodizaina noteikumos paredzēs ražotājiem jau preču izstrādes stadijā vairāk pievērsties izmantoto materiālu, funkcionalitātes uzlabošanas un resursu efektivitātes prasībām, lai sasniegtu augstākus preču energoefektivitātes un ilgtspējības rādītājus.

Tiek prognozēts, ka līdz ar jauno ekodizaina un energomarķējuma noteikumu ieviešanu primārās enerģijas ietaupījums gadā Eiropas Savienībā varētu sasniegt 175 Mtoe (Miljons tonnu naftas ekvivalenta). Tas nozīmē, ka viena mājsaimniecība elektroenerģijas rēķinos gadā varēs ietaupīt 490 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāji vēlas ieguldīt naudu jaunos, inovatīvos produktos, tādēļ uzņēmumiem ātrā tempā jāspēj izstrādāt iespējām aizvien bagātākas elektroierīces, rāda pētījumi.

Tuvākajos gados elektronikas ražotāji sadarbosies aizvien ciešāk, apvienos prasmes, lai kopīgi radītu inovatīvus produktus. Šādu nākotnes tendenci šā gada aprīļa nogalē Andalūzijā notikušajā patērētāju elektronikas un sadzīves tehnikas izstādes IFA globālajā preses konferencē ieskicēja tās rīkotāji.

Lai arī IFA Berlīnē tradicionāli notiek septembra pirmajās dienās, globālajā preses konferencē jau pavasarī masu mediji tiek iepazīstināti ar nozares aktuālajām tendencēm. Un šogad svarīgākā ir kopīga inovāciju ražošana.

Nauda no blakus produktiem

Kompetenču apvienošana kopīga mērķa īstenošanai gan nav jauna. Uzņēmumi jau desmitgadēm ilgi atsevišķos projektos sadarbojušies pat ar konkurentiem, lai radītu tehnoloģijas vai produktus, kas vienatnē nav bijis pa spēkam. Taču tagad šī tendence tehnoloģiju nozarē pieņemšoties spēkā, un tam ir loģisks pamatojums. Daudzās jomās pamatprodukti, kā viedtelefoni, televizori, biroja tehnika, sadzīves tehnika, ir noslīpēti ļoti augstā līmenī. Patērētāji ar tiem ir apmierināti un iegādājušies visu nepieciešamo. Šī iemesla dēļ tirgus aug ļoti lēni, un ražotājiem jāmeklē jauni veidi, kā padarīt produktus pievilcīgākus. Piesaistot citu jomu uzņēmumus, ražotāji meklē iespējas, kā padarīt produktus interesantākus vai kā izstrādāt labākus aksesuārus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Huawei nākamo četru gadu laikā 5G tehnoloģiju standarta izveidē investēs vismaz 444 miljonus eiro

Nozare.lv,16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamo četru gadu laikā informācijas un komunikāciju tehnoloģiju kompānija Huawei plāno investēt vismaz 444 miljonus eiro nākotnes bezvadu komunikācijas standarta 5G attīstībā, informēja kompānijas pārstāve Baltijas valstīs Aleksandra Romanova.

Viņa norāda, ka saskaņā ar kompānijas plāniem 5G standarts tiks izstrādāts līdz 2019.gadam, savukārt globāli tas būs pieejams no 2020.gada. Patlaban jauno nākotnes tehnoloģiju standartu izstrādā vairākas Huawei pētnieku grupas sadarbībā ar 20 pasaules universitāšu pētniekiem.

Kompānijas Huawei 5G standarts pamatā tiek izstrādāts kā mobilā tīkla serviss. Kompānijas paredz, ka 2020.gadā 5G tehnoloģijas standarts nodrošinās, ka visā pasaulē mobilajā tīklā būs savienoti vairāk nekā 100 miljardi dažādu ierīču, to skaitā televizori, automašīnas, kā arī citas ierīces un iekārtas. Patlaban mobilajā tīklā ir savienoti vairāk nekā desmit miljardi ierīču.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Mūsu brīvība kļūst par mūsu vājību?

Ivo Krievs, Latvijas sertificēto personas datu aizsardzības speciālistu asociācijas valdes loceklis,06.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēs dzīvojam interesantā un mazliet dīvainā laikmetā. No vienas puses mēs datus metam pakaļ jebkuram, kurš mums tos pat nelūdz, lai kļūtu populāri un «uzlabotu» savu ikdienu, bet no otras puses arvien vairāk šausmināmies, ka brīva datu plūsma ietekmē mūsu iedomāto privātumu.

Diemžēl nekas nav melns vai balts un arī datu apstrāde pati par sevi nav nedz laba, nedz slikta, bet tas ir efektīvs «ierocis» kādas sabiedrības daļas rokās. Un to var pavērst vai nu par labu sabiedrībai, vai arī pret sabiedrību.

Lielo datu laikmets

Arvien vairāk mēs iegūstam elektroniskās ierīces, kas spēj radīt impulsus un mūsu dzīvi pārveidot vieniniekos un nullītēs, piemēram, gudri pulksteņi, kas saglabā mūsu asinsspiediena un pulsa izmaiņu dinamiku; viedie tālruņi, kuri piefiksē katru mūsu soli GPS koordinātēs, katru mūsu elpas dziļumu miega stadijas noteikšanā, katru mūsu nosūtīto vēstuli jebkurā no programmām, katru mūsu nopūtu par to, ka gribētos aizbraukt atvaļinājumā uz Tibetu; putekļusūcēji «Robīši», kuri piefiksē telpu izkārtojumu; televizori ar kamerām, kuri vēro arī mūs un telpu izkārtojumus, kuri piefiksē, ko mēs skatāmies; attālināti vadāmas apkures sistēmas, kuras piefiksē, cikos mums vajag siltāku un vēsāku telpu; ledusskapji, kuri kontrolē ledusskapja saturu, kā arī uzskaita mūsu iecienītākos ēdienus un dzērienus; tenisa raketes, kuras fiksē cik stipri un pareizi mēs sitam pa bumiņu un kurās dienās to darām; mājas videonovērošanas sistēmas, kuras atpazīst kaimiņu un piefiksē, kad tas pārvietojas gar mūsu māju; navigācijas sistēma, kura piefiksē, cikos mēs braucam uz māju un cikos uz darbu, kā arī zina, ka katru otro nedēļu ceturtdienās mēs braucam uz sporta nodarbību un, piemēram, meklētāju programmatūras, kuras atceras, ka esam meklējuši grūtniecības testus, zāles depresijas ārstēšanai vai kā kļūt par veģetārieti (..). Uzskaitījums nav pat pusē. Parasti mums jau pietiek ieskatīties sociālo tīklu kontā, lai izdarītu savus secinājumus par to – vai jaunais kolēģis ir labs cilvēks, vai nē. Tad iedomājaties, ko par mums var noskaidrot kāds, kurš kontrolē visu augstāk minēto datu kopu. Turklāt lielos datus nav iespējams pat apmānīt, jo tie nepēta mūsu domas, bet gan mūsu darbības, kuras ilgākā periodā mēs pat gribot noslēpt nespēsim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Toshiba radījusi 3D televizorus, kuru lietošanai nav nepieciešamas brilles

Lelde Petrāne,04.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toshiba Corp. paziņojusi, ka ap decembra beigām tā plāno laist pārdošanā pasaulē pirmo 3D LCD televizoru, kuru skatoties, lai radītu dziļuma ilūziju, nav nepieciešamas speciālas brilles, ziņo The Wall Street Journal.

Toshiba informējusi, ka jaunie televizori būs pieejami Japānā un tiem būs divi ekrāna lielumi. Pārdošanā ASV un Eiropā tos pagaidām nav plānots laist.

12 collu modeļa cena varētu būt aptuveni 120 tūkstoši jenu (aptuveni 1440 ASV dolāri), bet 20 collu modeļa - 240 tūkstoši jenu (aptuveni 2880 ASV dolāri).

«Tas joprojām nav apmierinošs līmenis, ja runājam par cenu un ekrāna izmēru,» atzinis Toshiba pārstāvis Masaki Osumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Audzis sūdzību skaits par neatlaidīgiem pārdevējiem, kam izdodas «apvārdot» pircējus

Žanete Hāka,01.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad jau vairāk nekā 60 patērētāji vērsušies ar sūdzībām Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), lai meklētu palīdzību, kā rīkoties situācijās, kad pakļāvušies neatlaidīgiem pārdevējiem, kas ar ētiski un likumiski apšaubāmām metodēm patērētājiem piedāvājuši savas preces vai pakalpojumus, Informē PTAC.

Galvenokārt tie ir bijuši gadījumi, kad patērētāji pa tālruni tika aicināti piedalīties ortopēdijas veselības pētījumos un it kā par brīvu patērētājiem tika piegādāti matrači, patērētāji aicināti uz kosmētikas procedūrām, pēc tam apvārdoti, lai iegādātos kosmētiku vairāku tūkstošu eiro apmērā, tiešajā tirdzniecībā patērētāja mājās pārdoti dārgi ūdens filtri, televizori un citas preces.

Lai patērētāji nepakļautos pārdevēju spiedienam un īpaši kritiski izvērtētu pirkumu nepieciešamību, sevišķi tiešajā tirdzniecībā, Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC – Latvia) aizsāk kampaņu Kā neiekrist?.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vislielākā e-komercijas izaugsme ir vērojama Rēzeknē un Daugavpilī, kam seko Jelgava, Tukums, Liepāja un Madona, liecina interneta veikala "1a.lv" pārdošanas rezultāti.

Pērn iedzīvotāju skaits, kas izvēlējušies nepieciešamos produktus iegādāties interneta vidē, visstraujāk ir audzis Latvijas reģionos. Tikai 2019. gada pēdējos 3 mēnešos vien pieprasījums reģionos ir palielinājies par 30%, salīdzinot ar 2018. gada attiecīgo periodu.

"Gada aktīvākais mēnesis e-komercijā un mazumtirdzniecībā kopumā ierasti ir decembris. Taču šogad novērojām nebijušu aktivitāti tieši reģionos, kur ierasti tie ir 10% no visiem pasūtījumiem, bet decembrī veidoja jau teju piekto daļu. Turklāt, Daugavpilī 23. decembrī savus pasūtījumus saņēma pat uz pusi vairāk klientu nekā parasti. Pasūtījuma skaita palielināšanos reģionos būtiski ir ietekmējuši piegādes risinājumu pieejamības uzlabošanās, tostarp, preču saņemšanas-atgriešanas punktu izveide, piegādes iespējas uz pakomātiem un sadarbības partneru preču saņemšanas punktiem, kā arī piegādes nodrošināšana uz mājām vēl plašākam iedzīvotāju lokam," komentē interneta veikala "1a.lv" valdes loceklis Ģirts Siliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apsildāmi baseini, masāžas saloni un īpašas ēdienkartes ir ierastas lietas luksusa viesnīcās visā pasaulē, bet viena ekskluzīva Parīzes viesnīca atšķiras ar saviem viesiem: tiem ir četras kājas un tie luncina astes, vēsta Reuters.

Actuel Dogs raksturo sevi kā Francijas pirmo luksusa viesnīcu suņiem, un dibinātāji Devija un Stens Buruni, suņu uzvedības speciāliste un suņu mīļotājs, piedāvā arī mācību programmas nepaklausīgiem četrkājaiņiem un suņu pastaigas mežā.

Papildus peldēm baseinā un masāžām viesiem tiek piedāvāts arī skriešanas treniņš un atpūta uz mīkstām kušetēm luksusa numuriņos.

Istabiņas, kurās ir flīžu grīdas, smaržojot labi un esot tīras. Tajās izvietotas ierāmētas suņu fotogrāfijas, kā arī televizori.

Galvenā atšķirība esot tā, ka suņi netiek ieslēgti būros.

Īpašniekiem, lai šajā vietā atstāju savus mīluļus, jāšķiras no 26 - 35 eiro dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar LG 55EC930V ceļu pie Latvijas patērētājiem sāk daudzsološās OLED tehnoloģijas televizori , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tehnoloģijas OLED priekšrocības zināmas jau vairāk nekā pusgadsimtu – organisko gaismu izstarojošo diožu displeji ir plāni un viegli, to ražošanas izmaksas solās būt zemas un tie patērē maz elektrības, vienlaikus veidojot lielisku attēlu. Tomēr tikai pēdējos gados sākam iepazīt OLED produktus ārpus izpētes laboratorijām. Pavisam nesen saskārāmies ar pirmajiem displejiem mobilajiem telefoniem, – atceramies kaut vai ieliektos LG Flex un Samsung Galaxy Note Edge ar nolocīto malu, bet tagad ar LG gādību iespējams ir iegūt īpašumā reāli strādājošu, izskatīgu un izliektu 55 collu OLED televizoru. Līdz šim OLED tehnoloģijas TV lielākoties gozējušās izstāžu zālēs, bet līdz ar LG 55EC930V tie beidzot ir gatavi ienākt katrā istabā. Tiesa, sākumā droši vien tikai dažās mājās, jo par inovatīvo tālrādi būs jāšķiras no prāva naudas žūkšņa. Tomēr, kā rāda pieredze, jaunās tehnoloģijas ātri zaudē cenu, tiklīdz piedāvājums tirgū pieaug, tādēļ ir pamats domāt, ka pēc diviem, trim gadiem arī OLED TV maksās krietni zem tūkstoša eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot mobilā satura patēriņam, tehnoloģiju uzņēmums "Samsung" radījis jaunus TV modeļus, kas izceļas ne tikai ar dizainu, bet arī iespējām savienoties ar telefonu un sociālajiem tīkliem – "Serif" un "Sero".

"Viedtālruņu lietotāji ir pieraduši, ka ar mobilo ierīci var ērti mainīt ekrāna novietojumu no vertikāla uz horizontālu un otrādi, piemēram, pārslēdzoties no "TikTok" video uz seriālu "Netflix". Droši vien nav diskusiju par to, ka filmas un seriālus ir ērtāk skatīties uz lielāka ekrāna, bet dažkārt ir arī kāds "TikTok" video, kas jāredz visiem ģimenes locekļiem," stāsta "Samsung Electronics Baltics" sadzīves elektronikas biznesa direktors Baltijā Sergejs Kostjučenko.

"Sero" televizora modelis izceļas ar to, ka tā ekrānu ir iespējams vienkārši pagriezt vertikāli – tas ļauj ērti skatīt jebkuru fotogrāfiju vai video no sava viedtālruņa tieši uz TV ekrāna, turklāt televizors pats saprot satura orientāciju un tai pielāgojas. "Sero" nosaukums nav radies netīšām – korejiešu valodā tas nozīmē "vertikāli", atsaucoties uz jaunā modeļa izteiksmīgāko iezīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas tiesa piespriedusi piecus gadus cietumā Ivetai Daugulei, kura no If P&C Insurance AS Latvijas filiāles (If Apdrošināšana) mēģināja izkrāpt atlīdzību gandrīz 45 tūkst. Ls apmērā.

Jelgavas prokuratūras celtajā apsūdzībā norādīts, ka I.Daugule mantkārīgu motīvu vadīta noslēdza īpašuma apdrošināšanas līgumu ar If Apdrošināšana, norādot mantas un priekšmetus, kurus faktiski nebija iegādājusies un kuri it kā atradās viņai piederošajā īpašumā. Tāpat neilgi pirms ugunsgrēka apsūdzētā vairākkārt noslēgusi papildus vienošanās ar apdrošinātāju, gandrīz divkāršojot īpašuma kopējo platību un papildinot iedzīves priekšmetu uzskaitījumu, kā rezultātā kopējā apdrošināšanas summa gandrīz sasniegusi 700 tūkst. Ls.

Saskaņā ar apsūdzētās versiju 2008.gada 30.novembrī īpašumā noticis ugunsgrēks, kā rezultātā nodega dzīvojamā ēka ar visu iedzīvi. Saskaņā ar apsūdzētās versiju ugunsgrēkā sadedzis biljarda galds, LG un Samsung plazmas televizori un kinozāle, četras Venēcijas kristāla lustras, masīvkoka rakstāmgalds, ūdeļādas, lapsādas un lamas kažoki, kā arī ādas mētelis, ādas mēbeļu atpūtas komplekts, vairāki antikvāri paklāji un kalnu velosipēdi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc preču pirkšanas ažiotāžas pērnā gada nogalē, kad straujās rubļa devalvācijas ēnā cilvēki Krievijā centās atbrīvoties no rubļu uzkrājumiem, lielā mērā pārvēršot tos tādās ilgtermiņā lietojamās sadzīves elektroprecēs kā televizori, ledusskapji un tamlīdzīgi, nu iestājusies pretēja tendence – elektropreču tirgū Krievijā sācies dziļš kritums. Līdzīgas tendences ir daudzās bijušā padomju reģiona valstīs, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Ainu paspilgtina fakts, ka drūmu skatu nākotnē rāda ne tikai šī gada pirmā ceturkšņa statistika, bet arī patērētāju noskaņojuma aptaujas un tirgus ekspertu prognozes.

Šogad notikušajā lielākās vācu plaša patēriņa sadzīves elektronikas izstāžu kompānijas IFA rīkotajā mediju saietā nozares eksperti prognozēja strauju pārdošanas lejupslīdi Krievijā. Piemēram, šogad lielās sadzīves tehnikas – ledusskapju, veļas mašīnu un tamlīdzīgi – vienību skaita samazinājums varētu pārsniegt 20%, lēš globālās tirgus izpētes kompānijas GfK eksperts Friedemans Stokle. Savukārt GfK mazumtirdzniecības un tehnoloģiju tirgu izpētes virziena vadītājs Jurgens Boinijs Krievijas tirgus atlabšanu prognozē tikai 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums Tet sācis darbu pie lielāka ātruma mājas interneta tīkla izveides, kas nodrošinās optisko internetu ar ātrumu līdz 10 000 megabitiem jeb 10 gigabitiem sekundē (Gbit/s).

Rezultātā mājas tīkls būs teju desmit reizes jaudīgāks, nekā šobrīd Latvijā ātrākais pieejamais internets. Pilotprojekts paredz, ka pirmajiem vairāk nekā 1000 mājokļiem būs iespēja 10 Gbit/s optisko internetu pieslēgt jau šovasar, vienlaikus domājot par tīkla tālāku paplašināšanu Rīgā un vēlāk arī citviet Latvijā.

“Lai apmierinātu arvien pieaugošās patērētāju vajadzības un prasības, esam uzsākuši darbu pie nākotnes interneta izveides – gan testējot superātro internetu mājokļiem, gan jaunākās paaudzes Wi-Fi 6 maršrutētājus. Visā pasaulē pieaug gan optiskā interneta lietotāju, gan savienoto ierīču skaits – mājās ir vairāki televizori, datori, katram savs viedtālrunis. Video izšķirtspēja kļūst arvien augstāka, un ar katru gadu arvien palielinās kopējais datu pārraides apjoms, piemēram, 2020. gadā Latvijā novērojām pieaugumu 13% apmērā,” saka Tet valdes priekšsēdētājs Uldis Tatarčuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēģinot cīnīties pret straujo iedzīvotāju skaita pieaugumu Rādžastānā, Indijā, amatpersonas uzsāk jaunu kampaņu, iedrošinot vīriešus un sievietes piekrist brīvprātīgai sterilizācijai. Apmaiņā pret piekrišanu tiek piedāvātas balvas, piemēram, pārtikas blenderis, kuras var vinnēt loterijā, vēsta ibtimes.com.

Starp dārgākajām dāvanām ir Indijā ražotā Tata Nano, pasaulē lētākā automašīna, kā arī motocikli un televizori.

Medijs norāda, ka daudzi valdībā ir noraizējušies par Indijas plaukstošo iedzīvotāju skaitu.

Ārsti cer, ka iespēja laimēt automašīnu būs pietiekami kārdinoša, lai sterilizācijai piekristu vismaz 20 tūkstoši vīriešu un sieviešu.

Šai iespējai varot pieteikties visi Indijas iedzīvotāji, ne tikai no Rādžastānas.

Kritiķi gan uzskata, ka nav pareizi nabadzīgos iedzīvotājus pierunāt spert šādu būtiski soli, solot materiālus labumus. Neesot arī skaidrs, kāda tālākā medicīniskā aprūpe tiks sniegta tiem iedzīvotājiem, kuri piekritīs dalībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Investējot aptuveni 500 000 eiro, Euronics atver lielāko elektronikas veikalu Latvijā

Dienas Bizness,11.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadzīves elektronikas tirgotājs Eiropā Euronics uzsācis ievērojamu tirdzniecības tīkla paplašināšanu Baltijā. Rīgā, tirdzniecības centrā Mols veikta esošā Euronics veikala pārbūve. Rekonstrukcijā ieguldot aptuveni 500 000 eiro, izveidots viens no lielākajiem sadzīves elektronikas preču veikaliem visā Baltijā, informē uzņēmumā.

Euronics veikala telpas tirdzniecības centrā Mols tagad kļuvušas divreiz lielākas sasniedzot 2000 m2 platību, kas atbilst Eiropā pieņemtajam XXL standartam. Veikala piedāvājumā ir viedtālruņi, portatīvā audiotehnika, fotoaparāti, datortehnika, virtuves tehnika, televizori, veļas mazgājamās mašīnas, ledusskapji un citas preces, informē Euronics Baltic attīstības vadītājs Urmas Arula.

Tuvākajā laikā plānots rekonstruēt arī citus Euronics veikalus. Rīgā papildus jau esošajiem veikaliem plānots atvērt arī vairākus jaunus, stāsta U. Arula.

Euronics ir viena no redzamākajām sadzīves elektronikas veikalu grupām Eiropā, kuru pārstāv 5541 uzņēmumi un vairāk nekā 11500 veikali Eiropā un Austrālijā. Euronics veikali, kas aizņem 2,7 miljonus kvadrātmetru lielu platību, ikdienā dod darbu vairāk nekā 50000 cilvēku. Veikalu grupa Euronics nodibināta 1990. gadā 5 dalībvalstīs: Vācijā, Itālijā, Spānijā, Nīderlandē un Beļģijā. 15 gadu laikā Euronics ar 9 456 veikaliem 27 valstīs ir kļuvis par vienu no vadošajiem elektrotehnikas tirgotājiem Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien no plkst.10.00 līdz plkst.10.20 Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) visā Latvijā veiks trauksmes sirēnu pārbaudi, iedarbinot tās uz trīs minūtēm, kā arī pārbaudīs starp VUGD un elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem (radio, TV) noslēgto līgumu darbības izpildi.

Šodien no plkst.10.00 līdz plkst.10.20 visā valstī uz trīs minūtēm tiks iedarbinātas trauksmes sirēnas. Iedzīvotājiem nav pamata uztraukumam, jo tā būs kārtējā trauksmes sirēnu pārbaude, pārliecinātos par agrīnās brīdināšanas sistēmas tehnisko gatavību - trauksmes sirēnu tehnisko stāvokli, iespējamiem bojājumiem vai traucējumiem sirēnu darbībā, kā arī noslēgto līgumu darbības izpildi starp VUGD un elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem (radio, TV), kas apdraudējuma gadījumā informēs sabiedrību.

Gadījumā, ja trauksmes sirēnu pārbaudes laikā tās nedzird, nav pamata satraukumam, jo ārkārtas gadījumos var tikt izmantoti citi apziņošanas veidi, piemēram, informācijas nodošana sabiedrībai caur operatīvo dienestu un to sadarbības partneru skaļruņiem. Līdzās tam norisinās darbs pie šūnu apraides ieviešanas, kas būs vēl viens iedzīvotāju apziņošanas instruments.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Breivīku varētu apsūdzēt noziegumos pret cilvēci; sodu, iespējams, izcietīs «luksusa klases» cietumā

Jānis Rancāns,26.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas tiesa Andersu Beringu Breivīku, kas aizvadītajā piektdienā izraisīja asiņainu slaktiņu, varētu apsūdzēt noziegumos pret cilvēci un piespriest 30 gadus ilgu cietumsodu, vēsta BBC.

Pašlaik Breivīks tiek apsūdzēts terorismā, saskaņā ar likumdošanu šādā gadījumā viņš varētu saņemt tikai 21 gadu ilgu cietumsodu.

Iespējams, ka Breivīks savu sodu izcietīs modernajā Haldenas cietumā, pieņem The Telegraph, kas tika atvērts 2010. gadā un ieguvis apzīmējumu «luksusa cietums».

Šajā cietumā tiek ieslodzīti Norvēģijas rūdītākie noziedznieki, ka, piemēram, slepkavas un izvarotāji. Tas ir otrs lielākais Norvēģijas cietums.

Cietums atrodas netālu pie Oslo un tā teritorijā ir neliela skaņu studija, pastaigu takas, kā arī mājiņa ar divām guļamistabām, kurās ieslodzītie var pavadīt laiku ar savām ģimenēm. Cietuma kamerās ir arī plazmas televizori. Ieslodzītajiem pat atļauts izmantot «ierobežotu» internetu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan direktīvā, gan arī nacionālajā likumdošanā tiks iestrādātas energoefektivitāti veicinošas normas, kas būs saistošas valsts un pašvaldības sektoram, kuram energoefektivitātē būs jārāda piemērs privātajam sektoram. Piemēram, noteikts, ka ik gadu valstij un pašvaldībām būs jāpalielina energoefektīvo ēku fonds par 3%. Tā kā valsts pārvalde organizē dažādus iepirkumus, tad normatīvi turpmāk noteikts, ka jebkuram iepirkumam – vai tas ir pakalpojums vai prece – jābūt energoefektīvam, jebkurā gadījumā iepirkuma dalībniekam viena no konkursa prasībām būs atbilstība energoefektivitātes pasākumiem, intervijā laikrakstam Diena norāda enerģētikas eksperts Reinis Āboltiņš.

Fragments no intervijas

ES direktīva un Latvijā topošais Energoefektivitātes likums ar sankcijām liks mums mainīt domāšanu?

Nebūs gluži tā, ka tagad sankcijas tiks piemērotas katram personīgi, taču vienlaikus skaidrs, ka gan direktīvas, gan arī topošā likuma prasības būs vērstas uz to, lai dzīvot neenergoefektīvi kļūtu neizdevīgāk. Nevajag uzreiz pilnībā mainīt dzīvesveidu, ieguldīt milzīgas summas. To visu var darīt pakāpeniski. Turklāt vispār var sākt ar ikdienu – izslēgt apgaismojumu telpās, kurās konkrētajā brīdī neuzturamies, kardināli mainīt dažādu elektroiekārtu darbināšanas režīmus. Piemēram, daudzi no mums drēgnās rudens un pavasara dienās, kad centrālā apkure vēl nav pieslēgta vai jau ir atslēgta, mājokļa apsildei izmanto eļļas radiatorus. Rēķini par elektrību šajā laikā pieaug ļoti būtiski, taču, mainot paradumus un samazinot radiatora jaudu laikā, kad mums siltums nav vajadzīgs lielā apjomā, mēs ietaupām. Speciālisti aprēķinājuši, ka, pareizi darbinot dažādas elektroierīces, varam ietaupīt līdz pat 10% mēnesī, un, ja sarēķināsim gada griezumā, summa būs vēl iespaidīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Elejā uzdarbojas kravas auto apzadzēji; aizdomas krīt uz šoferiem

Lelde Petrāne,03.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divdesmit astoņi televizori, gaļas izstrādājumi, smaržas – tās ir preces, kas novembrī un decembrī nozagtas no auto kravas furgoniem Elejas Astarte – Nafta degvielas uzpildes stacijā, kurā bieži vien nakšņo tālbraucēji šoferi, vēsta reģionālais laikraksts Zemgales Ziņas.

Policija veicot izmeklēšanu, taču pagaidām aizturēto vai aizdomās turamo nav. Šoferiem tiek ieteikts izvēlēties apsargātus stāvlaukumus, kādu Jelgavas novadā pierobežā nav.

Elejnieki novērojuši, ka vienvakar pieci, citu - desmit, bet citu - pat divdesmit autofurgoni no Polijas, Igaunijas un citām ārvalstīm atrod naktsmājas Astarte – Nafta Elejas degvielas uzpildes stacijā, kas atrodas četrus kilometrus no valsts robežas.

«Parasti zādzības notiek tad, kad stāvlaukumā ir vairāk automašīnu, nevis četras piecas. Un parasti apzog tikai vienu automašīnu,» novērojusi degvielas uzpildes stacijas vadītāja Dace Puikevica. Viņa pieļāvusi iespēju, ka noziegumi varētu būt izdarīti ar pašu šoferu ziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Bang & Olufsen vienojas par televizoru ražošanu uzņēmumā LG Electronics

LETA,18.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas luksusa audio un video tehnikas ražotājs Bang & Olufsen piektdien paziņoja, ka noslēdzis vienošanos ar Dienvidkorejas elektronikas uzņēmumu LG Electronics, lai tas ražotu kompānijas televizorus.

Bang & Olufsen, kas novembrī paziņoja, ka sācis pārrunas ar iespējamu uzņēmuma pircēju, norādīja, ka šī vienošanās atrisinās kompānijas problēmas attiecībā uz apjomu un sarežģītību.

Bang & Olufsen kopējais ražošanas apjoms ir aptuveni 30 000 televizoru gadā. Salīdzinājumam, LG gadā pārdot 40 miljonus televizoru, pavēstīja uzņēmuma vadītājs Tue Mantoni.

Šis darījums palīdzēs "Bang & Olufsen" gadā ietaupīt 150-200 miljonus kronu (20-27 miljonus eiro), vēsta kompānija.

Šo partnerattiecību pirmie televizori ar organisko gaismas diožu (OLED) ekrāniem tirgū varētu nonākt nākamgad.

Februārī LG prezentēja uzņēmuma pirmo modulāro viedtelefonu G5, kas aprīkots ar Bang & Olufsen skaņas sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Kots: Politiķi sadzird komerctelevīzijas, bet LTV ilgstoši tur «badā»

Nozare.lv,04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas politiķi, šķiet, sadzird un uzklausa komerctelevīziju problēmas, bet sabiedrisko Latvijas Televīziju (LTV) ilgstoši tur «badā» un neveicina tās ilgtermiņa un ilgtspējīgu attīstību, norāda LTV ģenerāldirektors Edgars Kots.

«Apdraudējums sabiedriskās televīzijas spējām pildīt savu misiju noteikti ir neskaidrais finansējuma modelis, kur LTV ir nepārtraukti jālūdzas un jāmēģina atsevišķiem projektiem pierādīt, kāds finansējums būtu vajadzīgs,» saka Kots.

Kots, kurš vada LTV kopš 2004.gada, vairākas reizes izteica skarbu kritiku pret likumdevējiem, kuri atbild par LTV budžeta veidošanu un sabiedriskā pasūtījuma definēšanu.

«Politiķu attieksme pret sabiedriskajiem medijiem visus šos 20 gadus ir bijusi vienkārši nežēlīga un iznīcinoša. Ja politiķi vēlas veselīgu, kvalitatīvu sabiedrību, politiķiem vajadzētu ļoti precīzi izanalizēt, kādā veidā un kur ir kaut kas jāiestāda, lai sāktu augt «koks». Elektroniskais medijs ir tas, kas uzrunā visu sabiedrību. Jo vairāk iegulda šajā medijā, jo vairāk atdeves būs no sabiedrības. Ja šis medijs tiek turēts badā, ja nevar noalgot labākos žurnālistus, ja medijs kā darba devējs nevar sniegt kvalitatīvus darba apstākļus, tad arī pats darbinieks nevarēs apmierināt auditoriju,» Kots teica.

Komentāri

Pievienot komentāru