Vislielākā e-komercijas izaugsme ir vērojama Rēzeknē un Daugavpilī, kam seko Jelgava, Tukums, Liepāja un Madona, liecina interneta veikala "1a.lv" pārdošanas rezultāti.
Pērn iedzīvotāju skaits, kas izvēlējušies nepieciešamos produktus iegādāties interneta vidē, visstraujāk ir audzis Latvijas reģionos. Tikai 2019. gada pēdējos 3 mēnešos vien pieprasījums reģionos ir palielinājies par 30%, salīdzinot ar 2018. gada attiecīgo periodu.
"Gada aktīvākais mēnesis e-komercijā un mazumtirdzniecībā kopumā ierasti ir decembris. Taču šogad novērojām nebijušu aktivitāti tieši reģionos, kur ierasti tie ir 10% no visiem pasūtījumiem, bet decembrī veidoja jau teju piekto daļu. Turklāt, Daugavpilī 23. decembrī savus pasūtījumus saņēma pat uz pusi vairāk klientu nekā parasti. Pasūtījuma skaita palielināšanos reģionos būtiski ir ietekmējuši piegādes risinājumu pieejamības uzlabošanās, tostarp, preču saņemšanas-atgriešanas punktu izveide, piegādes iespējas uz pakomātiem un sadarbības partneru preču saņemšanas punktiem, kā arī piegādes nodrošināšana uz mājām vēl plašākam iedzīvotāju lokam," komentē interneta veikala "1a.lv" valdes loceklis Ģirts Siliņš.
Salīdzinot dažādu reģionu trīs populārākās pieprasītāko preču kategorijas, redzamas būtiskas atšķirības - kamēr vienā pilsētā iecienītākās preces ir elektronika, citviet tās ir interjera preces un pat smaržas.
Daugavpilī vispieprasītākās ir bijušas elektronikas preces un populārākās preces pērn bija mobilie telefoni, kuru pieprasījums salīdzinot ar 2018.gadu ir pieaudzis par 29%, mazā virtuves sadzīves tehnika (43%), viedpulksteņi (60%) un televizori.
Savukārt Rēzeknē lielākais pieprasījums ir bijis interjera precēm, kuru pieprasījums ir audzis teju par divām trešdaļām jeb 72%, otra populārākā kategorija ir bijušas sporta un atpūtas preces (48%), bet trešā - spēles un rotaļlietas (25%).
Jelgavas TOP 3 iekļuvusi ne tikai audio aparatūra ar 40% pieaugumu, bet arī smaržas un skaistumkopšanas un ķermeņa kopšanas ierīces, ko jelgavnieki iegādājušies attiecīgi par 33% un 25% vairāk nekā pērn.
Pērn "1a" apgrozījums Baltijas valstīs veidoja 77 miljonus eiro, kas ir par gandrīz 30% vairāk nekā gadu iepriekš. Kopējais interneta apmeklētāju skaits Baltijā vienā mēnesī sasniedz 4,4 miljonus eiro.