Latvijas Finieris investēs vēl aptuveni 180 milj. eiro saplākšņa ražošanā Latvijā un ārpus tās
To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS Latvijas Finieris padomes priekšsēdētājs Uldis Biķis.
Viņš atzīst, ka uzņēmuma veiksmes stāsta pamatā ir tā vērtības un uz tām balstītie četri vaļi – investīcijas tehnoloģijās, produktu un pakalpojumu attīstība kopā ar klientu, pieeja koksnes resursiem, motivēts un prasmīgs darbinieku kolektīvs. Latvijas Finieris 25 gadu garumā 16 reizes paaugstinājis neto apgrozījumu, kaut arī saražotās produkcijas apjoms pieaudzis tikai sešas reizes, bet darbinieku vidējā alga palielinājusies pat 20 reizes, vienlaikus uzņēmums pierādījis spēju apsteigt notikumus noieta tirgos, tajā skaitā Latvijā.
Fragments no intervijas:
Kādi ir šī un tālāko gadu mērķi?
Turpināsim iepriekš izstrādāto programmu īstenošanu. Latvijas Finieris ir gatavs nākamajiem izaicinājumiem, līdz ko nostiprinās ekonomiskā atdeve no Kohilas projekta. Šogad vēl vairāk ieguldīsim spēkus projektu precizēšanā, lai spētu pieņemt investīciju lēmumus, kas vērsti uz attīstību, lai straujāku izaugsmi nodrošinātu 2018.-2020. gadā. Pamatā tas būs vērsts uz nostiprināšanos Baltijā un investīcijās gan produktu attīstībā, gan arī cenšoties efektivizēt un maksimizēt ražošanas iespējas esošajās ražotnēs, gan arī jaunu jaudu izveidē gan Lietuvā, gan Latvijā. Mainās izpratne par pamatproduktu kā fizisku lietu, jo arvien lielāks īpatsvars produkcijas realizācijas cenā ir sniegtajiem pakalpojumiem, tāpēc šajā jomā tiek sperti vairāki soļi. Klienti vēlas sarežģītākus un kvalitatīvākus pakalpojumus.
Ir izvirzīti plāni par lielākiem ražošanas apjomiem 2017. un 2018. gadā, vairāk realizēsim produkciju, bet ar augstāku pievienoto vērtību, tostarp pakalpojumiem.
2012. gadā Latvijas Finieris uzstādīja mērķi ik gadu neto atalgojumu palielināt par 6-8% un pakāpeniski sasniegt 80-90% no Ziemeļeiropas vidējā atalgojuma, ietverot pirktspējas indeksu. Vidēji Latvijā neto alga (koriģēta ar pirktspējas koeficientu) ir zem 50% Ziemeļeiropas vidējās. Algu palielināšana ir iespējama, tikai paaugstinot produktivitāti, tāpēc tā bija un būs uzmanības centrā.
Visu interviju Izaugsmes dzinējspēks ir vērtības lasiet 19. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.