Latvijas dzelzceļa (LDz) meitas uzņēmums LDz Ritošā sastāva serviss (LDz RSS) ir prezentējis jauno pašā uzņēmuma spēkiem restaurēto lokomotīvi.
Lokomotīves modernizācijas projekts ir ievērojams ar to, ka tā ir pirmā lokomotīve, kuras modernizēšanu sadarbībā ar Igaunijas uzņēmumu Baltic Marine Group veica LDz meitasuzņēmums LDz RSS, un tās pasūtītājs ir kooperatīvā sabiedrība LATRAPS. Šobrīd Latvijā tiek izmantotas lokomotīves, kuru atgāzes izmešu norma atbilst standarta Euro 2 prasībām, taču modernizētajā lokomotīvē TGM23BV-1633 uzstādīts jauns koncerna Volvo ražots, izmešu normām Euro 3A atbilstošs, 500 zirgspēku jaudīgs dīzeļdzinējs Penta, kas ļauj šo lokomotīvi uzskatīt par videi draudzīgāko dzelzceļa lokomotīvi Latvijā.
«Esam gandarīti, ka mūsu uzņēmuma pakalpojumus novērtējuši arī Latvijas privātie uzņēmēji. Pašlaik par LDz RSS pakalpojumiem interesi izrādījuši arī citi Latvijas uzņēmumi – ceru, ka mums izdosies strādāt tikpat veiksmīgi arī nākotnē,» norādīja LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.
«Pateicoties sadarbībai ar LDz RSS un mūsu igauņu kolēģiem no Baltic Marine Group, mūsu lokomotīvei tagad ir daudz vairāk zirgspēku un mēs varam tagad būs droši, ka kravas tiks nogādātas laikā. Lokomotīvei nomainīts motors ar jaunu vadības iekārtu, kas nepieciešams motora darbināšanai. Mēs esam ieguvuši ekonomisku, spēcīgu darba instrumentu, ērtu lietošanā un lētu izmaksu ziņā. Nozīmīgi, ka šo lokomotīvi varam darbināt arī ar 30 procentu biodīzeļa piejaukumu, kuru paši arī ražojam,» pastāstīja LATRAPS valdes priekšsēdētājs Gunvaldis Sproģis.
SIA LDz Ritošā sastāva serviss ir koncerna Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmums, kas veic dzelzceļa ritošā sastāva remontu, modernizāciju, apkopi un ekipēšanu, kā arī nodarbojas ar degvielas uzglabāšanu un tās realizāciju dzelzceļa pārvadātājiem.