Foto

Ieguldot 5 miljonus, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca cer mainīt biznesa virzienu

Signe Knipše,11.06.2014

Jaunākais izdevums

Ieguldot 5 miljonus eiro jaunās iekārtās, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu (DLRR) cer pārvirzīt biznesu no dīzeļlokomotīvju remonta uz detaļu ražošanu.

Līdz ar produkcijas veida maiņu DLRR vēlas pārslēgties arī no bijušās Padomju savienības valstu tirgiem uz Eiropu. Pašlaik uzņēmuma galvenais bizness ir lokomotīvju remonts, tas veido ap 80 % ieņēmumu. Atlikušos 20% ieņēmumu aptuveni vienlīdzīgās daļās ienes lokomotīvju rezerves daļu ražošana un pakalpojumi. Akciju sabiedrības galvenais noieta tirgus ir Krievija – uz to vērsts aptuveni 80% biznesa. Uzņēmums sadarbojas arī ar citām NVS valstīm – Ukrainu, Kazahstānu, Uzbekistānu. «Vēlamies diversificēt uzņēmuma darbību – ražot produkciju, kas nav saistīta ar dīzeļlokomotīvēm, sniegt pakalpojumus, kas nav saistīti ar lokomotīvju remontu,» saka a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca valdes priekšsēdētāja Natālija Petrova.

Pēc uzņēmuma iesniegtajiem datiem Nasdaq OMX Riga, pērn tā apgrozījums bija 25,63 miljoni eiro – par 15% mazāk nekā gadu iepriekš. Uz šo gadu uzņēmuma vadība raugās optimistiski. «Ieviešam ekspluatācijā jaunas iekārtas, pašlaik jau ir kontrakti par lokomotīvju remontu, un, ja nebūs makroekonomisku satricinājumu, tad gadu beigsim ar peļņu. Apgrozījumu plānojam mazāku par 30 milj. eiro,» informē N. Petrova. Makroekonomiskais satricinājums, par kuru uzņēmums visvairāk bažījas, ir konflikts starp Ukrainu un Krieviju. Ja tiktu noteiktas sankcijas pret Krieviju, tad uzņēmums ciestu zaudējumus.

Prom no lokomotīvēm

DLRR ir lielākais uzņēmums Baltijas valstīs, kas veic vilcienu ritošā sastāva, lokomotīvju, tostarp kravas, pasažieru dīzeļlokomotīvju, manevru dīzeļlokomotīvju, dīzeļu un elektrovilcienu kapitālo remontu un modernizāciju, ražo rezerves daļas. Uzņēmuma stratēģiskais mērķis – lai pusi ieņēmumu nodrošinātu detaļu ražošana, bet otru pusi – dīzeļlokomotīvju remonts. «Dīzeļlokomotīvju tirgus ar katru gadu samazinās, līdz ar to – arī pieprasījums pēc remonta. Pēc 10–20 gadiem dīzeļlokomotīvju vispār vairs nebūs. Mums jāmaina produkcija, taču ar pašreizējām iekārtām to nevaram izdarīt,» situāciju skaidro N. Petrova. Jauno ieņēmumu struktūru, kurā 50% veidotu detaļu ražošana, DLRR vēlas sasniegt trīs līdz piecos gados.

Lai to panāktu, DLRR, piesaistot Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu atbalstu, jāiegādājas jaunas iekārtas. Projekta kopējā vērtība ir pieci milj. eiro, 35% no izmaksām tiks segtas no ES fondiem. «Šīs iekārtas ļaus mums ražot kvalitatīvas detaļas, kādas iepriekš neesam ražojuši. Detaļas būs domātas mašīnbūvei, metālapstrādei,» saka N. Petrova. Precīzāk, kādas detaļas un kam tiks ražotas, uzņēmuma vadītāja neatklāj. Projekta aprakstā minēts, ka «pēc projekta realizācijas DLRR ar jaunajām iekārtām ražos detaļas uzņēmuma sniegtajiem dzelzceļa ritošā sastāva remonta un modernizēšanas pakalpojumiem, izstrādās un ieviesīs ražošanā jaunus produktus, kā arī sniegs pakalpojumus citiem mašīnbūves uzņēmumiem Latvijā un ārpus Latvijas, izgatavojot vairākas produktu grupas. Piemēram, jebkādas formas oglekļa tērauda plakanas detaļas, kuras izgatavotas no lok- šņu materiāla; praktiski jebkuras formas oglekļa tērauda, nerūsējošā tērauda un alumīnija liektās detaļas, kuras izgatavotas no lokšņu materiāla. Šādu iekārtu neesot nevienam citam uzņēmumam Latvijā un arī Baltijā.»

Liels un vēl lielāks

Kopā uzņēmums ir iegādājies 18 jaunas iekārtas, pašlaik piegādātas un uzstādītas ir piecas. Andrejs Šverns, topošā mašīnbūves ceha vadītājs, stāsta, ka ar jaunajām iekārtām varēs izgatavot un apstrādāt liela izmēra detaļas no lokšņu metāla. Kopumā viņa vadītajā cehā būs piecas jaunas iekārtas: lāzergriezējs, frēzēšanas iekārta, zāģis, lokāmā iekārta un valči.

Investīciju projektā paredzēts, ka tiks radītas arī jaunas darba vietas, apmācīti darbinieki. Lai sagatavotu speciālistus, DLRR sadarbojas ar Rēzeknes augstskolu. Tiek lēsts, ka darbā ar jaunajām iekārtām būs iesaistīti aptuveni 60 cilvēki, to starpā – inženieri, kvalificēti strādnieki, tehnologi, konstruktori un mārketinga speciālisti.

Piedalās konkursos

Uzņēmums pēdējos gados cenšas piedalīties dažādos iepirkuma konkursos. No tiem lielākais ir dīzeļvilcienu modernizācijas projekts, kurā DLRR startējusi kopā ar Rīgas vagonu rūpnīcu (RVR) un a/s VRC Zasulauks. «Katrs darīs to, ko prot vislabāk. Mēs nodarbojamies ar dīzeļlokomotīvēm,» lakonisks ir uzņēmuma finanšu direktors Aleksejs Kolpakovs. Līguma kopējā summa ir 22 milj. eiro, DLRR darbu apjoms tiek lēsts ap 9 milj. eiro. Projekts jāpabeidz līdz nākamā gada beigām.

DB jau rakstījis, ka Latvijas pasažieru pārvadātājs a/s Pasažieru vilciens noslēdzis vienošanos par dīzeļvilcienu modernizāciju ar triju uzņēmumu apvienību, ko veido RVR, a/s VRC Zasulauks un Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca.

Uzņēmums vēlējies arī piedalīties a/s Pasažieru vilciens (PV) jaunu elektrovilcienu ilgtermiņa nomas vilcienu iepirkumā. Taču pēc neveiksmīga starta sūdzējies par konkursa norisi. «Gribējām piedalīties, bija iespējas, bet bija konkursa ierobežojumi, kas neļāva to darīt. Tāpēc arī sūdzējāmies,» skaidro A. Kolpakovs. Vaicāts, kādā veidā DLRR būtu varējuši piedalīties, viņš atteic, ka «tas ir biznesa noslēpums».

DB iepriekš ziņoja (17.04.), ka DLRR bija iesniegusi sūdzību IUB saistībā ar konkursa nolikuma prasībām par ražotāja un finansētāja atbildību. IUB sūdzību vēlāk noraidīja.

Pilsēta pilsētā

DLRR ir milzīga Latvijas un Baltijas mērogiem – tā stiepjas 26 ha platībā pašā Daugavpils centrā – starp Daugavu un pilsētas galveno ielu. Lielu daļu teritorijas aizņem sliežu ceļi, piebrauktuves, noliktavas.

Uzņēmums ir dibināts 1866. gadā kā dzelzceļa darbnīcas. Padomju laikā Daugavpilī gadā remontēja 1000 lokomotīves, pērn – 100. Uzņēmums esot unikāls ar to, ka visu lokomotīvju remontu veic uz vietas.

Citviet Eiropā šādus lielu lokomotīvju remonta rūpnīcu vairs neesot, tur bizness sadalīts un uzņēmumi specializējas – viens labo dzinējus, otrs – ko citu. Taču tādu uzņēmumu, kur savu laiku nokalpojušas 20–30 gadu vecas lokomotīves atkal pārvērš par darba spējīgiem vilcējiem, neesot. Pirms pāris gadiem kāda bijušo dzelzceļa remonta rūpnīcu darbinieku grupa no Vācijas atbraukusi ekskursijā. Priecājušies un brīnījušies. Industriālo tūrismu lokomotīvju remonta rūpnīca tomēr plašāk neplāno izvērst, kaut gan atzīst – DLRR ir kā pilsēta pilsētā, tik vien kā ielas starp cehiem – tagad akciju sabiedrības meitas uzņēmumiem – neesot vārdos nodēvētas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas vadība un, visticamāk, arī īpašnieks teju ar šantāžas palīdzību kategoriskā tonī pieprasa valdībai risināt uzņēmuma finanšu problēmas, raksta laikraksts Diena.

Pēdējo divu nedēļu laikā valdības ministrus un nu jau arī publisko telpu ar zināmā mērā draudu un šantāžas vēstulēm piepilda skandalozajam uzņēmējam Oļegam Osinovskim piederošā uzņēmuma a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) vadība, prasot valdībai steidzami risināt DLRR finanšu problēmas 8,2 miljonu eiro apmērā, pretējā gadījumā diezgan tiešā tekstā faktiski draudot ar vairāk nekā 300 darbinieku atlaišanu, kā arī uzņēmuma darbības apturēšanu, kas automātiski radīšot problēmas virknei vietējo mazo uzņēmumu, kurus ar darbu pamatā nodrošina DLRR. Pēc Dienas rīcībā esošās neoficiālās informācijas, DLRR atbalsta prasības īstenošanu lobējot atsevišķi Nacionālās apvienības pārstāvji, tomēr šai prasībai neesot plašāka atbalsta, ņemot vērā, ka uzņēmuma patiesais labuma guvējs ir minētais skandalozais uzņēmējs O. Osinovskis, kuram ir reputācijas problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Slepus gatavotu atbalstu var saņemt arī Daugavpils Lokomotīvju remontu rūpnīca

Guntars Gūte, Diena,19.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izskatīšanai valdībā tiek virzīts likumprojekts Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums, kurā minētie atbalsta mehānismi paredz sniegt finansiālu atbalstu krīzes skartajiem dažādu jomu, arī farmācijas, metālapstrādes, būvniecības, uzņēmumiem. Lēmumprojektu valdība varētu skatīt jau otrdien.

Pēc laikraksta Diena rīcībā esošās informācijas, uz šo likumu lielas cerības liek finanšu grūtībās nonākusī a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR), kuras patiesais labuma guvējs ir smagos noziegumos apsūdzētais uzņēmējs Oļegs Osinovskis, jo likums varētu pavērt durvis DLRR uz valsts atbalsta saņemšanu, ko pēdējo nedēļu laikā uzņēmums pieprasa. Šobrīd gan nav skaidrs, ko tieši līdz šim Krievijas tirgum dzelzceļa platformas ražojošais uzņēmums var pārorientēt. Saistībā ar atbalstu DLRR aktuāls ir arī patiesā labuma guvēja reputācijas jautājums. Tieslietu ministram Jānim Bordānam (JKP) divu nedēļu bija par maz, lai šajā jautājumā noformulētu viedokli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca pieļauj 300 darbinieku atlaišanu, kā arī rūpnīcas slēgšanu nākotnē

LETA,16.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā karadarbību Ukrainā AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) būs spiesta atlaist vismaz 300 darbinieku, kā arī nākotnē iespējama rūpnīcas iekonservēšana vai slēgšana, informēja DLRR pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka kopš 24.februāra DLRR finansiālā situācija ir apdraudēta saistībā ar notiekošo karadarbību Ukrainas teritorijā, jo rūpnīca ir veikusi būtisku pasūtījuma izpildi Ukrainas uzņēmumam "Metinvest Group", par ko minētais uzņēmums politiskās situācijas dēļ nav spējīgs veikt norēķinus 8 229 550 eiro apmērā.

DLRR pārstāvji uzsver, ka bez nekavējoša un efektīva atbalsta mehānisma radīsies sekas, kas atstās iespaidu ne vien uz Daugavpils reģionu, bet būtu izjūtamas arī valsts mērogā.

Šogad 2.martā DLRR vadība nosūtījusi visām Latvijas augstākajām valdības amatpersonām vēstuli, kurā izklāstīja sarežģīto situāciju, kas uzņēmumā radusies saistībā ar Krievijas sākto karadarbību Ukrainā. Vēstulē uzsvērti konkrēti pasākumi, kas ļautu nodrošināt uzņēmuma darbības nepārtrauktību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Skinest Rail no mazākuma akcionāriem ir atpircis visas AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca (DLRR) akcijas.

Dzelzceļa nozares koncerns Skinest Rail no mazākuma akcionāriem ir atpircis visas AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca (DLRR) akcijas, tādējādi nodrošinot 100% īpašumtiesības rūpnīcas pamatkapitālā.

Līdz šim, koncernam piederēja 49,9% DLRR akciju. Akciju konsolidācijas rezultātā, rūpnīca izstājās no Nasdaq biržas, kur līdz šim kotējās tās akcijas.

Pēc Skinest Rail valdes locekļa Romana Zaharova teiktā, visu DLRR akciju iegāde ir rūpnīcas un koncerna kopējās attīstības stratēģijas daļa. «Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca ir viens no galvenajiem Skinest Rail uzņēmumiem, tāpēc mums ir ļoti svarīga tā veiksmīga darbība. Esot daļas akciju turētājs, Skinest Rail bija vienīgais akcionārs, kas atbalstījis rūpnīcu visus šos gadus: investējis ražošanā, palīdzējis refinansēt rūpnīcas bankas aizdevumu. Ņemot vērā, ka šodien mēs esam vairāku, liela mēroga un ilgtermiņa projektu īstenošanas uzsākšanas etapā, kā arī esam apņēmušies turpināt investēt DLRR attīstībā, visu akciju konsolidācija un to nonākšana viena īpašnieka īpašumā ir likumsakarīgs un pārdomāts solis», - koncerna DLRR 100% daļu iegādi komentēja Zaharovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesaņemot eksporta garantijas, "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai" (DLRR) var nākties atlaist pusi jeb aptuveni 300 darbinieku, sacīja uzņēmuma akcionārs un patiesais labuma guvējs Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.

Viņš skaidroja, ka Daugavpils uzņēmuma gadījumā liela problēma ir tā, ka konkurenti Lietuvā, Polijā, Ukrainā, Krievijā, Čehijā un Vācijā ļoti aktīvi izmanto valsts atbalstu eksportam.

"Tā pat bieži nav nauda, bet eksporta garantijas. Latvija pašlaik zaudē konkurencē. Ja Latvija tāpat kā citas valstis piemērotu atbalsta pasākumus eksportam, es pat neredzētu lielas problēmas Daugavpils uzņēmumam. Taču šodien mēs konkurencē reāli zaudējam. Es nezinu, kā ir ar citiem uzņēmumiem, bet DLRR eksporta garantijas nepiešķir," stāstīja Osinovskis.

Viņš pauda neizpratni par DLRR pirms dažām nedēļām pavēstīto, ka eksporta garantijas atteiktas tieši tiesas procesa dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja augustā AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) vēl tika lolota cerība, ka globālie politiski ekonomiskie procesi vienu no Latvijas lielākajiem uzņēmumiem skars ne pārāk spēcīgi, tad šodien visi ir spiesti atzīt, ka piepildās vissliktākās prognozes, aģentūrai LETA teica DLRR valdes priekšsēdētāja Natālija Petrova.

No vienas puses, Krievijas partneri baidās sūtīt uz Latviju remontēt dārgos aktīvus - vilcienus, jo baidās no savu īpašumu zaudēšanas sankciju dēļ. No otras puses, uzņēmuma darbu negatīvi ietekmē rubļa devalvācija. Samazinoties rubļa vērtībai, Latvijas preces un pakalpojumi Krievijā kļūst pārāk dārgi. Turklāt Krievijā aktīvi izvēršas importa aizvietošanas valsts programma un DLRR komercpiedāvājumi konkursos rubļa kursa, nodevu, kvotu, licencēšanas, ceļa un citu izdevumu dēļ kļūst nekonkurētspējīgi augstās cenas dēļ.

Situācijā, kad apmēram divas trešdaļas no DLRR kopējā pasūtījumu portfeļa ir Krievijas pasūtījumu daļa, rubļa devalvācija jau negatīvi atspoguļojusies uz DLRR ieņēmumiem, jo daļa līgumu ar krievu partneriem tika noslēgta rubļos. Uzņēmuma ienākumi no pakalpojumu sniegšanas un produkcijas realizācijas ievērojami samazinājās, tajā pašā laikā uzņēmumam ir jāpilda savas saistības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada marta no darba Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā (DLRR) atlaisti vairāk nekā 80 darbinieki, turklāt pastāv bažas, ka optimizācijas dēļ šajā uzņēmumā notiks strādājošo masveida atlaišana, vēsta Latvijas Radio. Kopumā uzņēmumā strādā vairāk nekā 500 cilvēku.

«Ar uzņēmumu būs cauri. Manu ceļamkrānu jau nojauca. Tagad tas ir igauņu nopirkts uzņēmums, viņi te saimnieko. Viens no tiem ir "Skinest". Mums Latgalē vairs nekā sava nav. Viss tiek izpārdots. Mums doma, ka šis uzņēmums bankrotēs, visu izpārdos un tam būs mūsu Daugavpils ķīmiskās šķiedras uzņēmuma liktenis. Vai izved iekārtas, nezinām, ja to dara, tad ļoti klusi,» stāstījis viens no uzņēmuma darbiniekiem.

«Agrāk mums te bija problēmas, jo tās sankcijas un nebija ražošanas, bet tagad, šķiet, sāk viss stabilizēties. Jau kaut kāda rosība notiek un galvenais, ka algas maksā,» stāstījis cits uzņēmuma darbinieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas "Metinvest" vairākās daļās atmaksās AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" parādu, tostarp ir veikts pirmais maksājums 900 000 eiro apmērā, pavēstīja "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvji.

Vienlaikus kompānijā arī informē, ka pašreiz tiek gaidīts nākamais maksājums 1,3 miljonu eiro apmērā.

Tāpat "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvji norāda, ka maksājumu saņemšana no "Metinvest" iepriekš bija neiespējama Krievijas iebrukuma dēļ, un šī situācija būtiski apgrūtināja "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" darbību.

Pēc kompānijā skaidrotā, "Metinvest" izņēmuma kārtā ir saņēmusi Ukrainas valsts iestāžu piekrišanu maksājuma veikšanai "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai", kas ir vienīgais pārrobežu maksājums, kāds atļauts "Metinvest".

"Ukrainas valdība, sniedzot šādu atļauju, ir apliecinājusi "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" nozīmi Ukrainas ekonomikai un loģistikas nozarei, jo bez "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" nebūs iespējama nedz Ukrainas dzelzceļa kravu aprite, nedz valsts dzelzceļa infrastruktūras atjaunošana pēc kara beigām," pauž kompānijas padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) un AS Daugavpils satiksme parakstījusi līgumu par četru četrasu tramvaju vagonu piegādi par kopējo summu 7,4 miljoni eiro atbilstoši Daugavpils pilsētas pašvaldības Centralizēto iepirkumu nodaļas Iepirkumu komisijas 27. septembra lēmumam.

Tramvaji tiks piegādāti iepirkumu procedūras “Videi draudzīgu tramvaju vagonu iegāde Daugavpils pilsētā” ietvaros.

DLRR iepirkumā piegādājamos tramvaju vagonus ražos uz vietas savā rūpnīcā Daugavpilī, tādējādi uzsākot jaunu darbības virzienu.

“Līdz ar šo pasūtījumu varam likt lietā rūpnīcas kompetenci un iespējas, kas, savukārt, ļaus parādīt mūsu priekšrocības pasūtītājiem arī ārpus Latvijas robežām. Eiropā, un it sevišķi Austrumeiropā, ir būtisks pieprasījums pēc tramvajiem tieši vidēju un mazu pilsētu segmentā, kas būs DLRR tramvaju vagonu ražošanas galvenais mērķa tirgus,” saka Anastasija Udalova, DLRR padomes priekšsēdētāja.

Tramvaju ražošana tiek uzsākta nekavējoties, bet to piegādes termiņš ir 2023. gada nogale.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pēdējo četru mēnešu laikā ir parakstījusi sešus jaunus sadarbības līgumus ar partneriem Polijā, Čehijā, Ungārijā, Rumānijā un Horvātijā par kopējo summu aptuveni 4,5 miljonu eiro apmērā.

Līgumi paredz lokomotīvju remontus un modernizāciju.

Līdz ar šo jauno sadarbību īstenošanu Centrāleiropas un Dienvideiropas valstīs, DLRR šogad būs izdevies pilnībā kompensēt Krievijas iebrukuma Ukrainā radīto pasūtījumu pārtraukumu no Krievijas un Ukrainas.

“DLRR jaunu pasūtījumu piesaiste Eiropā un klientu diversifikācija ir šī gada darba lielākais panākums. Uzņēmums šobrīd veido arī sadarbības iestrādnes ar uzņēmumiem Vidusāzijas un Tuvējo austrumu reģionos, lai papildus paplašinātu darbības ģeogrāfiju. Līdztekus DLRR ir izstrādājis ražošanas modeli un piemērojis tehnoloģiju, kas uzņēmumam ļauj ražot pilsētu satiksmes tramvajus. Tramvaju ražošana nākotnē var kļūt par būtisku attīstības iespēju ražošanas nozarei Daugavpilī,” saka Anastasija Udalova, DLRR padomes priekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Skinest Rail izteiktais Daugavpils Lokomotīvju Remonta rūpnīca akciju atpirkšanas piedāvājums uzlabošot uzņēmuma darbību

Dienas Bizness,19.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta rūpnīca (DLRR) valde ir izvērtējusi galīgās akciju atpirkšanas prospektu un uzskata to par atbilstošu Finanšu instrumentu tirgus likuma noteikumiem, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

AS Skinest Rail tiešā un netiešā veidā pieder 7 955 474 DLRR akcijas, kas visas ir laistas publiskajā apgrozībā un veido 95,92% no DLRR pamatkapitāla un balsstiesīgo akciju skaita.

DLRR valde pozitīvi vērtē AS Skinest Rail izteikto piedāvājumu un norāda, ka akciju atpirkšanas rezultātā AS Skinest Rail vēl vairāk palielinās savu dalību DLRR pamatkapitālā.

Tādejādi tiks uzlabota DLRR darbības efektivitāte un veicināta tās turpmāka attīstība, ļaujot operatīvāk reaģēt uz tirgus izmaiņām.

Pēc DLRR akciju atpirkšanas un akciju izslēgšanas no regulētā tirgus DLRR turpinās komercdarbību, pamatojoties uz apstiprināto stratēģiju un statūtos noteiktajiem darbības veidiem. Valde norāda, ka netiek plānota DLRR atrašanās vietas maiņa vai esošo darba vietu skaita samazināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpilī vietējiem aktīvistiem radušās aizdomas, ka tramvaju iepirkumā notikusi krāpšanās, tāpēc viņi vērsušies Eiropas prokuratūrā, svētdienas vakarā vēsta raidījuma "Nekā personīga".

"Nekā personīga" ziņo, ka Daugavpilij līdz šī gada beigām pieejams finansējums jaunu tramvaju pirkšanai. Ja sākotnēji pilsēta cerēja, ka varēs atļauties iegādāties sešus, tad šobrīd līgums noslēgts par četriem, un to summa būs 7,4 miljoni eiro.

Iepirkumu "Daugavpils satiksme" izsludināja jau 2021.gada aprīlī. Divi konkursi beidzās bez rezultāta. Trešajā iepirkumā 2022.gada aprīlī bija iesniegts tikai viens piedāvājums - no Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas jeb DLRR. Citi uzņēmumi atzina, ka izpildes termiņš ir pārāk īss. Taču ar DLRR līgumu arī nenoslēdza. Pieteikums esot bijis sagatavots nekvalitatīvi, turklāt rūpnīca kā savu partneri bija norādījusi čehu uzņēmumu "Pragoimex", kas nesen Čehijā iesaistīts korupcijas skandālā. Firmas bijušajam valdes loceklim Jaroslavam Kremenam piespriests cietumsods, trīs miljonu kronu naudas sods un aizliegums vadīt uzņēmumus, norāda raidījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpils uzņēmuma padomē iecelta Anastasija Udalova

Sandra Dieziņa,04.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīcas (DLRR) akcionāri ārkārtas sapulcē apstiprinājuši izmaiņas uzņēmuma statūtos, kā arī veikuši izmaiņas uzņēmuma padomē, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

No uzņēmuma padomes locekļa amata atsaukts Semi Henrik Roiha un viņa vietā par padomes locekli iecelta Anastasija Udalova. Viņa iepriekš bija VAS Latvijas autoceļu uzturētājs valdes locekle, bet šā gada 3.aprīlī amatu pameta. Vēlāk Latvijas Televīzija ziņoja, ka VAS Latvijas autoceļu uzturētājs telpās 4.aprīlī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) veicis kratīšanu, tostarp, pēc Latvijas Televīzijas rīcībā esošās neoficiālās informācijas, kratīts arī Anastasijas Udalovas kabinets.

DLRR līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Roman Zahharov un padomes locekļi Sergei Jakovlev, Pavel Prikhodko un Siarhei Psiola, savukārt, apstiprināti līdzšinējos amatos uz jaunu pilnvaru termiņu. Saistībā ar iziešanu no regulētā tirgus DLRR arī mainījis statūtus, veicot DLRR akciju konversiju no uzrādītāja akcijām uz parastajām vārda akcijām un apmainot vienu uzrādītāja akciju pret vienu vārda akciju. Uzņēmums statūtos arī noteicis, ka ir slēgta sabiedrība, kuras akcijas nav publiskās apgrozības objekts.DLRR statūtu grozījumi reģistrēti un izmaiņas amatpersonu sastāvā ierakstītas komercreģistrā šā gada 1.jūnijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas zaudējumi – 2 miljoni eiro

Žanete Hāka,23.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada deviņus mēnešos AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) koncerns pabeidza ar zaudējumiem 2 miljonu eiro apmērā, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Pārskata periodā koncerns eksportēja savu produkciju uz 8 valstīm, kopējais eksporta apjoms sasniedza 14,7 miljonus eiro (2016. gada 9 mēn. – 6,1 miljonu eiro). Galvenie eksporta virzieni 2017.gada 9 mēnešos bija ES valstis: Igaunija, Lietuva, Polija un Somija, trešās valstis: Krievija, Baltkrievija, Kazahstāna un Uzbekistāna.

Zaudējumi saistīti ar vēsturisko nenoslogotību pirmajā ceturksnī, skaidro uzņēmums. Otrajā un trešajā ceturksnī Uzņēmums tika noslogots, taču nevarēja realizēt objektus komplektējošo detaļu lielas aizkavēšanās dēļ no piegādātājiem. Patlaban uzņēmums strādā ar pilnu slodzi.

2017. gada 23. oktobrī DLRR akcionārs OÜ Lokomotiiv Investeeringud izteica obligāto akciju atpirkšanas piedāvājumu DLRR akcijām. Piedāvājums tika izteikts saskaņā ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas 17. oktobra lēmumu. Izteiktā piedāvājuma vienas akcijas cena ir 0,44 eiro. OÜ Lokomotiiv Investeeringud izteiktais piedāvājums neietekmēs DLRR nodarbinātības politiku - DLRR darbinieki saglabā darbavietas saskaņā ar noslēgtajiem darba līgumiem. Tā pat piedāvājums neietekmēs DLRR darbības stratēģijas, kā arī nākotnes plānu realizāciju, nav paredzēts mainīt esošo darbības profilu vai atrašanās vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīcai jauns valdes priekšsēdētājs

Db.lv,07.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca» (DLRR) līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Antanas Žmejauskas, kurš šo amatu ieņēma kopš 2018.gada aprīļa, kļuvis par uzņēmuma valdes locekli, un viņa vietā par jauno valdes priekšsēdētāju iecelts Gerimantas Bakanas, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt līdzšinējais valdes loceklis Kazimirs Steļmačenoks atbrīvots no amata. DLRR valdē bez izmaiņām turpina darboties valdes locekļi Natālija Petrova un Darius Ražinskas.

Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 4.janvārī.

«Lursoft» izziņa liecina, ka jaunais amats DLRR ir vienīgais, kuru Latvijā reģistrētā uzņēmumā ieņem Lietuvas pilsonis Gerimantas Bakanas.

DLRR dibināta 1991.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 11 611 906,60 eiro, un tā kompānijas lielākais akcionārs ir Igaunijas uzņēmums «Skinest Rail AS» - tam pieder 53,99% uzņēmuma pamatkapitāla, savukārt atlikušie 46,01% akciju pieder Igaunijas kompānijai «OÜ Lokomotiiv Investeeringud». DLRR patiesais labuma guvējs ir Igaunijas uzņēmējs Oleg Ossinovski (Oļegs Osinovskis), kurš Latvijā apsūdzēts par kukuļa piedāvāšanu valsts amatpersonai, kā arī par kukuļa nodošanu lielā apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca» (DLRR) līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs atbrīvots no amata un šajā amatā iecelts Lietuvas pilsonis Antanas Žmejauskas, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 26.aprīlī.

Vladimirs Kononovs par DLRR valdes priekšsēdētāju tika iecelts 2017.gada 5.oktobrī, tādējādi viņš amatā pavadījis mazliet vairāk nekā sešus mēnešus. Līdz darbam DLRR Vladimirs Kononovs vairākus gadus vadīja valstij piederošo AS «Latvijas autoceļu uzturētājs».

«Lursoft» izziņa liecina, ka jaunajam DLRR valdes priekšsēdētājam Antanam Žmejauskas šis ir vienīgais amats, ko viņš ieņem Latvijā reģistrētā uzņēmumā.

Uzņēmuma valdē turpina darboties valdes locekļi Gatis Kamarūts, Natālija Petrova un Kazimirs Steļmačenoks.

DLRR dibināta 1991.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 11 611 906,60 eiro. Kompānijas lielākais akcionārs ir Igaunijas uzņēmums «Skinest Rail AS» un patiesais labuma guvējs - Igaunijas uzņēmējs Oleg Ossinovski (Oļegs Osinovskis), kurš Latvijā apsūdzēts par kukuļa piedāvāšanu valsts amatpersonai, kā arī par kukuļa nodošanu lielā apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai jauns vadītājs

Žanete Hāka,25.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa lokomotīvju un ritošā sastāva ražotājs AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca veicis izmaiņas amatpersonu sarakstā, liecina Lursoft dati.

Igaunijas pilsonis Aivars Keskuela iecelts par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju, savukārt valdes locekļiem vakar pievienojies Vladimirs Kirsanovs. Patlaban valde darbojas piecu personu sastāvā.

2013. gads ražošanas uzņēmumam nebija tik veiksmīgs, jo tas gadu noslēdza ar zaudējumiem, kas mērojami ar 263,954 tūkstošiem eiro. Pārskata gadā par teju 16% kritās uzņēmuma neto apgrozījums, gadu noslēdzot, tas sasniedza 36,637 miljonus eiro. Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas rentabilitātes rādītājs 2013. gadā ieguva negatīvu iezīmi, t.i., -1,14.

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas ir iekļauta Lursoft un laikraksta Dienas Bizness kopīgi veidotajā Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500 sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca atlaidīs daļu darbinieku; reorganizēs ražošanu

Žanete Hāka,22.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca masu atlaišanas nav, tomēr šā gada pirmajā ceturksnī ir plānota darbinieku skaita samazināšana sakarā ar ražošanas apjomu situatīvu krišanu, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Lai palielinātu rūpnīcas darbības ekonomisko efektivitāti, tiks veikta ražošanas reorganizācija, ražošanas procesu optimizācija, esošo izdevumu samazināšana, kas var negatīvi ietekmēt personāla skaitu.

Tomēr uzņēmuma darbā ar Krievijas dzelzceļu un tā nozares uzņēmumiem no Krievijas puses traucēkļu nav. Ņemot vērā pozitīvās sadarbības daudzgadīgo pieredzi, AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca ir iespēja nodarboties ar savu pamatdarbības veidu (dīzeļlokomotīvju remontu un to rezerves daļu ražošanu), taču šo pakalpojumu izmaksas sakarā ar Krievijas rubļa devalvāciju Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca kļūst par ekonomiski neizdevīgiem pasūtījumiem. AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca ieņēmumi no darījumiem ar Krievijas uzņēmumiem ievērojami samazinājušies sakarā ar rubļa devalvāciju, kas arī ietekmē noslēgto kontraktu skaitu ar tradicionālajiem Krievijas Federācijas partneriem 2015.gadā to ekonomiskās nelietderības dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca» (DLRR) līdzšinējais valdes loceklis Darius Ražinskas atstājis amatu, kuru viņš ieņēma kopš 2018.gada jūlija, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Izmaiņas uzņēmuma amatpersonās komercreģistrā ierakstītas 4.aprīlī.

Citi uzņēmuma valdes locekļi turpina strādāt bez izmaiņām. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Gerimantas Bakanas, bez kura uzņēmuma valdē darbojas valdes locekļi Natālija Petrova un Antanas Žmejauskas.

DLRR dibināta 1991.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 11 611 906,60 eiro, un kompānijas lielākais akcionārs ir Igaunijas uzņēmums «Skinest Rail AS» - tam pieder 53,99% DLRR pamatkapitāla, savukārt atlikušie 46,01% akciju pieder Igaunijas kompānijai «OÜ Lokomotiiv Investeeringud». DLRR patiesais labuma guvējs ir Igaunijas uzņēmējs Oleg Ossinovski (Oļegs Osinovskis), kurš Latvijā apsūdzēts par kukuļa piedāvāšanu valsts amatpersonai, kā arī par kukuļa nodošanu lielā apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca palikusi bez valdes priekšsēdētāja

Žanete Hāka,28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca» (DLRR) līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Gerimantas Bakanas atstājis amatu, ko ieņēma kopš šī gada janvāra, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Jauns valdes priekšsēdētājs uzņēmumam šobrīd nav iecelts, tādējādi DLRR valde turpina darboties divu cilvēku sastāvā. Uzņēmuma valdes locekļi ir Natālija Petrova un Antanas Žmejauskas.

Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 26.augustā.

DLRR dibināta 1991.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 24 445 037.40 eiro. DLRR patiesais labuma guvējs ir Igaunijas uzņēmējs Oleg Ossinovski (Oļegs Osinovskis), kurš Latvijā apsūdzēts par kukuļa piedāvāšanu valsts amatpersonai, kā arī par kukuļa nodošanu lielā apmērā.

2018.gadā DLRR apgrozījums bija 37,509 miljoni eiro, un uzņēmuma peļņa sasniedza 1,055 miljonus eiro. Tas nodarbināja vidēji 116 darbiniekus, un tā kopējie maksājumi valsts kopbudžetā bija 733 tūkstoši eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Birža aptur tirdzniecību ar Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas akcijām

Žanete Hāka,11.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

NASDAQ OMX Riga valde trešdien nolēma nekavējoties piemērot tirdzniecības apstādināšanu un pārtraukt automātisko uzdevumu savietošanu ar AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) akcijām, liecina paziņojums biržā.

Tirdzniecības apstādināšana tiek piemērota pamatojoties uz informāciju masu medijos.

Tirdzniecība apturēta līdz cenu ietekmējošas informācijas atklāšanai biržai, un paziņojums par tirdzniecības atjaunošanu sekos atsevišķi

Db.lv jau rakstīja, ka, ieguldot 5 miljonus eiro jaunās iekārtās, DLRR cer pārvirzīt biznesu no dīzeļlokomotīvju remonta uz detaļu ražošanu.

Līdz ar produkcijas veida maiņu DLRR vēlas pārslēgties arī no bijušās Padomju savienības valstu tirgiem uz Eiropu. Pašlaik uzņēmuma galvenais bizness ir lokomotīvju remonts, tas veido ap 80 % ieņēmumu. Atlikušos 20% ieņēmumu aptuveni

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Atjauno tirdzniecību ar Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas akcijām

Žanete Hāka,12.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

NASDAQ OMX Riga valde ceturtdien nolēma atjaunot tirdzniecību ar AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) akcijām, liecina paziņojums biržā.

Tirdzniecība tika apturēta trešdien, pamatojoties uz informāciju masu medijos. Tā kā uzņēmums biržai sniedza nepieciešamo informāciju, tirdzniecība atkal atjaunota.

Db.lv jau rakstīja, ka, ieguldot 5 miljonus eiro jaunās iekārtās, DLRR cer pārvirzīt biznesu no dīzeļlokomotīvju remonta uz detaļu ražošanu.

Līdz ar produkcijas veida maiņu DLRR vēlas pārslēgties arī no bijušās Padomju savienības valstu tirgiem uz Eiropu. Pašlaik uzņēmuma galvenais bizness ir lokomotīvju remonts, tas veido ap 80 % ieņēmumu. Atlikušos 20% ieņēmumu aptuveni

vienlīdzīgās daļās ienes lokomotīvju rezerves daļu ražošana un pakalpojumi. Akciju sabiedrības galvenais noieta tirgus ir Krievija – uz to vērsts aptuveni 80% biznesa. Uzņēmums sadarbojas arī ar citām NVS valstīm – Ukrainu, Kazahstānu, Uzbekistānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai 1,2 miljonu eiro zaudējumi

Žanete Hāka,29.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca konsolidētais neto apgrozījums sasniedza 20,1 miljonu eiro, kas ir par 21% mazāk, salīdzinot ar 2013. gada apgrozījumu, liecina uzņēmuma pārskats Nasdaq Riga.

Koncerns pabeidza 2014. gadu ar zaudējumiem 1,2 miljonu eiro apmērā. 2014. gadā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca eksportēja savu produkciju uz astoņām valstīm, kopējais eksporta apjoms sasniedza 18 miljonus eiro (2013. gadā - 23,2 miljonus eiro), bet apgrozījums Latvijā bija 2,1 miljons eiro (2013.gada - 2,4 miljoni eiro). Galvenie eksporta virzieni 2014. gada bija Lietuva un Igaunija, Krievija, Baltkrievija un Uzbekistāna.

Pārskata gadā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca bija nodrošināta ar remonta objektiem tikai 1. un 3.ceturksnī sakarā ar Krievijas rubļa devalvāciju un krīzi Ukrainā. 2014. gadā tika iepirktas un ieviestas ekspluatācijā gandrīz visas iekārtas ERAF projekta ietvaros. Galīgā projekta realizācija veikta šā gada 2. martā

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca atbalstu var arī nesagaidīt

Egons Mudulis,28.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums cer uz valsts pretimnākšanu; konkrētu varas pārstāvju solījumu aizvien nav, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Mēnesi pēc tam, kad AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) biržas paziņojumā vērsās pie valdības ar lūgumu piešķirt garantijas bankas kredīta nodrošināšanai, skaidrības par to, kādu atbalstu uzņēmums varētu saņemt, aizvien ir visai maz. Jau vēstīts, ka DLRR vienošanās ar AS Swedbank attiecībā uz kredītlīgumiem, kuru darbības termiņš beidzas šogad, un iespējamo saistību nepildīšanu (defoltu) pret banku nav panākta.

Kā skaidroja pats uzņēmums, atteikums saistīts ar rūpnīcas finanšu situāciju un bankas nepārliecinātību par pasūtījumu apjoma palielināšanos, Krievijas tirgus pasūtījumu apjomam krasi samazinoties. Tā rezultātā kopš pērnā gada sākuma DLRR no darba atlaisti 432 darbinieki jeb 45% no kopējā darbinieku skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Udalova iecelta par Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas padomes priekšsēdētāju

LETA,11.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) ievēlējusi jaunu padomi, par tās priekšsēdētāju ieceļot Anastasiju Udalovu, aģentūru LETA informēja DLRR pārstāvji.

Par jaunās padomes locekļiem ievēlēti Udalova, Pāvels Plotņikovs, Sergejs Jakovļevs un Pāvels Prihodjko. Padome no sava vidus par tās priekšsēdētāju vienbalsīgi ievēlējusi Udalovu.

Udalova, Plotņikovs, Jakovļevs un Prihodjko strādāja arī iepriekšējā uzņēmuma padomē.

Līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Romans Zaharovs jaunajā padomē nav ievēlēts.

Jaunās padomes uzdevums ir uzraudzīt un nodrošināt ilgtspējīgu uzņēmuma attīstību, paplašinot klātbūtni esošajos un attīstot jaunus tirgus. kā arī piedāvājumu. Tāpat padomes uzdevums būs uzņēmuma konkurētspējas nodrošināšana un paaugstināšana.

Udalova informēja, ka 2019.gadā DLRR strādāja ar 38 miljonu eiro apgrozījumu, eksportam veidojot 94% no kopapjoma. "Pagājušajā gadā, par spīti milzīgajiem pandēmijas izaicinājumiem, uzņēmums saglabāja apgrozījuma apjomus, joprojām nodarbinot vairāk nekā 660 darbiniekus. Mērķis šajā gadā ir sasniegto noturēt un uzsākt ilgtermiņa attīstības plānošanu, koncentrējoties uz jauniem tirgiem, jaunu produkciju, lielāku stabilitāti," pauda Udalova

Komentāri

Pievienot komentāru