SIA Brain Games, kam pieder zīmola LUDO spēļu veikals, nācis klajā ar četrām Latvijā ražotām kāršu spēlēm, kas tiks tirgotas Baltijas valstīs un, kā cer SIA Brain Games īpašnieks un vadītājs Egils Grasmanis, arī starptautiskajā tirgū.
Kopumā Brain Games izstrādājis četras kāršu spēles - Air King, Central Market, Construction Zone un Food Chain, kas paredzētas spēlēšanai pieaugušajiem un bērniem, sākot no astoņu gadu vecuma. Spēles paredzēta diviem līdz četriem spēlētājiem.
Kāršu spēles ir līdzīgas galda spēlēm, tomēr tās ir kompaktākas un vieglāk pārnēsājamas. «Doma bija sākt ar mazākā formāta kāršu spēlēm, kuras koncepta ziņā daudz neatšķiras no lielajām galda spēlēm. Varētu teikt, ka kāršu spēļu formāts šobrīd ir iemantojis diezgan lielu starptautisku popularitāti,» norāda Brain Games vadītājs.
Pirmais Brain Games spēļu metiens būs 2000 spēļu apjomā, no kurām puse būs paredzēta Baltijas tirgum un tiks drukāta igauņu, latviešu, lietuviešu un krievu valodā, bet otra puse domāta starptautiskajam tirgum un tiks drukāta angliski un vāciski.
Spēļu izstrādātāji ir vietējie autori – vienu no spēlēm, Central Market, izstrādājis latvietis Edgars Zaķis, bet pārējās spēles - igauņi, tādēļ E. Grasmanis paredz, ka vietējo, Baltijas, pircēju interese par jaunajām spēlēm varētu būt lielāka.
«Patlaban vēl grūti pateikt, cik liela būs starptautiskā interese par šīm spēlēm, un tas noskaidrosies pēc pasaules lielākās spēļu izstādes Esenē apmeklējuma, kur spēles būs pieejamas pirmo reizi,» norāda Brain Games īpašnieks. Viņš stāsta, ka pēc izstādes arī noskaidrosies, kādās valodās un cik lielā apjomā spēles tiks izdotas.
Patlaban uzņēmums jau sācis veidot iestrādnes spēļu tirgošanai Somijā, Krievijā, Šveicē un citur.
Šobrīd informācija par spēli ir ievietota portālā boardgamegeek.com, kur pulcējas spēļu fani. Šajā interneta vietnē vairāki apmeklētāji ir norādījuši, ka labprāt iegādātos šo spēli.
Līdz šim Brain Games darbojās kā spēļu iepircējs, izvēloties citu ražotāju spēles, kas varētu būt pievilcīgas Baltijas tirgū, tādēļ uzņēmums nav gluži jauniņais spēļu tirgū. Savukārt spēļu izstrāde un četras jaunās, pašu radītās kāršu spēles, kuras cerēts pārdot arī starptautiskajā tirgū, ir uzņēmuma jaunums. Pērn Brain Games radīja Dinamo galda spēli, tomēr tā bija paredzēta tikai Latvijas tirgum.