Transporta nozares attīstību turpinās kavēt ģeopolitiskā situācija un ārējais pieprasījums, kas atkopjas lēnāk, nekā iepriekš gaidīts, teikts Latvijas Bankas publiskotajā jaunākajā makroekonomisko prognožu pārskatā.
Pieprasījums pēc kravu pārvadājumiem Eiropā pamazām sācis pieaugt, taču vēl joprojām saglabājas zems. Noskaņojuma rādītāji liecina, ka pieprasījums atjaunosies vēlāk, nekā gaidīts, tāpēc straujāka nozares izaugsme gaidāma vien otrajā pusgadā, prognozē Latvijas Banka.
Pieprasījuma atjaunošanās galvenokārt sekmēs Latvijas autopārvadātāju veikumu starptautiskajos un eksporta pārvadājumos, kur kravu apgrozība pērn būtiski samazinājās, teikts pārskatā.
Kravu apjomi Latvijas lielākajās ostās un dzelzceļa pārvadājumos šogad stabilizēsies visu laiku zemākajā līmenī, bet svārstības kļūs mazākas nekā iepriekš, prognozē Latvijas Banka. Gada sākumā tika pieņemts aizliegums Latvijā ievest lauksaimniecības un lopbarības produktus no Krievijas un Baltkrievijas, taču šo kravu īpatsvars ir samērā mazs un ietekme uz kopējo kravu apjomu nebūs būtiska.
Vienlaikus turpmāko virzību noteiks ģeopolitiskā situācija, turklāt sankciju paplašināšana arvien vairāk ietekmēs esošās kravu plūsmas, bet palielināt tranzīta kravu apjomus turpmākajos gados nebūs iespējams, uzskata Latvijas Banka.
Pēc centrālās bankas prognozēm aviotransportā arī šogad saglabāsies visstabilākā situācija nozarē. Lai gan pasažieru skaita pieaugums kļūs arvien mērenāks, kāpums būs straujāks nekā pārējās Baltijas valstīs, bet pasažieru kopskaits jau šogad pietuvosies līmenim, kāds bija pirms pandēmijas.
Latvijas Banka sagaida, ka ekonomiskās aktivitātes pieaugums sekmēs tranzīta pasažieru plūsmas Rīgas lidostā, tomēr ģeopolitiskās situācijas ietekmē tās saglabāsies zemākas nekā pirms pandēmijas.