Valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) Minskā slēdza vienošanos ar Baltkrievijas dzelzceļu par sadarbību dzelzceļa posma Daugavpils-Polocka elektrifikācijā.
LDz delegācija 19. un 20.maijā tikās ar Baltkrievijas dzelzceļa vadību, lai pārrunātu sadarbības iespējas nākotnes projektu attīstībā. Tikšanās laikā parakstīta Vienošanās par rīcības koordinēšanu elektrifikācijas jomā.
Baltkrievijas dzelzceļa vadītājs Vladimirs Morozovs atzina, ka LDz Baltkrievijai ir nozīmīgs sadarbības partneris, tādēļ dzelzceļa elektrifikācija Latvijas virzienā iekļauta valsts attīstības plānā.
Dzelzceļu vadītāji vienojās par kopīgas darba grupas izveidi, kuras uzdevums būs koordinēt kopējos plānus, grafikus un rīcību Daugavpils-Polocka virziena elektrifikācijā, kā arī saskaņot vilces iespējas un kravu plūsmas apjomus.
Trīs mēnešu laikā paredzēts izstrādāt kopīgu laika plānu, kurš ietvers katras puses plānotos pasākumus posma elektrifikācijā.
Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijai Austrumu - Rietumu koridorā, Rail Baltica maršrutā un esošā elektrificētā tīkla modernizācija darbībai ar 25 kV maiņstrāvu ir lielākais līdz šim plānotais dzelzceļa investīciju projekts Latvijā.
Koncernā Latvijas dzelzceļš ietilpst galvenais uzņēmums VAS Latvijas dzelzceļš un piecas meitassabiedrības – a/s LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmums SIA LDz Apsardze.