Šobrīd Latvija Statoil degvielas uzpildes stacijās (DUS) sākas pāreja uz ziemas dīzeļdegvielu. Un ir nolemts, ka 5% bio piejaukumu Latvija Statoil dīzeļdegvielai pievienos līdz šī mēneša beigām.
Pazeminoties gaisa vidējai diennakts temperatūrai, sākusies pakāpeniska pāreja uz aukstiem laika apstākļiem piemērotu dīzeļdegvielu. Pašreiz gan DUS, gan klientiem vairumtirdzniecībā tiek piegādāta F klases dīzeļdegviela, ar kuru motori bez traucējumiem darbojas arī salā līdz -20 grādiem. Savukārt oktobra beigās tirdzniecībā tiks ieviesta 1. arktiskās un novembra beigās arī 2. arktiskās klases dīzeļdegviela, kas garantē netraucētu motoru darbību salā līdz -32 grādiem.
«Kā katru gadu vēršam auto vadītāju uzmanību uz to, ka ziemā pat daži litri vasaras dīzeļdegvielas bākas pašā dibenā, kam klāt pielieta ziemas klašu dīzeļdegviela, var būt par iemeslu tam, ka mašīna «nelec»,»stāsta Kaspars Skrābāns, SIA Latvija Statoil Degvielas kategorijas vadītājs. «Vasaras dīzeļdegvielā veidojas parafīns, kas zemās temperatūrās var sabiezēt un aizsprostot degvielas filtru. Tātad, ja ziemā plānojat auto izmantot tikai pa retam, novietot auto garāžā var tikai tad, kad pārdošanā jau ir 100% aukstiem laika apstākļiem piemērota degviela.»
Lēmumu, kādas klases dīzeļdegvielu tirgot, Latvijā degvielas mazumtirgotāji pieņem individuāli. Tāpēc tas, kādas klases dīzeļdegviela ir tirdzniecībā, jājautā konkrētā tirgotāja personālam, vai stacijā jāapskata tirdzniecībā esošās degvielas kvalitātes sertifikāts. DB.lv jau rakstīja, ka Neste uz ziemas dīzeļdegvielu bez bio piejaukuma pārgājusi jau no 11. oktobra.