Lai varētu turpināt sarunas par kopbraukšanas uzņēmumu Uber un Taxify iekļaušanu Latvijas transporta pakalpojumu tirgus piedāvājumā un to darbības tiesisko regulējumu parakstīts sapratnes memorands starp ekonomikas ministru Arvilu Ašeradenu un uzņēmuma Uber Baltijas valstu vadītāju Ennu Metsaru un Taxify reģionālo vadītāju Latvijā Juri Krūmiņu.
«Jāsaprot, ka dalīšanās ekonomika ir augoša ekonomiskās aktivitātes tendence visā pasaulē un arī Latvija nav izņēmums. Veidojas globāls pieprasījums pēc kopbraukšanas pakalpojumiem. Latvijā šobrīd veidojas jauna kopbraukšanas pakalpojuma nozare, kas pēc būtības ir inovatīvs uzņēmējdarbības veids. Lai tā legāli iekļautos Latvijas ekonomikā, jāaktualizē tās integrācija esošajā tautsaimniecības modelī,» norāda A. Ašeradens.
Savukārt E. Metsars atzīmē, ka uzņēmums vienmēr meklējam iespējas uzsākt partnerību ar politikas veidotājiem visā Eiropā. Dalīšanās platformām, tādām kā Uber, piemīt potenciāls jaunu ekonomikas iespēju veidošanā. Arī J. Krūmiņš uzsver, ka pasažieru pārvadājumu nozarē modernās tehnoloģijas sniedz daudz iespēju, kādas līdz šim nebija pieejamas. Tās ļaujot uzlabot pakalpojuma kvalitāti un izvairīties no krāpšanas gadījumiem.
J. Krūmiņš iepriekš DB norādīja, ka Latvijai vajadzētu sekot Igaunijas paraugam un radīt vidi, kas atbalstītu jaunus uzņēmējus, kuri ar informāciju tehnoloģijām var radīt inovatīvus biznesa modeļus, kas rada pievienoto vērtību gan valstij, gan tās iedzīvotājiem.
«Pašreiz Latvijā valda taksometru monopols, kas neļauj jaunām inovācijām, kā, piemēram, Taxify, ienākt tirgū, neskatoties uz to, ka mēs varam atrisināt esošās problēmas, ko nevar izdarīt Rīgas Domes transporta departaments jau vairākus gadu desmitus. Proti, ēnu ekonomiku, nepietiekamu piedāvājumu pīķa stundās, kvalitatīvu pakalpojumu, zemāku cenu iedzīvotājiem u.c,» uzsver J.Krūmiņš. Tāpat Taxify līdz šim ir tikušies ar Rīgas mēru Nilu Ušakovu, kurš paudis atbalstu, tomēr šobrīd nekādas izmaiņas pašvaldības regulējumā nav plānoti.
DB jau rakstīja, ka Igaunija kļūs par pirmo valsti Eiropā, kur tā saucamais ridesharing jeb transporta izmaksu dalīšanas pakalpojums tiks noregulēts ar likuma palīdzību. Tāpat arī Lietuva ir ķērusies klāt normatīvo aktu sakārtošanai šajā jomā