Rīgā kādam privātam auto vadītājam, pēc kompānijas Taxify teiktā, policija atņēmusi transportlīdzekli, mutiski informējot, ka auto konfiskācijas iemesls ir neatļauta dalīšanās brauciena izmaksās ar citiem pasažieriem, izmantojot aplikāciju Taxify, informē Taxify.
Šis ir pirmais šāds gadījums, un transportlīdzekļa arests ir augstākais iespējamais sods, kas, pēc Taxify domām, ir pilnībā neadekvāts iespējamam nodarījumam. «Uzņēmums Taxify dara visu iespējamo, lai atbalstītu vadītāju, sedzot radušās izmaksas un nodrošinātu automašīnas atgriešanos likumīgā īpašnieka rokās,» uzsver Taxify līdzdibinātājs Martins Villigs.
27. janvāra naktī vadītājs atbildējis uz izsaukumu aplikācijā. Galamērķī vadītāju jau gaidījuši vairāki policijas auto, un pasažieri sevi identificējuši kā Finanšu policijas darbiniekus, informējot, ka par dalīšanos brauciena izmaksās (ridesharing) vadītāja auto tiek arestēts. Uzņēmums Taxify šobrīd strādā pie tā, lai noskaidrotu visus notikušā apstākļus.
Taksometru izsaukšanas aplikāciju Taxify Rīgā izmanto vairāk nekā 300 transportlīdzekļu vadītāju, no kuriem aptuveni 20% ir privātie vadītāji.
«Mēs vēlamies veicināt atbilstošas pārmaiņas Latvijas likumdošanā, kas pielāgojas mūsdienu ekonomikas realitātei un seko Eiropas valstu piemēram, kur lielākoties jau ir pieņemti likumi, kas regulē privāto vadītāju darbību. Latvijas esošā likumdošana ir novecojusi un nodrošina vēsturisko taksometru uzņēmumu monopolu. Tas ir neizdevīgi ne tikai iedzīvotājiem un vadītājiem, bet ir arī pretrunā ar valsts prioritātēm, liekot šķēršļus inovācijām un augstas pievienotās vērtības pakalpojumiem, kas ir moderno tehnoloģiju priekšrocība, » uzsver Martins Villigs.
Taxify ir iesnieguši ierosinājumus likumdošanas izmaiņām Satiksmes Ministrijai, kā arī aicinājuši uz sadarbību Rīgas Domi, lai diskutētu par privāto vadītāju likumdošanas labo praksi.